• anais
    ***

    V hodnocení jsem se nemohl rozhodnout mezi plným počtem a nulou. Opravdu těžko říct, kde je pravda. Pokud se podíváme na starší Olmerovi snímky Jako jed a Co je vám, doktore, nelze si nepovšimnout určité formální podobnosti s Nahotou na prodej. Olmer má tendenci vše dovádět do absurdních zkratek, hlasitá hudba mu neslouží ke gradaci ale k propojování jednotlivých scén a v jakýsi ztřeštěný slepenec, který vypovídá o době a atmosféře víc, než o samotných postavách příběhu. A to není nutně špatně. Film je tak jakousi koláží, která drží pohromadě jednotným stylem. Zatímco ale Svěrákovské film jsou v první řadě hořké komedie a podobný styl snesou celkem snadno, u "akční drsné krimi" to jde hůř. Pokud by to bylo celé míněno vážně, pak se to hrubě nepovedlo. Ale nemohu se zbavit dojmu (s přihlédnutím k Olmerově minulosti, a odvrácením se od jeho režijní budoucnosti), že ta absurdita a jakási nepovedenost je do velké míry záměr. Už jen ta scéna, ve které Krampol sleduje v televizi drsnou kriminálku je skoro jako z Muže z Acapulca! Všichni ve filmu si na něco hrají - čeští gauneři z Václaváku po revoluci přitvrdili a koukají se po západních trzích, média jsou na povrchu svobodná a nezávislá a přitom je ovládají ti samí gauneři, Krampol je nejtvrdší policista a kouká na kriminálky v televizi...a samotná Nahota na prodej se tváří jako akční film a přitom jím evidentně být ani nechce. Nastavuje zrcadlo nevkusu svou vlastní formou a obsahem.(27.2.2013)

  • Crocuta
    **

    Už jenom ta filmová role Ivana Jonáka, bručícího nyní již drahně let za organizaci vraždy vlastní manželky, je k nezaplacení.(11.8.2007)

  • Gemini
    *

    Jo jo, "velký detektivní thriller" v české režii. Zhruba na stejné úrovni jako Detektiv Martin Tomsa, ale Vašut má alespoň něco do sebe, tohle ne. Ale za snahu...(21.3.2003)

  • MrCreosote
    **

    Pokud bylo cokoli v tomto filmu myšleno vážně, měli by se tvůrci Nahoty na prodej uchýlit k natáčení německého sadomaso porna. Na úrovni výplachového béčka to nicméně funguje znamenitě, obzvlášť investigativní pobuda v šusťákovce Lukáš Vaculík nemá chybu a Jiří Krampol si tak moc snaží hrát na detektiva z drsné školy, až mu tu jeho křečovitou kreaci ze soucitu začnete věřit. Jako studijní materiál o době raného českého kapitalismu k nezaplacení, jako seriózní příspěvek české kinematografii na úrovni hereckého umu Jiřího Pomejeho.(13.2.2013)

  • sinp
    *****

    Tendenční faktory ve filmu jsou ty nejlepší. Nikdo v době uvedení je nevidí, ale po letech zůstanou trčet jako torzo vzpomínek. Nahota na prodej je bez okolků neskutečná kravina vyvolávající přinejmenším nechuť k Olmerovi. Rejža si bere nesmrtelnost za několik věcí 1) Impotentní scénář, který je na ručník po deseti minutách. 2) Obsazení toho nejhoršího, co ujíždí už v komediích, natož v dramatu (hlavně drsňák Krampol potěšil mé cynické já) a nakonec trapně nevyzrálá režie - uboze snaživý copyright stylu "to jsem někde v USA viděl, to je někde u nás a tohle tu ještě nebylo". A pak se mi divte, že jsem se tak bavil! Tenhle film je panoptikum všeho zmatku devadesátých let, ukázal nám zvrácený pohled - netolerance, odkrytí zakázaného, chaos a především atmosféru počátku nových časů. Je to hrozný film, mizerná práce všech, ale je tak geniálně vsunutý do pokřivené reality, že je úžasným dokumentem doby. A to snad ani Olmer nečekal, budiž mu věčná sláva......(16.9.2005)

  • - Martina Adamcová využila pro "live show" dublerku, resp. záznam skutečného live show z tehdejšího nočního podniku. (hippyman)

  • - Ve filmu lze zaslechnout píseň "Hold me baby", která se objevila už v roce 1987 v Olmerově filmu Bony a klid (1987). (Lajty)

  • - Film navštívilo v kinech 866 657 diváků a vydělal 17 501 841 Kč. Statistika vydáná 1.11.2008. (Pumiiix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace