Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Petr Zelenka – tvůrce úspěšných Knoflíkářů z roku 1997 – se jako scenárista podílel na Ondříčkových Samotářích a poté jako scenárista a režisér vytvořil celovečerní film Rok ďábla. Zelenka netradičním způsobem vypráví příběh Jaromíra Nohavici a skupiny Čechomor, přičemž dokumentaristicky nahlíží do období, kdy se tento písničkář léčil ze závislosti na alkoholu. Jako Nohavicův „anděl strážný“ se v tomto snímku představuje hudebník Karel Plíhal. S myšlenkou natočit film s J. Nohavicou a Čechomorem v hlavních rolích přišel Zelenka v létě roku 2000, kdy spolu tito hudebníci hráli na krátké koncertní šňůře. Zelenkův film je navíc obohacen rozhovory nejen se zmíněnými aktéry, ale i s dalšími zajímavými postavami, jimiž jsou bezesporu hudebník Jaz Coleman a holandský dokumentarista Jan Holman (Jan Prent), který by chtěl Nohavicu přistihnout ve chvíli, kdy začne znovu pít. Zručný mystifikátor Zelenka má ve svém filmu také scény se surrealistickým, mystickým – ba až s nadpřirozeným vyzněním. Natáčení filmu proběhlo v květnu a červnu 2001 na různých místech republiky, filmový štáb natáčel vedle hraných scén i koncerty Nohavici a Čechomoru, které jsou důležitou součástí děje. „Je to film o tom, jak elegantně odejít ze světa. Nebo je to film o přátelství, či o tom, jak jsou čtyři muzikanti svědky zázraku. Může být také o tom, jak vám mohou ti, které potkáte, změnit život,“ řekl o svém filmu scenárista a režisér Petr Zelenka. (Česká televize)

(více)

Recenze (394)

Filmpub.cz (Tomáš Vyskočil)

"Nemohu vám přesně popsat, proč se mi Rok ďábla líbil, zda pro břitké dialogy, které mají velkou naději stát se kultovními, či pro halucinogenní sekvence s Jazem Colemanem ani co konkrétně jsem si z filmu odnesl (snad, že každý máme svého strážného anděla). Takže snad mohu jen alibisticky prohlásit,…"

Filmweb.cz (Kateřina Grosmanová)

"Tenhle film vás prostě strhne, Petr Zelenka tu opět potvrzuje, že je nejen zručný režisér, ale že jeho nápady jsou skvělé a také velice hluboké. Nezůstává jen na povrchu, ale zkoumá věci hluboko a diváka při tomto zkoumání bere sebou. Dokáže dokonale balancovat na hraně smutku a radosti, to vidíme…" více

Reklama

Reklama