Režie:
Marie PoledňákováScénář:
Marie PoledňákováKamera:
Petr PolákHudba:
Václav ZahradníkHrají:
Július Satinský, Jana Šulcová, Václav Postránecký, Eliška Balzerová, Pavel Nový, Zdena Studenková, Květa Fialová, Jan Faltýnek, Zuzana Githeisová (více)Obsahy(1)
Komedie o rodinné dovolené v malebné beskydské chalupě, kde se tři přátelé starají o šest malých dětí. Muži jsou přesvědčeni, že právě jejich výchovné metody jsou mnohem lepší než pedagogické působení matek. Když ale manželky přijedou „na kontrolu“, dojde v rodinách na čas k vážným sporům... (Bontonfilm)
Videa (2)
Recenze (860)
Nesmrtelná klasika. Spousta zábavy, skvělé obsazení, řada zlidovělých hlášek. Vždy jsem S tebou mě baví svět měl za laskavý, rodinný film, a proto mi v něm nikdy neseděly Pepovy noční výlety či "zrada" Alberta v závěru filmu; budu to vždy považovat za cosi nadbytečného a nevhodného pro film určený hlavně dětem. I tak... 90% ()
Tomuto filmu som dal šancu nejeden krát, ale nikdy ma nedokázal nadchnúť. To sa pravda podarí máloktorému filmu. Lenže táto komédia ma nedokázala ani po žiadnej stránke zaujať. Príbeh, réžia, herci, humor, hudba... nič pre mňa. Je smutné, že takýto brak vyhrá titul "Veselohra století" (CZ). Ale zrejme to bola súťaž vyhlásená niektorou z českých komerčných televízií. Takže tam to sedí. ** ()
„Večer. Co večer! Na noc by jste se měli šetřit.“ Klasická rodinná komédia, ktorú vysielajú televízie niekoľkokrát do roka (ideálne na Vianoce, ale nie je podmienka). Výborné herecké obsadenie (predovšetkým Satinský a Nový), pekná snežno-horská výprava, podarene nakastingované decká, kultové scény (kadibudky, šípkový čaj, Matýsek, stará indiánska babička) a jeden dialógový klenot vedľa druhého („Ještěže Mates neumí mluvit.“; „Maminka je doma?“ – „Ne, to nadává papagáj.“). ()
Zalézt pod lopuch, klapky na oči a ucpávky do uší. Tohle je naprostej vrchol nevkusu. Nad amorálností a bezskrupulózním chováním postav opravdu zůstává rozum stát a takové jsou prý všechny filmy paní Poledňákové. Doufám, že to byl její první a poslední film, kterej se mi poštěstilo vidět. Normalizace? Ne, děkuji. ()
V roce 1982 vyfárala madam Poledňáková můj český kinematografický kryptonit. Zkousnu popové halekání zasloužilé Helenky, dětinský humor ala „přiskříp sem si bimbulu“, od kterého mám ještě teď modřiny na kolenou, jak jsem se do nich plácal či na sílu tlačené „groteskní“ momenty, ale ta ideologie nezodpovědných dementních tatínků dostávajících lekci od katalogových maminek mně přijde úplně blboučká. I s ohledem na následující tvorbu autorky mám pocit, že se vypisovala z nějakého osobního komplexu a ten humorný obal jen alibisticky obrušuje hrany. Takže zase za rok na Ydykseb, Marie! Až se bude rozhodovat, jestli Matýsek skončí na infekčním, nebo sociálce a já si těch 80 minut budu užívat jak šťourání smrkové větve v řitním otvoru.. ()
Galerie (17)
Photo © Ústřední půjčovna filmů
Zajímavosti (73)
- Tesne pred natáčaním napadol na kopci, kde bola chata, asi meter a pol prašného snehu. Sneh z chalupy Apalucha sa zosunul a aby ho udržali, režisérka doň zapichla štyridsať fliaš šampanského. (Raccoon.city)
- Původně se film vůbec neměl objevit v kinech, režisérka Marie Poledňáková ho napsala pro televizi, kde byla zaměstnána jako dramaturgyně. Televize o něj však vůbec neměla zájem, a tak se scénářem odešla na Barrandov. (rublik05)
- Keď Pepa (Pavel Nový) uteká cez balkón z hotelovej izby, kde bol za svojou ženou (Zdena Studenková), vychádza na balkón iba s uterákom okolo pásu a oblečením v ruke. V následnom prestrihu na balkón vidieť, ako má oblečené nohavice a košeľu. (Van_der_Ovec)
Reklama