Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postava příběhu, mladá zdravotní sestra Marta Kavanová, která stojí poněkud stranou obvyklého rozložení rolí mezi "četníky a zloděje". Je "pouze" lehkomyslnou manželkou, která se nezajímá, odkud její manžel bere peníze na její blahobytný a bezstarostný život. Netuší, že peníze pochází nejen z podvodných kšeftů s obrazy a šperky, ale také z loupežného přepadení menší pražské pošty, během kterého jeden z Kavanových kompliců zastřelil mladou úřednici a zranil policistu. Teprve po manželově nečekané smrti Marta zjistí, že byl zapleten do podezřelých obchodů a vzápětí je ve svém bytě přepadena dvojicí neurvalých manželových kompliců, surově se domáhajících peněz z poštovní loupeže, které měl Kavan na čas někde ukrýt.
Když objeví fotografie mlýna, který muž nedávno koupil, donutí ženu, aby je tam odvezla. Cestou je však zahlédne nesmělý ctitel Marty, mladý fotograf Ivan, který začne trojici sledovat. Pokusí se ženu zachránit, ale je přitom zabit jedním z padouchů, všeho schopným Dolfim. Vyděšená Marta se pokusí o lest a namluví mužům, že peníze jsou uloženy u jednoho přítele v Praze. Milenec Milan, kterého se pokusí zkontaktovat, jí však odmítne pomoci, a tak se situace Marty zdá bezvýchodná. Přestože Bareš již pochopil, že žena o penězích nic neví, agresívní Dolfi se nemíní vzdát a je připraven peníze získat za každou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (78)

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československé krimi plné napětí a akčních scén a zajímavě prezentovaným ústředním triem. Z tohoto tria nejvýrazněji vyčníval agresivní psychopat Dolfi ztvárněný výborným P. Novým. Avšak obstála i Z. U. Keslerová, prosadivší se zejména v béčkové italské kinematografii, a především K. Kovář, neznámý herec se zajímavým projevem. Pro další herecké obsazení mám pouze výraz zklamání, jež bylo pouze podtrhnuto obsazením totálně nevěrohodného neherce do role vyšetřovatele. Vedlejší postavy byly naprosto nevýrazné (s vyjímkou nesmělého O. Pavelky) a daly tak pouze vyniknout výše zmíněné trojici. Film rozhodně nepostrádá dramatičnost, která téměř neopadá po celou délku filmu, akčních scén, automobilových honiček je dostatek a navíc je dostatečně prokreslena i psychologie obou zločinců, jak je u Svobodových filmů samozřejmostí. Nebýt nezajímavého obsazení postav, rozhodně by snímek obdržel vyšší hodnocení. ()

McIron 

všechny recenze uživatele

Slušná krimi z ranných osmdesátek, famózní je ten všudypřítomný bordel na ulicích, špína, otlučené baráky, lešení, co mělo zajistit, aby na lidi nepadala omítka...syrově natočené s pár dobrými výkony, hlavně Dolfi Pavla Nového sedí dobře...nejsem si jist, zda ve filmu hrají jak Z.U.Kess, tak Jana Andresíková, není naopak Andresíková ta, kdo postsynchronuje (přemlouvá) Kesslerovou? Mimochodem, když jsme u postsynchronů jinými herci, bylo jich tady víc než jinde, Jiřího Klepla namluvil Jan Teplý, Josefa Fouska Oldřich Vlach, lékaře na ARU v roušce namlouvá Jiří Pleskot a myslím, že to není on, velkým majstrštykem je Eugen Jegorov, jehož přemluvil Zdedněk Svěrák!!! Zkrátka v tomhle filmu se zvukař vyřádil. A samozřejmě král českých postsynchronů, herec, jehož hlas se objevil suverénně nejvíckrát v různých amplionech a minirolích v dějinách české kinematografie - Mirko Musil!!! Jeho hlas se objeví na začátku na poště!!! ()

Reklama

pOne 

všechny recenze uživatele

Přistupoval jsem ke sledování tohoto filmu jako k další z řady socialistických krimošek, kde se občas stává, že v půlce sledování vzdám, poněvadž není o co stát. Ani zde mi to zezačátku nepřišlo nijak extra. Hodně mi neseděl do své role po celou dobu filmu herec, který hrál vyšetřovatele. Nicměně časem chytl děj docela luft a na světe byla vcelku zajímavá zápletka. Dokonce se stalo to, že mě skutečně zajímalo, jak to dopadne. A to už je co říct. Myslím, že jde celkově o lehounce nadprůměrnou produkci té doby. Kvalit např. Polákovy "Hry bez pravidel" však ani zdaleka nedosahuje. ()

carl.oesch 

všechny recenze uživatele

Rádobyakční film, kde nefunguje vůbec nic a působí to tak trochu jako parodie na sebe sama. Akčnost a spád nedělají honičky auty, prostě: "pane režisére Svobodo, musí se to umět...." Směšný je Pavel Nový (ostatně jako prakticky ve všech svých filmovýcg pokusech - s výjimkou komických), jediné, co ve filmu zaujme je Zora Ulla Keslerová, která na rozdíl od běžných hereček v tehdejších detektivkách snad jako jediná v celém filmu předvede to, co se od postavy jejího typu očekává. Onen detektiv, co leze po střeše byl příšerný a tak snad nejlepší scénou je onen tady již komentovaný výbuch bytu.....prostě akčnost jako hrom :-) ()

choze 

všechny recenze uživatele

Námět a herci nejsou špatní, byla tu i snaha o akci (přepadení pošty, automobilová honička, honička po střechách, výbuch bytu), chybí ale větší napětí, spád a styl. Nemám nakoukané socialistické kriminálky, tak nevím, na kolik to vybočuje z jejich kolejí, ale dnes na tom filmu nic zvlášť drsného ani zajímavého nevidím. Pavel Nový good. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (5)

  • Filmovanie prebiehalo v Prahe, Kladne a Klukoviciach. (dyfur)
  • Film byl inspirován skutečnou událostí. Kriminalista Miloslav Dočekal, který případ vyšetřoval a na filmu spolupracoval jako odborný poradce, o něm ale řekl: „Pravdivý je jen popis události, vše ostatní je vymyšleno.“ (sator)
  • Hlavního ramenatého detektiva, který honí zločince po střechách, představuje neherec, ve skutečnosti právník a seriózní prokurátor. (hippyman)

Reklama

Reklama