Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lovec lidí Clint Eastwood se vydává po stopách obávaného zločince El India, který uprchnl z vězení. Jelikož největší banka na Západě je v El Pasu, je více než jasné, že jeho kroky budou směřovat právě tam... Lovec lidí Mortimer pátrá po hledaném vrahovi Callawayovi. Dopadne ho, vyinkasuje odměnu a vydává se hledat dalšího zločince. Tomu je však na stopě už jiný lovec, Monco, kterému se podaří jej dopadnout i inkasovat vypsanou odměnu. Brzy nato dojde k útěku obávaného lupiče El India z vězení. Monco i Mortimer přijíždějí do El Pasa, kde je největší banka. Oba předpokládají, že se ji El Indio po svém útěku určitě pokusí vykrást. Monco a Mortimer na sebe narazí a je z toho rvačka. Potom se však dohodnou na partnerství pokud El India dopadnou, o odměnu se rozdělí. El Indio mezitím loupež skutečně plánuje. Monco se má podle plánu pokusit proniknout do bandy jako jejich kumpán... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (571)

kinej 

všechny recenze uživatele

Těžko říct, jestli je Pro pár dolarů lepší nebo horší mež ostatní díly. Je prostě skvělý a fakt, že je jedním ze třech může divákovi činit bezbřehou radost, jelikož shlédnutím jednoho dílu to nekončí. I zde vytvořil Leone poutavý svět hrdinů a maximálních padouchů, který je umocněn geniálním soundtrackem. Skvělá kamera, a geniální casting. Nemá smysl hodnotit Eastwooda, ale takový Gian Maria Volonté, coby šílený úhlavní padouch je taky trefa do černého. Z jeho krutého pohledu opravdu mrazí v zádech. Pro mne nejsilnější scéna je souboh El India se svým udavačem, kdy se poprvé ve filmu čeká, až dohraje melodie. V těchto momentech se prokazuje režisérova genialita. Leone se zkrátka pro western narodil. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Clint Eastwood je ultimatívny drsňák a jeho pakt s druhým bounty hunterom Lee Van Cleefom tvorí skvelú premisu filmu. For a few dollars more je zhruba na rovnakej úrovni ako jednotka, príbeh je však prehľadnejší a lepšie vyrozprávaný, naopak úvod a záver jednotky boli epickejšie. Ale tá hudba je stále geniálna! ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Leoneho druhá eastwoodovka leží přesně mezi první a třetí nejen počtem mých hvězdiček, nýbrž i pracovním pojetím a předkládanými motivy ji lze krásně sledovat jako mezistupeň. Přesto je svébytná a lehce se vymyká (k čemuž přispívají zvláště ony hypnotické scény). Ač se takřka úplně shodnu s gudaulinem, Pro pár dolarů navíc je tak působivé, že vytýkanou nelogičnost jednání a nekonečně nastavované "druhé šance" si prostě musím nějak racionalizovat a přijmout. Ber nebo nech bejt. Beru. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Rok 1965 byl pro světovou kinematografii naproto zásadní. Sergio Leone totiž rok po svém "zastřelovacím" westernovém debutu přihodil dalších pár dolarů navíc a odstartoval tím svou dlouhou řadu "nadfilmů". Ano, je to sice ve stínu následujících dvou snímků, ale i tak jde o počin jednoduše dokonalý. I Ennio je na svém tvůrčím vrcholu a to co jeho hudba dokáže udělat s již tak perfektní scénou je naprosto nepopsatelné. Kupříkladu takový "hodinkový" duel v rozbořeném kostele... Navíc se krom obyčejně dobře povedlo obsazení. O hlavním duu se netřeba zmiňovat, ale opomíjet fenomenálního Gian Mariu Volantého v roli El India by byl hřích. Jeden z TĚCH snímků co se prostě musí vidět. Adios. ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Lepší než svůj předchůdce, ale horší než Hodný, zlý a ošklivý. Sergio Leone opět dokázal, že to byl mistr žánru a atmosféra a vůbec prostředí jaké vytvořil ve svých filmech je neopakovatelné a jedinečné. Clint Eatswood, kterému zdárně sekundují Lee Van Cleef, Gian Maria Volonté či Klaus Kinski výborně zapadli do svých rolí. Další co stojí za pochvalu je hudba Ennia Morriconiho, ale ten snad nikdy nic špatného nesložil. Na pět hvězdiček to, ale stále není, pořád to beru jako nácvik před vrcholem Leoneho tvorby - Tenkrát na Západě...... ()

Galerie (191)

Zajímavosti (43)

  • Lee Van Cleef prohlašoval, že je v ovládání zbraní rychlejší než Clint Eastwood. Tasit, natáhnout a vystřelit mu prý zabralo pouhá tři filmová políčka (osminu vteřiny). (džanik)
  • Proslulá úsečná, pomalá a odměřená mluva postav ztvárněných Clintem Eastwoodem, později využívaná nejen v Leoneho snímcích, se poprvé objevila až v tomto filmu. Eastwood byl totiž nadšen dabérem, jenž ho v „jedničce“ (Pro hrst dolarů, 1964) namluvil pro italskou verzi právě tímto způsobem. Tak ho tento projev uchvátil, že způsob mluvy přijal za svůj. (DaViD´82)

Reklama

Reklama