Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lidská dobrota a čistota ve zkaženém světě nikdy nevyjde z módy. To dokazuje více jak sto padesát let starý příběh „Idiota“ F. M. Dostojevského, který stále láká k novým zpracováním a dokáže zasáhnout svou nadčasovostí i současné diváky. Režisérka Daniela Špinar si ve své inscenaci důvtipně hraje s pestrými divadelními kulisami, herce nechává procházet budovou Stavovského divadla, a přitom využívá možnosti, které jí přináší filmová kamera, kdy blízce a intimně nahlíží na herce i interiéry divadla. Vzniká tak nebývalá fúze divadla a filmu z produkce Národního divadla. Nastasja Filippovna nedokáže milovat, ale vy tomuto filmu propadnete. (Aerofilms)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (6)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Nebavilo. Byly tam světlé momenty, ale tahle předloha je prostě kravina. Líbil se mi Děrgl ala Jim Carey Blbý a blbější. Zahrané je to dobře, nasnímané v divadle zajímavě, ale ta forma nestačí přebít hloupý obsah. Katakombes Milou kinematografos. ()

PollyJean 

všechny recenze uživatele

Jelikož Idiot je moje srdeční záležitost, dost jsem se této verze bála, ale nakonec to nebylo tak zlé. V tom zásadním měl doopravdy navrch F.M.D. a nikoli nové pojetí, za což patří autorovi / autorce dík. Škoda jen, že poslední dialog díky škrtnutí dvou předešlých třetin knihy nemůže mít tu sílu a logiku v návaznosti. Škoda v závěru úplně zbytečného dovysvětlování Nastasjiny minulosti a sebevnímání. Výborné dějství v klaustrofobickém bytě Ivolginových, naopak oslava působí snad až moc tlumeně a matně. Sílu Natasjina monologu zde hodně sráží její neustálé a úplně zbytečné zpíjení se. Potěšily i nenápadné připomínky Návratu idiota. ()

Reklama

rigby 

všechny recenze uživatele

Zajímavě natočené divadlo, prolínání s dnešní dobou tomu dodávalo na aktuálnosti a svěžesti. Ale jinak se jednalo o výborně zpracovanou klasiku. Příjemně jsem se bavil a rychle to uteklo. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Divadelní film je z principu špatně. Vždycky. Například protože obě média pracují na docela jiné úrovni herectví či prostředím. Špinar(y/a)ovo/é (sry nevim jak teď na to a wikipedia entry na přechylování příjmení je moc dlouhý na to, kolik mám zrovna času) pojetí protagonisty jako kombinace Rostislava Reidhardta z Jehovovy pomsty a účesu Jima Carreyho z Dumb & Dumber ale v první části lákalo na prvotřídní cringe fest, protože kombinace všeho výše zmíněného stojí za scénami, které ve své přehnané a upřímné jalovosti připomínají cutscenes z první Mafie. Na druhou stranu a ke svému vlastnímu překvapení, jsem zjistil, že se autorce podařilo dost dobře předlohu zkomprimovat a v těch nejdůležitějších sekvencích naštěstí nechá mluvit plně Fjodora. A za to občasné potlačení svého tvůrčího ega asi dík. ()

Galerie (19)

Reklama

Reklama