Reklama

Reklama

Vězně v cele číslo šest spojuje myšlenka na útěk z vězení. Když sem přibude nový vězeň Gaspard, zkušený Roland jej zasvětí do vymyšleného plánu útěku tunelem. Na budování tunelu všichni v noci pracují a každým dnem se tak přibližují k vytoužené svobodě. Nejen tunel je zárukou jejich úspěšného útěku...

José Giovanni, velká osobnost francouzského filmu, přinesl před kameru vlastní zkušenost. Narodil se v Paříži v korsické rodině a již od brzkého mládí se musel sám o sebe postarat. Za války působil jako vysokohorský vůdce a pěšák v odbojovém hnutí, ale po osvobození se zapletl s podsvětím. Při loupežném přepadení jsou jeho strýc a bratr zabiti a mladý Giovanni dostává trest smrti. Jeho otec však o svého syna bojuje a José vychází z vězení v třiatřiceti letech. Svůj nešťastný příběh přenesl José Giovanni do své první knihy nazvané Díra, což je slangový výraz pro vězení.

Francouzský režisér Jacques Becker byl knihou nadšen a koupil práva. Giovanni se podílel na psaní dialogů a s Beckerem dál spolupracoval. Za svůj život napsal jednadvacet knih, pod čtyřiadvaceti filmy je podepsán jako scenárista a režisér - Dva muži ve městě, Sicilský klan, Poslední adresa a další. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (92)

Aelita 

všechny recenze uživatele

Být sympatický zvenku neznamená vždy být sympatický zevnitř. Oči nás někdy klamou. Možná dost často. Sebeklam a zavírání očí nad problémem totiž pomáhá lidem přežit nebo přejit to, co je pro ně těžké přijmout, protože by museli pohnout sami se sebou. A kam je ta inercie pak zavede? Do ještě větší díry? Jenže ... člověk by nejraději přece věřil - sobě, lidem, světu a nějaké stálosti aspoň v něčem. Na pevné půdě se totiž stojí snadněji než na zemi chvějící se pod nohama. A v tom chvění právě žijeme. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Velmi autentické dialogy a herecké výkony. Obsazení neherců se osvědčilo, skutečně vůbec není poznat, že to nejsou profesionální herci. Bylo zajímavé se něco dozvědět o životě Giovanniho a jeho podíl na scénáři je znát. Musím si ale rejpnout. Byly chvíle ve kterých se mi zdálo až nemožné, že dozorci neslyší, jaký dělají v té celé rámus. Ale atmosféra byla výborná a závěr nepředvídatelný. Navíc neřekl doslova , jaká je pravda. Nechává na divákovi si ji domyslet a nese v sobě určitý dvojsmysl. Takové závěry mám rád, takže i když jsem z filmu jako celek malinko zklamán, dávám slabší čtyři. ()

Reklama

UncleG 

všechny recenze uživatele

"Rvačka mezi muži" je obecně považována za nejnapínavější francouzské kriminální drama. Ale podle mého vcucne "Díra" celou "Rvačku" i se šňůrou od vrtačky... a ještě se u toho pěkně po vězeňsku zašklebí. Mondieu! To byl neskutečnej nářez, naprostá adrenalinová pecka, která mě totálně pohltila, takže jsem víc než dvě hodiny v podstatě jen lapal po dechu. Realistické, uvěřitelné, napínavé. Jeden z nejlepších filmů, co jsem za posledních X let viděl. Navíc skvěle obsazený "kriminálními typy", z nichž nesympatičtější je určitě Jean Keraudy (představitel Rolanda) - z něj sálá nejenom herecké charisma, ale i obrovská dávka manuální zručnosti (znáte přece takový ty filmy, v nichž herci předstírají, že umí vyrobit šperhák z tvrdý koblihy a klacku vod nanuka, ne? Tak fortelný chlapík Karaudy by to zmáknul i ve skutečnosti). Závěr: Přestože nám leží ve špajzce už kolem padesáti let, doporučuju tenhle nenudící trhák k okamžité konzumaci. ()

pufina 

všechny recenze uživatele

Film, co si na nic nehraje. Žádná zbytečná "omáčka" o vykecávání kolem, tady se kope díra na svobodu, vážení! Může se zdát, že je nuda dívat se většinu filmu na bandu vězňů, co jen kopou a kopou. Ale nuda to rozhodně není! K tomuto filmu nebylo třeba žádné drásající hudby, co by dělala napětí, tady to napětí jde i bez ní! ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Roland to mal všetko prešpekulované na jednotku, šikovný to chlap. Akcia prebiehala hladko, bez jediného zádrhelu, šťastena stála na ich strane a aj chlapi mali nervy zo železa. Bohužiaľ mi chýbalo viac napätia a dusnej atmosféry, ale pozeralo sa na to výborne. A koniec? ... ten bol skvelý, presne podľa mojich predstáv. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (8)

  • Natáčení probíhalo po dobu 10 týdnů. (oje)
  • Film byl dokončen podle režisérových přání, ale po prvním uvedení ve 140minutové verzi jej nechal producent Serge Silberman přibližně o 24 minut zkrátit, aby zvýšil komerční možnosti. Chybějící záběry jsou považovány za ztracené. (Hans.)

Reklama

Reklama