VOD (1)
Série(3) / Epizody(35)
Obsahy(3)
Tim Miller a David Fincher sestavili antologii animovaných filmů, kde není nouze o děsivá stvoření, ďábelská překvapení a černý humor. (Netflix)
Videa (5)
Recenze (258)
Mám rád krátké povídky, je to docela složitá disciplína, protože tvůrci musí zaujmout, překvapit, rozjet opravdový příběh a ještě ho nějak uzavřít, aby se divák v závěru necítil okradený. Většině povídek z Love, Death & Robots se to všechno povedlo. Ať už byl kraťas ryze akční (vážný či vtipný), ať to byla komedie o jogurtu, který převzal vládu nad Zemí, nebo o třech robotech - turistech v postapokalyptickém světě, ať to byl nefalšovaný horor s Drákulou, jakého jsme ještě neviděli, nebo s vlkodlačími vojáky či opuštěnou astronautkou, ať to bylo filozofické zamyšlení nebo magická pouštní duchařina... Vše na mě nějak zapůsobilo. Různorodost scenáristů, režisérů a animátorů tomu dodala šmrnc, takže skoro každý film je animovaný v jiném stylu a jinak pojatý, jednou s láskou cituje Vetřelce, jindy se stejnou láskou paroduje Terminátora... Řadu těch filmů si pustím znovu._____Druhá řada má méně dílů, ale kvalita i různorodost zůstala. Snad každý ten kraťas bych chtěl jako celovečerní film, nejvíce asi poslední díl s obrem na pláži, ten byl dokonalý._____Třetí řada na to jde stejně jako předchozí. Epizod je méně, ale jsou opět skvělé. I ta nejslabší (předposlední) se mi vlastně moc líbila, nicméně do paměti se mi zapsala Fincherova lovecraftovská Děsivá výprava a potom kouzelně pitomá Noc mini mrtvých. ()
Něco je dobré, něco je super, něco je spíš průměr. Na vyloženě špatný kousek jsem asi nenarazil, i když je pravda, že tak polovinu do týdne zapomenu. Většina filmů měla i přes všechny kvality slabý konec (pointu), pak tu ale byly takové, které mě moc nebraly, ale právě závěr je zachránil. Nejlepší film je podle mého Helping hand, která je sice taková jednodušší, ale zato v sobě má syrové emoce. Nejambicióznější a nejzapamatovatelnější byla (pro mě překvapivě všeobecně vychvalovaná) filozofický Zima Blue, která ale měla své mouchy. Vítězní tvůrci pak jsou Víctor Maldonado a Alfredo Torres, jejichž čistě komediální kousky When The Yogurt Took Over, Alternate Histories a zejména Three Robots jsem si všechny nadmíru užil... no a kdybych měl jako správný Schediaphili ještě vybrat nejvíc sexy díl (a že je hlavně v první půlce z čeho vybírat), asi bych zůstal u buď první Sonnie's Edge, která měla šmrnc, nebo u The Witness, což je zase prvoplánově pudová prasárna. Soráč, Aquilo. ()
Zajímavý projekt, který kompletuje sérii krátkých filmů, v lecčems připomíná dnes již poněkud zaprášený Animatrix. Jednotlivé snímky se od sebe liší mimo jiné i samotnými žánry a divák tak na začátku žádného z nich nemá nejmenší tušení co jej čeká. Některé příběhy jsou vynikající, některé slabší, ale těch vyloženě špatných je jen málo. Osobně nejlépe hodnotím tyto epizody: 1. Zima Blue, 2. Beyond the Aquila Rift, 3. When the Yogurt took over. ()
6/10 – Nic moc. Pár opravdu dobrých dílů, na můj vkus příliš opravdu nudných dílů, které nepřenesly nic nového ani zajímavého. Na LD&R oceňuji především dvě věci: 1) nápad něco takového udělat a obecně odhodlání to vážně uskutečnit, zrealizovat; 2) variabilitu – každá epizoda si najde vlastní fanoušky a každý divák si najde vlastního favorita mezi epizodami. Já měl zrovna chvílemi pocit, že se mi uživateli lépe přijímané díly líbí méně, než některé s modrou barvou, ale jindy jsem se zase shodoval se všeobecným míněním. Štvalo mě naopak to, kolik neoriginálních a povrchních epizod se ve výběru ocitlo. Zvláště jsem si toho všímal v 1. sérii, možná proto, že byla 2x delší. Já bych zkrátka potřeboval, aby to, na co se dívám, o něčem bylo. Nebaví mě 15 minut sledovat tuctový brak a na konci se usmát pěkné pointě. Více o tom v recenzi na 1. řadu. Jsou epizody, které mě chytli za rozum / srdce / koule, a na které tedy budu ještě vzpomínat (např. Masonovy krysy, Jibero, Zakázané ovoce), ale bohužel jich je žalostně málo. Mnohem více z nich mi své téma buď nestihlo v časovém limitu prodat, anebo nemělo pořádně co prodávat. Asi by se na závěr hodilo dodat, že naanimované to bylo pěkně, pěkně si s tím vyhráli. Škoda jen, že se nepokoušeli ještě více experimentovat s obrazem, ta údajná jako hraná animace se už po tolika dílech slušně ohrála. Do budoucna (jako pesimista věřím v další série) bych doufal ve více artovějších epizod, přinesly mezi ten animovaný SGI bordel svěží vzduch. Otázka do tomboly: "Jsou ty díly ve skutečnosti geniální a jenom já jsem ten ignorantský vošoust?" ()
Spojení velmi zvláštním způsobem. Tak jak to najednou z ničeho nic přišlo, tak se i stejně rychle dalo smáznout ze stolu. Přeci jenom to všechno dohromady je jako dva filmy. Mnoho věcí na silné a dobré zamyšlení, další jen takové pseudo-kravinky. Někdy neuvěřitelná grafika, někdy asi trochu odfkláklá, ale vlastně stále dobrá. Celé to zavání Black Mirror a někdy to hold funguje, někdy ne. Je to prostě zvláštní hodnotit. Ale je to ve výsledku obohacující zkušenost. ()
Galerie (96)
Photo © Netflix
Reklama