Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dante (Brian O'Halloran), Elias (Trevor Fehrman), Jay (Jason Mewes) a Silent Bob (Kevin Smith) jsou po infarktu naverbováni Randalem (Jeff Anderson), aby natočili film o samoobsluze, která to všechno začala. (mikki089)

Videa (1)

Trailer

Recenze (49)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Vlastne nakonec vubec ne tak blby, jak jsem se obaval. Jasne, Smith uz ma to nejlepsi za sebou a vicemene se uz jen opakuje, ale jako takovy zakonceni osudu particky ze samosky to vcelku dobre funguje a vlastne je to asi to nejlepsi, co Smith natocil od Zack a Miri, i kdyz na prvni dily to samozrejme ani zdaleka nema. Opet tu mame mix popkulturnich narazek, vtipnejch kecu o nicem a sprostejch hlasek a tentokrat i prekvapive dost dojemnejch a depresivnich momentu o smyslu zivota. A ono to dohromady vlastne funguje, navic herci jsou super sympataci a hrajou dobre. Takze ja byl nakonec mile prekvapenej. Slabsi 4*. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Zklamáním je že čím víc se Smith pokouší dělat humor, tím je to horší, jalový cringe. I nostalgické vzpomínání na všechno v předchozích filmech působí jako důchodcovská nuda. Ale ve chvíli kdy zvážní tak je o najednou úplně jiný film, mnohem silnější, aspoň trochu se pak blíží relevantní generační výpovědi jakou exceloval v Clerks 2.  A přitom je pořád těžce osobní, v Jay and Silent Bob 2 se vyrovnával s otcovstvím, tady se vyrovnává se setkáním se smrtí.   Jenže... to je jen pár momentů, záblesky v jinak matně působícím filmu. Návrat ke Clerks není žádné prázdné dojení značky, Kevin pořád má co říct. Ale už ztrácí schopnost to udělat. Jako scénárista, i jako režisér - i vizuálně to vypadá víc amatérsky než jeho na koleni točená prvotina, což je dost smutné. 6/10 ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Chvíľu sa na to zvyká. Je viac ako isté, že táto doba takýmto filmom nepraje, preto je trošku zázrak, že vôbec vznikol. Podobne ako pri prvom príbehu v ktorom Smith túžil vypovedať obyčajný príbeh o obyčajných ľuďoch aký zažil, je aj tento poznačený jeho skúsenosťou, tentoraz so smrťou a s tým, ako sa vysporiadal s vlastnou smrteľnosťou. Na začiatku kostrbaté. Brian má svoje silné aj slabé miesta. Tie zaváňajú až divadelným prehrávaním. A takmer na každý dialóg je tu vždy zbytočná reakcia niekoho, kto práve nerozpráva. Lenže potom príde scéna na cintoríne...prvý čiernobiely záber...sfajčený Moody...a kopec ďalších drobných vecí. A odrazu som bol späť. V roku 2008 kedy som Clerks videl po prvý krát. Tých 5* je nostalgických. V najlepšom zmysle. Ako fanúšik celého View Askiew univerza som dostal vtip, aj plač...skvelé comea (Buffy!) a hlavne som dostal Rosario Dawson. Dnes je večer, aj napriek všetkému, čo sa momentálne vo svete deje, trošku krajší. Lebo som si pripomenul, prečo som sa do filmu kedysi zamiloval. Odporúčam kuknúť aj záverečné titulky. Počas nich je tam príjemná rozlúčka od Kevina Smitha. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Kevin Smith, geek hlavou i srdcem, který na vlastní náklady v roce 1994 realizoval dnes již kultovní podívanou Clerks. Nezávislá konverzačka založená na dialozích, které jsou sice do velké míry o ničem, ale díky autenticitě mají poutavou výpovědní hodnotu, je z dnešního pohledu vnímána jako první instament rozšířeného světa View Askewniverse, duo Jay a Tichej Bob se stali kultovními postavami a i když se Smith nikdy nedostal do první hollywoodské ligy, silnou fanouškovskou základnu má dodnes. Jak to poté vypadalo, že View Askewniverse v roce 2006 zakončili Clerks II, Smith již v roce 2019 realizoval reboot Jaye a Mlčenlivého Boba a nyní se skrze Clerks III vrací přesně tam, kde to celé začalo.   Druhý film Jaye a Mlčenlivého Boba si v roce 2019 utahoval z rebootů a dojení slavných značek, Clerks III jsou poté dle očekávání díky své zápletce meta záležitost. Po téměř 30 letech se tak skrze natáčení nezávislého filmu reflektují scény z prvního filmu, kdy je ovšem háček v tom, že to nadále působí, že Smith svou rafinovanost ztratil právě někdy po Clerks II. Kdysi chytře a vtipné vystavěné dialogy jsou nově nahrazené prvoplánovými momenty, kdy to celé působí dojmem, že jsou Clerks III stejnou generační výpovědí jako byli předchozí dva filmy. Jenže to co v 90. letech fungovalo tak výtečně nově nefunguje.   Dle očekávání jsou Clerks III v jistých momentech vážnější a to by nemusel být problém. Už Smithovo Hledám Amy (též součást VA) vlastně spíše než komedie fungovala jako bravurně vedené romantické drama, kdy to celé působilo dojmem, že má Smith jasný cit a dokáže vážnější téma s menší dávkou svého typického humoru řádně realizovat. Randal v podání Jeffa Andersona ostatně po vzoru Kevina Smithe prodělá infarkt a začíná se u něj projevovat krize středního věku, kterou se rozhodně řešit netradičním způsobem, Dante v podání Briana O´Hallorana se poté musí vyrovnávat s tragickou událostí ve své minulosti a natáčení celovečerního filmu je ve finále i zkouškou přátelství. Celý tento krapet odlišný přístup by sám o sobě měl nějaký potenciál a Clerks III by mohli fungovat jako brutální emoční nářez. Ale výsledek se zastaví přesně někde v polovině.   Návrat ke kořenům by přitom v jádru mohl být přesně to, co by Smitha v lepší formě mohl vrátit na výsluní. Je radost vidět staré známé tváře a to především Jeffa Andersona, který dlouhou dobu odmítal návrat a tím pádem stál za delší prodlevou mezi druhými a třetími Clerks. Zároveň ovšem není dvakrát milé vidět, že Smitha očividně krapet opustila múza a neustále sází na něco, co kdysi fungovalo a přitom doufá, že se to bude fungovat i nyní. Jenže nefunguje. V jistých momentech je ovšem opět potvrzen jeho scenáristický um a starý dobrý Kevin Smith tam pořád někde schovaný je. Jenže je zastíněn novým a o poznání horším Kevinem Smithem, který jen krapet pomočuje odkaz svého minulého já.   Samotná nostalgie, reflektování známých momentů a připomínky toho, že v 90. letech bylo hezky sami o sobě fungují v rovině příjemné nostalgie, přeci jen z nich ovšem většinu času čpí menší prvoplánovost. Clerks III dokážou být ve svých nejlepších momentech vtipní, uvědomělí i dojemní, těch momentů ovšem v součtu pořád není dost. I když Smith i tentokrát vtipně několikrát sází na popkulturní odkazy, zlaté časy diskutování na téma nevinných instalatérů na Hvězdě smrti jsou ovšem pryč.   Smith si Clerks III očividně natočil pro radost a je to v pořádku. Zastánci jeho počáteční tvorby ovšem nejspíš takovou radost mít nebudou. Jedna kapitola View Askewniverse poté sice Clerks III končí, v nejbližších letech ovšem dojde minimálně na pokračování Mallrats. Po rebootu Jaye a Mlčenlivého Boba a třetích Clerks je vlastně těžké věřit tomu, že by se skrze druhé Flákače mohl Smith vrátit do formy ze svých nejlepších časů, naděje ovšem přeci jen nadále existuje.... () (méně) (více)

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Kevin Smith se vrací do Quick Stopu v New Jersey a točí film o tom, jak tam v devadesátých letech točil film. Meta hrátky sice nejsou tak divoké, jak by se dalo ze zápletky čekat, přesto jde hlavně o film pro lidi, kteří mají ranou tvorbu tohohle režiséra rádi. Jenže nový Smith už s tím starým nemá moc společného. Dialogy postrádají nápaditost a uvěřitelnost těch z předchozích filmů a herci tu občas vyloženě trpí ve scénách, na něž jejich schopnosti nestačí. Až někdy v polovině začnou Clerks III působit jako sebevědomý film a ne jen jako sázka na nostalgii, která vychází jen napůl, protože Smith už jednoduše neumí nabídnout to, čím si fandy kdysi získal. Pořád to plus mínus funguje, je však otázka, jestli díky režisérovi a scenáristovi, nebo naopak navzdory jeho snažení. ()

Galerie (19)

Související novinky

Reklama

Reklama