Reklama

Reklama

Hrdina

  • Írán Ghahreman (více)
Trailer 1

Rahim je ve vězení kvůli dluhu, který nebyl schopen splatit. Během dvoudenní propustky na svobodu se snaží přesvědčit svého věřitele, aby odvolal svou žalobu na zaplacení části dlužné částky. Věci však nejdou podle plánu… (Pilot Film)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (29)

Matty 

všechny recenze uživatele

Farhadi systematicky, od jednotlivce ke kolektivu, od drobných lží k velkým dilematům, buduje portrét společnosti, kde je nezištný čin něčím tak ojedinělým, že musí být podroben vyšetřování, jako kdyby šlo o boží zjevení. Protagonista má zpočátku jasný cíl, rychle a poměrně hladce se k němu přibližuje, tempo je díky krátkým záběrům a množství pohybu v obraze a zvuků mimo něj až hektické. Události i portrét hlavního hrdiny se ale postupně komplikují. Vyprávění už se nedrží výlučně Rahimovy perspektivy, dává větší prostor i dalším postavám, které možná nejsou v právu o nic méně. Hranice mezi pravdou a lží, dobrem a zlem se stávají nezřetelnými, už nejde o to něčeho dosáhnout, ale zachovat si tvář. Tato formální a stylistická promyšlenost je ovšem patrná až zpětně. Při samotném sledování působí dění samozřejmě, spontánně, ne vykonstruovaně. V tom spatřuji Farhadiho režijní a scenáristické mistrovství i podobnost filmu s vrcholnými díly neorealismu. Také poznání, že opravdové hrdinství nepotřebuje potvrzení zvnějšku, že důležitější je, zda jsme se sami zachovali správně, ne zda vyhovíme (všem) cizím představám o dobru a dostaneme štempl (charakterové) kvality, vyvstává ze situací a rozhodnutí nenuceně, bez pachutě moralizování. 80% ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Můj třetí pokus přijmout Farhadiho a dopadlo to úplně stejně jako předchozí dva. Hrdina mi velmi připomíná filmy Rumunské nové vlny, se kterými mám také problém, že jsou to teze, kterým film jen slouží. Celý pak neskýtá žádnou radost ze sledování, v průběhu něj se jenom nezajímavě a mechanicky vrší situace, které onu výslednou tezi mají podpořit. A proto, aby vyústění bylo opravdu co nejvíce čitelné, tak si musí pomáhat občas velmi krkolomnými situacemi a hodně zabedněnými postavami. Ve výsledku po dokoukání Hrdiny si budete přikyvovat se spoludiváky, v čem tenhle film má pravdu, ale nebudete se vůbec bavit o tom filmu, nýbrž jen o oné myšlence, jakoby to byl článek v časopise či kniha. A tak by podle mě diskuze po filmu vypadat neměla. ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Ten pribeh neni spatny. Urcite sije do dnesnich iranskych neduhu, minimalne z pohledu tamni byrokracie. Je fajn videt novy film, ktery odkryva realie dnesniho Iranu. Ale dejove se to tahne neskutecne. Herecke vykony dobre, ale nicim vyjimecne. Tady zaokrouhlim smerem dolu... Videno v ostravskem Minukine, deset divaku. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Nikdo nelže, a přesto nikdo neříká pravdu. Neuvěřitelně propracovaný scénář, detailní režie, fenomenální Amir Jadidi v hlavní roli člověka, který se zachová až příliš lidsky a tím se stane obyčejným hrdinou menším než život. Bohužel takoví obvykle špatně končí. Nejlepší Farhadiho film za deset let. Na emocionální punch Rozchodu už možná Íránec nikdy nedosáhne, ale pořád má slušnou páru. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

do dneška jsem neviděl Rozchod Nadera a Simin a budu to muset v brzké době konečně napravit.Hero je pomalu plynoucí drama o tom,jak jedna malá nepravda,na kterou se postupně nabalují drobnější nedorozumění může nakonec vyústit ve velký a zbytečný problém.Hlavní hrdina je ne úplně jednoznačná figura,která se snaží dělat věci správně,ale postupem času ho skoro až tragikomické okolnosti donutí se v tom všem postupně zamotávat.Zjednodušeně řečeno zde platí staré známé pro dobrotu na žebrotu.Trochu sem se bál víc jak dvouhodinové stopáže, ale i přes pomalejší tempo a hodně dialogů film nenudí a pokud je tohle jedno ze slabších Farhadiho děl, pak se opravdu těším na ten zbytek...75% ()

Galerie (12)

Zajímavosti (7)

  • Azadeh Masihzadeh našla 56 podobností mezi svým filmem All Winners, All Losers (2019) a filmem Hrdina, z nichž 49 nebylo v tisku uvedeno, například původní majitelka peněz objeví oznámení v bance, její manžel o ztrátě peněz neví a vězeňský personál se k Shokrímu chová lépe poté, co peníze vrátí. (classic)
  • V březnu 2022 vydal soudce pro tento případ stanovisko, v němž shledal nároky Masihzadeh oprávněnými, obvinil Farhadiho a předal případ trestnímu soudu, přičemž Farhadiho stížnosti a nároky Masizadeh na příjmy zamítl. Dne 4. dubna 2022 The Hollywood Reporter mylně informoval, že Farhadi byl odsouzen, proti čemuž se nemůže odvolat, aby vzápětí vydal opravu, v níž uvedl, že byl pouze obžalován a že případ se nyní přesune k druhému soudci, proti jehož rozhodnutí se lze ještě odvolat. Farhadi obvinění v trestním řízení popřel. Dne 13. března 2024 vydal soud rozsudek, kterým Farhádího zprostil obvinění z plagiátorství, a to na základě stanoviska komise složené ze tří profesorů Teheránské univerzity specializujících se na autorské právo a čtyř oficiálních odborníků na umění, která uvedla, že události zachycené v dokumentu byly široce medializovány a patří do veřejného vlastnictví. (classic)
  • Když se Azadeh Masihzadeh v srpnu 2019 zúčastnila Farhádího scenáristického workshopu na Bamdadově institutu v Teheránu, požádal ji Farhádí, aby podepsala dokument, že nápad na film All Winners, All Losers (2019) patří Farhadímu. V přítomnosti Parisy Bachtawar, jeho manželky a ředitelky institutu, a tajemnice Farideh Shafiei, Masihzadeh souhlasila, což, jak později uvedla, učinila pod nátlakem. Právník společnosti Memento Films, francouzského producenta a distributora filmu Hrdina, později upozornil, že dokument nemá žádnou právní hodnotu, protože „myšlenky a koncepty nejsou chráněny autorským právem“. (classic)

Související novinky

Zlatá palma festivalu v Cannes zná vítěze

Zlatá palma festivalu v Cannes zná vítěze

17.07.2021

Prestižní filmový festival ve francouzském Cannes se dnes v rámci ambiciózního post-covidového ročníku 2021 uchýlil ke svému poslednímu večeru a rozhodně nebyla nouze o překvapení. O jedno z nich se… (více)

Reklama

Reklama