Kamera:
Sean Price WilliamsHudba:
Daniel LopatinHrají:
Robert Pattinson, Benny Safdie, Taliah Webster, Jennifer Jason Leigh, Barkhad Abdi, Necro, Souleymane Sy Savane, Buddy Duress, Mahadeo Shivraj, Cliff Moylan (více)Obsahy(1)
Bratr Constantina Nikase se po zpackané bankovní loupeži ocitá ve vězení. Constantine (Robert Pattison) se kvůli jeho vysvobození vydává na zoufalou cestu městským podsvětím. Během jediné šílené noci závodí s časem, aby získal dostatek peněz na bratrovu kauci a vlastně zachránil i sám sebe, protože si postupně začíná uvědomovat, že životy jich obou jsou v totálním hajzlu. (Bohemia MP)
(více)Videa (3)
Recenze (207)
Kriminální drama, od kterého divák neví, co má čekat. Je skoro stejně nepředvídatelné, jako konání hlavního hrdiny, který nemá žádný plán a jeho improvizace často mají jiné následky, než čekal. Nejen zasazením do newyorského podsvětí mi to připomnělo staré filmy Martina Scorseseho. Elektronická hudba Oneohtrix Point Never k tomu dobře sedí. Robert Pattinson si vybírá zajímavé filmy a tady z toho byl i výborný výsledek. ()
„Srát na babičku, Nicky. Jsme jenom já a ty. Jsem tvůj kámoš, jasné?“ Dle místních komentářů (řekněme dosti různorodých) jsem ani trochu netušil, co můžu čekat, snad jen, že úplně všechno. Nicméně, hned od úvodní loupeže (bavil jsem se už jen těmi zdařilými maskami) mě film velmi chytl. A dlouho držel. Pomohlo tomu jistě solidní tempo, které hnalo hlavní hrdiny neustále vpřed, ale přestože se místy kapánek vytrácelo, napětí a adrenalin z prozrazení/chycení byly přítomné po většinu filmu, a to v ne zrovna malých dávkách. Nechyběla řada absurdních situací (z nichž nejvíce zažilo nesourodé osazenstvo „noční projížďky“), ačkoliv bych jich čekal (a snesl) i mnohem víc, s čím souvisí fakt, že jedna postava byla zoufalejší než druhá (nejvíc mě ale zaujal představitel Nicka a zároveň spolurežisér filmu). Zajímavá byla i atmosféra (kterou vydatně podporovala zde všemi proklamovaná hudba). A pak je tu ten konec, z kterého si opravdu není těžké vyvodit jednoznačný závěr, i když zase tak moc nadšený jsem z něj nebyl. Vidím to na solidní 4*. ()
Good Time je cinefilná jednohubka zabalená do synthwave formátu. No nie je natoľko náročný aby si ho nedokázal užiť nenáročný divák alebo skupinka ľudí (môj prípad). Snímka zachytáva dvoch bratov ktorý spolu vylúpia banku, no peniaze si nestihnú užiť. Jeden z nich sa dostane do väzenia. Svojské zachytenie bratskej lásky a LSD vo fľaške od Spriteu ma v celku bavilo, neónové farby a futurewave hudba ako obvykle pasujú do seba , neviem či práve do tohoto námetu, no umelecká hodnota ďaleko prevyšovala, miestami až príliš statický príbeh. Bolo to výborné, no niektoré veci mi tak úplne nesadli. 3/5* ()
Těžko hodnotit, když se bok po boku střetává intenzivní a skvěle propracovaná stylizace a neodhadnutelný vývoj se slabým scénářem a přepálenými ambicemi. Chápu tu nahodilost ve zvratech coby odraz naprosté destrukce sociálního zázemí a budoucnosti, ale moc nechápu, proč se to žene (jakkoli působivě) přes uměle nadesignovanou kybernetickou formu a proč mámě sugestivně prožívat děj plný nesmyslů a nelogičnosti. Hodně se mi líbil důraz na detaily, úvodní část před nemocničním úprkem, upocený výkon Pattinsona a ona nepředvídatelnost, díky níž film nenudí a nenechává vydechnout. Bohužel jsem to ale sledoval se stejnou nezúčastněností jako volby prezidenta v Burkina Faso, což je velká a bolestivá prohra. ()
Odysea jedné noci odnikud nikam, s papírem šustícím průběhem a s chováním postav, které je vyloženě debilní i pokud bereme v potaz, že se pohybujeme ve světě vysmažené spodiny společnosti, kde to na inteligencí osvícené zrovna dvakrát bohaté není? Nesporně. Jenže bratři Safdieové nedávají ani ten nejmenší prostor si to uvědomit. Od samotného počátku chytnou pod krkem syrovým vpřed uhánějícím přímočarým tempem jaké nepamatuji, což jde navíc ruku v ruce s pohlcující hypnotickou atmosférou a výkonem Pattinsona, který si nutí vaši plnou pozornost. Jenže… Jenže v polovině filmu to dupne na brzdu (opodstatněně), ale pak se to již znovu nikdy pořádně nerozjede. I kvůli rozdrobení pozornosti na další novou postavu. A tak je rázem, bohužel, dost prostoru vymanit se z podmanivého tranzu první poloviny a uvědomit si v úvodu zmíněné problémy, které začnou vadit. A to tak, že ne zrovna málo. I tak si to lze užít, ne že ne; Pattinson je i nadále výtečný, pár scén kouzlem první poloviny oplývá a synťákový tepající soundtrack od Oneohtrix Point Never by neomrzel ani v jednou tak dlouhém filmu. Jenže si chtě nechtě uvědomujete, že koukáte na trestuhodně promarněnou příležitost namísto události dekády, ke které to zpočátku nekompromisně mířilo. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (14)
- Název filmu Good Time je vězeňský slang. Odkazuje na snížení trestu vězně za dobré chování. (beran-ek)
- Robert Pattinson si musel během natáčení barvit a odbarvovat vlasy do takové míry, že mu začaly postupně vypadávat. Po skončení natáčení se ostříhal dohola. (HellFire)
- Pro dosažení věrohodnosti, a aby na sebe zbytečně neupoutával pozornost, štáb natáčel na ulicích za běžného provozu. Dokazuje to například scéna v metru, kdy Robert Pattinson dostával pokyny v SMS zprávách, zatímco štáb natáčel z vedlejšího vozu. Pattinson se se svou postavou sžil natolik, že doslova splýval s davem. V jednu chvíli ho dokonce místní obyvatelé považovali za jednoho z členů ochranky Bradleyho Coopera, který měl údajně v okolí natáčet film. (HellFire)
Reklama