Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Lidská dobrota a čistota ve zkaženém světě nikdy nevyjde z módy. To dokazuje více jak sto padesát let starý příběh „Idiota“ F. M. Dostojevského, který stále láká k novým zpracováním a dokáže zasáhnout svou nadčasovostí i současné diváky. Režisérka Daniela Špinar si ve své inscenaci důvtipně hraje s pestrými divadelními kulisami, herce nechává procházet budovou Stavovského divadla, a přitom využívá možnosti, které jí přináší filmová kamera, kdy blízce a intimně nahlíží na herce i interiéry divadla. Vzniká tak nebývalá fúze divadla a filmu z produkce Národního divadla. Nastasja Filippovna nedokáže milovat, ale vy tomuto filmu propadnete. (Aerofilms)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (10)

Othello 

všechny recenze uživatele

Divadelní film je z principu špatně. Vždycky. Například protože obě média pracují na docela jiné úrovni herectví či prostředím. Špinar(y/a)ovo/é (sry nevim jak teď na to a wikipedia entry na přechylování příjmení je moc dlouhý na to, kolik mám zrovna času) pojetí protagonisty jako kombinace Rostislava Reidhardta z Jehovovy pomsty a účesu Jima Carreyho z Dumb & Dumber ale v první části lákalo na prvotřídní cringe fest, protože kombinace všeho výše zmíněného stojí za scénami, které ve své přehnané a upřímné jalovosti připomínají cutscenes z první Mafie. Na druhou stranu a ke svému vlastnímu překvapení, jsem zjistil, že se autorce podařilo dost dobře předlohu zkomprimovat a v těch nejdůležitějších sekvencích naštěstí nechá mluvit plně Fjodora. A za to občasné potlačení svého tvůrčího ega asi dík. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Poměrně netradiční stylizace slavného Dostojevského románu mi úplně nesedla. Některé použité paruky působily až směšně, což asi nebyl účel, když se v prvé řadě jedná o dramatické dílo. Pochválit ovšem musím výborné herecké výkony Patrika Děrgela, Terezy Vilišové a Igora Orozoviče, přičemž poslední jmenovaný na mě zapůsobil ze všech nejvíce. (60%) ()

Reklama

Alden_Larson 

všechny recenze uživatele

Je to zvláštní film, ale musím uznat, že mně velmi pozitivně oslovil. Knihu F. M. Dostojevského jsem nikdy nečetl, takže jí s filmem nemohu porovnat, i tak ale mohu uznat, že je tento film velmi zajímavě zpracovaný. Děj jsem úplně nepochopil, je rozdělen do pěti částí, první dvě byly skvělé, ale po třetí jsem v ději začal trochu ztrácet. Herecké výkony byly všechny skvělé, dokonce bych řekl, že tohle je nejlepší výkon Patrika Děrgela. Prezentace byla dobrá, film je velmi dobře natočený, ale střih má nekolik prblémů, ve filmu je totiž spousta ošklivých jumpcutů, které narušují plynulost scén. Hudba byla místy dobrá, a jinde zvláštní, možná až nevhodná, v tomto ohledu je to možná až moc moderní pojetí původního příběhu. 7/10 ()

snob odpad!

všechny recenze uživatele

Umělecké buranství, hulváctví, dramatično nahrazované řvaním "kurva". Z jednoho z nejzásadnějších literárních děl celé historie lidstva čeští burani udělali po zdi rozmazané hovno. Nic jiného. Styďte se, burani z národního. Bez špetky pokory vůči Dostojevskému, hlavně vystříkat co nejvíc těch svých sebestředných sekretů z pohlavních oudečků a pošpinit jakékoliv hodnoty, které jsou v dosahu. Děsně mě to nakrklo. Ta zvířecí nízkost tvůrců. Co je tohle za dobu, pane Bože, co je tohle za zvrácenou dobu. ()

PollyJean 

všechny recenze uživatele

Jelikož Idiot je moje srdeční záležitost, dost jsem se této verze bála, ale nakonec to nebylo tak zlé. V tom zásadním měl doopravdy navrch F.M.D. a nikoli nové pojetí, za což patří autorovi / autorce dík. Škoda jen, že poslední dialog díky škrtnutí dvou předešlých třetin knihy nemůže mít tu sílu a logiku v návaznosti. Škoda v závěru úplně zbytečného dovysvětlování Nastasjiny minulosti a sebevnímání. Výborné dějství v klaustrofobickém bytě Ivolginových, naopak oslava působí snad až moc tlumeně a matně. Sílu Natasjina monologu zde hodně sráží její neustálé a úplně zbytečné zpíjení se. Potěšily i nenápadné připomínky Návratu idiota. ()

Galerie (19)

Reklama

Reklama