Režie:
Filip RenčKamera:
Martin ŠecHudba:
Jan KalousekHrají:
Zuzana Norisová, Jan Révai, Betka Stanková, Anna Veselá, Soňa Norisová, Jaromír Nosek, Ľuboš Kostelný, Martin Kubačák, Tomáš Hanák, František Němec (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Pojďme se znovu zaposlouchat do nesmrtelných písniček jako „Šššš, Pátá, Včera neděle byla, Náhrobní kámen, Hvězda na vrbě, Stín katedrál, Já budu chodit po špičkách, Řekni, kde ty kytky jsou, Mně se líbí Bob, Oliver Twist…“ v úspěšném retromuzikálu Zdeňka Zelenky a Filipa Renče. Přenesme se zpět do času prosluněného léta roku 1968, kdy ještě všechno dýchá novou nadějí a hrozbu sovětské okupace si nikdo nedokáže představit ani v tom nejčernějším snu. Tři půvabné dívky – Tereza (Z. Norisová), Bugyna (B. Stanková) a Julča (A. Veselá) – z malebného pohraničního městečka se chystají k maturitním zkouškám, tři spolužáci – Olda (M. Kubačák), Tuřín (O. Šípek) a Drmola (P. Burian) – jim neobratně nadbíhají a tři záhadní cizinci – Šimon (J. Révai), Bob (J. Nosek) a Eman (Ľ. Kostelný) právě vystupují z vlaku, aby rozvlnili ospalou hladinu místních poměrů a očekávané obrátili v nečekané. Tak začíná příběh velké lásky, plný tance, splněných i nesplněných nadějí, a především melodií, které nelze snadno vymazat z paměti… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (524)
Spíše přeceňovaný než adekvátně hodnocený muzikál zrcadlí především fatální absenci dějinného povědomí o dnes už jasně historických šedesátých letech. Vezmeme-li vážně syžet i sporé náznaky děje, obsažené v tomto pseudorevolučním filmu, ukazují jednoznačně do roku Pražského jara - a to nezávisle na vůli svých tvůrců (míra tohoto propadu se projeví nejvýrazněji srovnáním Hřebejkovými PELÍŠKY). Písničkový mišmaš sahá od počátku do konce šedesátých let a věrohodnosti nezvádnutého díla neprospívá ani přenesení kauzy bratří Mašínů do zenitu šedesátých let, kterým je právě osmašedesátý. (Mimochodem: pokud by se v té době konaly svobodné volby - svobodné znamená v měřítcích doby - získala by v nich KSČ podle tehdejších nezávislých sociologických průzkumů kolem 65% hlasů.) Hranice v té době byly otevřené (bez nesnází, spíše s mírně udiveným ohlasem ve veřejném mínění tehdy svobodně emigroval např. Vladimír Pucholt). Doba uvolnění, prezentovaná tvůrci jako čas despocie a totality, ponechává filmu pro jeho klady minimální prostor: víření mladých těl (to je jediné, co má společné se STARCI NA CHMELU), některé herecké výkony ... a pak už jen úžas nad tím jak lze zmarnit tak atraktivní námět (za to málo je zřejmě co děkovat spoluscénáristovi Zdeňku Zelenkovi). Stručně shrnuto: příliš málo skutečných perel v neskutečně přemnožené hlušině. ()
Pestrobarevně kýčovité, ale po hudební stránce skvělé. Děj je tak trochu v pozadí všech těch skvělých hitů své doby, z nichž se některé v novém aranžmá staly hity i doby pozdější ("Š Š Š Šepotá"). Zuzana Norisovááááá... to je skvost. Tuším najkrajšia slovenská herečka všetkých čias. I kdyby po celou dobu ve filmu stála jak kus dřeva a ani nekuňkla, tak bych se do ní zamiloval (samozřejmě platonicky :)) ). A ona tedy ne že kuňkla, ona ZPÍVALA, a moc dobře. A nebyla sama. I někteří další herci (zpěváci) se nedali zahanbit a skutečně se jim podařilo z Rebelů udělat snad až moc líbivý muzikál, který sice není ničím převratný, ale jinak se dost povedl. ()
Rebelové jsou pravděpodobně nejvýraznější český muzikál tohoto tisíciletí, který osloví diváka zejména díky nesmrtelným (a kvalitativně rozličným) písním. Příběhově nejde o žádný zázrak, což se dá u podobných filmů očekávat, nicméně oceňuji netradiční závěr. Z vizuálního hlediska jde o neuvěřitelný kýč, plný pastelových barev a přehnaně stylizovaných kulis. Co se hereckého obsazení týká, musím pochválit zejména výkon Zuzany Norisové. Vedle ní mě zaujaly též menší role Františka Němce a Jiřiny Bohdalové. Na světové, ale i české muzikály dřívějších let to nemá ani omylem, nicméně v rámci své doby a žánru jde i přesto na naše poměry o slušně natočený kousek. ()
Sebevíckrát si můžu říkat jak je ten příběh jednoduchý, Révai neumí hrát a písničky jsou otravné, ale jednoduše nemůžu tomuhle filmu upřít to že v záplavě obyčejný českých filmů, které vypadají k nerozeznání stejně, je tento jediný výrazně obrazově stylizovaný a je vidět že jeho autor věděl co dělá a dokázal být originální i docela zábavný, díky bohu za to. A i ty písničky ve skutečnosti nejsou tak zlé - většina je odporná jen proto že jsou příšerně ohrané v rádiích, jinak by byly ve filmu docela fajn. 7/10 ()
NE a ne a ne! To je děs!! Norisová a Révai -prostě neuvěřitelní herečtí neumětelové! Samozřejmě jim zdatně sekunduje sympaťák,ale neherec Hanák! Ta jedna hvězdička je pro paní Bohdalovou (a choreograf se taky snažil). -Musím si rychle pustit Starce na chmelu,nebo Pomádu,nebo cokoli,-jinak se zblázním! (před tímto filmem by vždy mělo přijít varování,že není vhodný pro muže nad pětatřicet,-takhle hysterický jsem už dlouho nebyl) ()
Galerie (11)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (43)
- V šedesátých letech se na gymnáziu studovalo tři roky, a ne čtyři, jak je tomu ve filmu. (chleba24)
- Film navštívilo v kinech 429 816 diváků a vydělal 28 916 839 Kč. (Pumiiix)
- Písně ve filmu v šedesátých letech nazpívali Petr Novák („Já budu chodit po špičkách“), Eva Pilarová („Oliver Twist“), Milan Chladil („Jezdím bez nehod“), Scott McKenzie („San Francisco“), Helena Vondráčková („Pátá“), Yvonne Přenosilová („Mně se líbí Bob“) a Helena Blehárová („Ššš“). (M.B)
Reklama