Režie:
Petr JanuschkaScénář:
Petr JanuschkaKamera:
Filip BlažekHudba:
Ondřej HolýHrají:
Jiří Mádl, Judit Pecháček, Gustáv Řezníček, Viktória Pejková, Petr Kubala, Jana Posníková, Tereza Dočkalová, Aneta Porubová, Aneta Kaluža Klimešová (více)Obsahy(1)
Krátký film o lásce a svobodě. Píše se rok 1981 v komunistickém Československu a mladý muž Jindřich (Jiří Mádl) se na palubě charterového letu na Kubu překvapivě setkává se svou láskou z dětství Evou (Judit Bárdos). Okamžitě navážou rozhovor a s každou odpovědí, s každým zábleskem či nechtěným dotykem staré pouto znovu ožívá. Netuší, že brzy budou stát před možná nejtěžším rozhodnutím svého života. (UTB Zlín)
(více)Videa (1)
Recenze (27)
Politicko-vztahová konverzačka, na které mě ve výsledku nejvíc zajímalo to, jestli se opravdu dalo takhle utéct. Tvůrci vsadili na správnou dvojku hlavních představitelů, ale na krátkém prostoru nelze odvyprávět všechen jejich životní příběh, který je vedl k daným rozhodnutím. Tady by to chtělo chtělo klidně klasický film, který by určil i události před touto událostí. Kdyby se tvůrci odhodlali k dotažení potenciálního absurdně převráceného konce, tak by to mohlo jít o level výše. ()
V půl hodině se tu rozjede nečekaně super svěží dialogovka mezi Judit a Jirkou. V tu chvíli jsem si okamžitě vzpomněl na Ethana a Julii v Před soumrakem, protože ty dialogy měly neuvěřitelnou šťávu. Pro logiku věci ale přišel i příběhový zlom, který načal témata z dob odporné komunistické éry. Hodně zajímavé, nápadité a s dobrou pointou. Kdyby na mě vztah Judit a Jirky nepůsobil hodně zkratkovitě, což se bohužel jinak ani u kraťasu nedá, bylo by to na pět hvězd. Tohle bych si dokázal představit klidně i jako celovečerák. Po technické stránce výborné. ()
Na tak zajímavý námět, složitý i díky minulosti oběma hrdinům a budoucnosti jednoho z nich, je zapotřebí delší stopáž. Faktem je, že moc nevěřím, že by to komunisté neměli nějak ošetřeno. Takhle by přece mohl zdrhat každý druhý. Škoda jen, že se hrdinové lépe nedomluvili. Film více působí jako klasická romantika, kdy se potkávají dávné lásky a probouzí se v nich cosi pohřbeného, co zde ožívá. Krátké milostné vzplanutí ale nemá dlouhého trvání. Škoda pro ně i pro diváky. ()
Nechapu, jakym zpusobem muze vzniknout takhle dobry film na univerzite, zatimco nasi standardni tvurci sypou jednu sr*cku za druhou. Mile rad jsem videl J. Madla v tomhle dramatu. Na co tahnout tema na celovecerak? Takhle to dokonale staci! Tvurci nechavaji cloveka zapojit mozek, preskakovala mi v hlave rada myslenek. Variant. Ale musim rict, ze drama by to opravdu bylo daleko vetsi, hlubsi, kdyby konec byl o chlup ustrizeny..nicmene neva! Jen tak dal! ()
Vážně se potkají po nějakých 13, poté co se znali pouze z letního tábora a hned po povídání si při jednom letu je on ochoten hodit pro ni za hlavu celý svůj život? Poté co se ani neshodli ve svém náhledu? Chmpf. Jedna hvězdička za kouření v letadle, jedna protože mě to donutilo přečíst si článek o útěcích přes Mirabel, jedna za to, že je to studentský film, takže bych měl být smířlivější. Ale jednu zároveň ubírám za to, že se to neodvážilo konec dotáhnout do absurdního nedorozumění. ()
Galerie (74)
Photo © UTB Zlín
Zajímavosti (6)
- Ostrov svobody získal koprodukční podporu České televize, NF FILMTALENT Zlín, IS Produkce, Analog Vision, zeroin s.r.o. a podporu dalších významných partnerů jako statutárního města Zlín, BUMERANG FILM s.r.o., Histogram a Kouzelná. (Bebacek)
- Studentky a studenti z FMK UTB ve Zlíně pracovali na snímku čtyři roky. Fáze výroby byla vzhledem k pandemické situaci v roce 2020 dvakrát přesunuta. (Bebacek)
- Celý film se kompletně natáčel v letadle Tupolev 154M – „Naganském expresu", na jehož palubě slavili čeští hokejisté olympijské zlato při návratu ze zimních olympijských her v japonském Naganu v únoru 1998. Naganský expres je součástí muzejní expozice na letišti v Kunovicích. (Bebacek)
Reklama