Režie:
Christopher McQuarrieKamera:
Fraser TaggartHudba:
Lorne BalfeHrají:
Tom Cruise, Hayley Atwell, Simon Pegg, Ving Rhames, Rebecca Ferguson, Vanessa Kirby, Esai Morales, Pom Klementieff, Henry Czerny, Shea Whigham (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ethan Hunt (Tom Cruise) se s týmem Impossible Mission Force tentokrát vydává po stopách děsivé zbraně, jež má potenciál zničit celé lidstvo, aby ji zajistil dřív, než se dostane do rukou nějakého šílence. Při svém zběsilém a nebezpečném pátrání se však musí neustále ohlížet přes rameno, protože z jeho dávné minulosti se vynořil až příliš živý přízrak. Gabriel (Esai Morales) znal Ethana v dobách, kdy ještě nebyl elitním agentem, a ví o každé jeho slabině. Ethan, pro kterého bylo vždy zdraví a bezpečí jeho blízkých a členů týmu víc než úspěšně splněná mise, možná bude tentokrát muset své priority přehodnotit. (Cinemart)
(více)Videa (14)
Recenze (610)
// Výjimečnost téhle série nespočívá jen v tom, jak moc praktická je akce a co za šílené kusy předvádí šedesátiletý Cruise v popředí, ale i v tom, jak osobní to pro hlavního hrdinu pokaždé je. V tomhle směru je pak první Odplata stále perfektně vykonstruovaná, má reálné emocionální dopady, a navíc zvládá bravurně prolínat jednotlivé linky. Plus je to jeden z nejlépe obsazených filmů *všech dob*, což fakt není málo, a to jak se McQuarriemu povedlo tady napsat a zapojit ženské postavy, je na nekonečný smekání kloboukem, čili beru zpátky svoje dřívější výtky ohledně AI (na další zhlédnutí už to tolik nebolí) a zvedám na plný počet. ()
Několik skvostně nadupaných akčních sekvencí v za mne celkově problematickém filmu. MI se sice tváří smrtelně vážně/osudově/whatever, ale obávám se, že inteligencí zápletky se už pohybujeme na úrovni série Rychle a zběsile. Celá ta splašená umělá inteligence je naprosto absurdně vymyšelná, zápletku pořád někdo z postav musí doslovně vysvětlovat, aby se divák alespoň rámcově chytal, ale stejně to moc nepomáhá. Pokud bychom zapomněli na řemeslé zpracování a zamysleli se jen nad dějem jako takovým ... tak nevěřím, že to někomu dává smysl. Třeba ta dialogová přestřelka na benátském hudebním večírku, WTF. Přes dvě a půl hodiny hledáme klíč, příště se budeme přes dvě a půl hodiny potápět k ponorce, pak Cruise ten klíč narve umělé inteligenci do prdele a ona zkrotne, nebo tak něco. 83 procent a 620. nejlepší film, můj ty bože. ()
Hunt vs Hall 9000 první kolo... V podstatě remíza mezi naprostou technickou brilancí a dokonalostí každé akční sekvence se zastaralým a děravým scénářem, který má snad být poctou starým (Mooreovým) Bondovkám nebo co. Platí zlaté pravidlo, drž se toho co umíš a toho co ti jde a McQuarrie se tentokrát přecenil a ukázal, že počítačům úplně nerozumí, jinak by takový paskvil nenapsal. Neříkám že to pro normální lidi nefunguje, jen to pro ajťáky bude místy jako skřípání nehty po tabuli. Pořád může ještě ledacos zachránit v pokračování, ale anglicky mluvící ruské ponorkáře a teatrální proslovy o mazání se v kyberprostoru už mu nikdo neodpáře. Stále umí dojmout a nabídnout zajímavý zvrat, ale jako by mu místo příběhu začalo záležet na těch Tomových blbinách. Jinak všechno na co jsme zvyklí funguje. Herečky fajn. Hayley Atwell si s Cruisem sedla ať už je na něm přimáčknutá v Římě nebo když si povídají ve vlaku. Krásné lokace a nádherné záběry. Tom už ale začíná vypadat staře. Ještě jeden díl a pak by bylo fajn rozjet sérií Extrémní stařík. ()
Krpatému dědovi Tomášovi už to požírání placent scientologických potratů a srkání smutýs z jejich kmenových buněk evidentně přestalo zabírat, a jakmile zapomenou na chvíli zapnout kamerové filtry a on nemá při venkovních scénách na držce tunu mejkapu, vypadá jako oteklý, roztékající se botoxoid. Vyhlížel by daleko lépe a skoro i mužně, kdyby si nechal rozorat držku vráskami a přiznal šediny, protože tenhle dobarvovaný, přebalzamovaný, prkenně bezmimický Ken za zenitem s porcelánovým chrupem už je místy až strašidelný, a v případné dvojce Mumie by se s takovým vizuálem parádně vyjímal na opačném konci spektra jako náhle oživlá náplň zatuchlých pyramidových sarkofágů. Jinak je tento boj s umělou demencí sice tak trochu Myšn Inpussyblb, v němž prefíkaná CIA v obavách před digitální penetrací najme tisíc strojopisců, kteří začnou panicky datlovat počítačové archivy do analogů, místo aby je prostě hodili do oflajnu a tupě vytiskli. Nicméně zdaleka ne tak sterilní a přitroublý Eintopf jako předchozí Výpadek, mile progresivně nepřenegrovaný, nepřebuzněný či nepřetranzistorovaný (Dicki, drahý Paramounte!), a hlavně neustále zábavný a naprosto spektakulárně natočený se třemi prdelemi parádních originálních akčních vyfikundací, mezi nimiž kraluje dominový vlak. Prostě taková velmi důstojná a adeqátní náhrada Bondáže, která neslavně skončila jako potrava pro moderní, kvocientně strádající světoobčany v kýčovitě patetické křeči afroamerických kmenových válek a přitrouble oslizlé homoromantiky. Náhrada Bondáže, které by ovšem také slušel nějaký sympatičtější, charismatičtější, a zejména hrající děda v hlavní roli. ()
Asi každej z nás už někdy hledal klíče, ale šestihodinovej dvoudílnej film o tom natočil až Tom Cruise. Jasně, že u akčního blockbusteru nečekáš oscarovej scénář, ale ono to má hele taky svoje hranice. Po každý akční scéně dvacetiminutová debata, kde si všechny postavy vzájemně vysvětlujou o co tady jde, Cruise za každou druhou větou opakuje "rozumím" a ten klíč...to není jen tak obyčejnej klíč, je totiž začarovanej! Protože ať si ho dá kdokoli kamkoli a dělá s ním cokoli, tak ten klíč prostě nikdy nevypadne. Ve větru nebo v dešti, klíč stále drží. No já si hlavně držím palce, aby ho v druhým dílu vážně někdo někam strčil a byl klid, protože kromě tří akčních scén a prezentace Cruisovy fyzický zdatnosti jsem nic zásadního neviděl. ()
Galerie (85)
Zajímavosti (34)
- V decembri 2020, počas natáčania v Londýne, bola online zverejnená zvuková nahrávka Cruisea, ktorý nakričal na dvoch členov štábu za nedodržiavanie pravidiel COVID-19. Cruise bol vďaka tomu prirovnaný k svojej postave Les Grossman z Tropická búrka (2008). Film sa natáčal od 6. septembra 2020 do 11. septembra 2021. (Arsenal83)
- Časté oneskorenia spôsobené pandémiou COVID-19 navýšili rozpočet filmu na 291 miliónov dolárov, čím sa stal najdrahším filmom série Mission: Impossible, najdrahším filmom kariéry Toma Cruisa a najdrahším filmom, ktorý kedy produkoval Paramount Poisťovacia spoločnosť Chubb pôvodne poskytla Paramountu za tieto oneskorenia odškodné len 5,4 milióna dolárov. Paramount v roku 2021 zažaloval Chubb a tieto dve spoločnosti urovnali svoj spor o rok neskôr, pričom v roku 2023 vyplatil Chubb spoločnosti Paramount sumu 71 miliónov dolárov za oneskorenia spôsobené pandémiou. Rozpočet filmu sa tým znížil na cca 220 miliónov dolárov, čo z neho stále robí najdrahší film pre Cruisa, Paramount i franšízu. (m.a.t.o.)
- Pri natáčaní režisér McQuarrie zistil, že herečka Pom Klementieff je tak ohybná, že ju pre jej gymnastické schopnosti prezýval „Pom Cruise“. (Arsenal83)
Reklama