poster

Do krajnosti

  • USA

    To the Limit

Akční / Thriller

USA, 1995, 98 min

Komentáře uživatelů k filmu (5)

  • JFL
    *

    První velkou "hereckou" roli si Anna Nicole Smith odbyla v pokračování o dva roky staršího průjmového bijáku "DaVinci's War", který je sebestředným projektem Joeyho Travolty, staršího bráchy Johna Travolty. V optimistickém pohledu by se mohlo zdát, že "Do krajnosti" vyžaduje pro pochopení děje znalost předchozího snímku, ale pravda bude prozaičtější: film prostě nedává žádný smysl. Vyprávění je roztříštěné mezi několik stran (Travolta, italská mafie, Anna Nicole Smith, vyšinutý veterán z Vietnamu, kněz), vedle toho je zde několik dalších dílčích postav (Bobby Sixkiller obdařený dvěma životy, zabijačky v pověření záporáka) a kopa zašmodrchaných linií. Ale při tom u drtivé většiny postav nejsou vůbec jasné jejich motivace, ba dokonce ani jejich role v příběhu, neřkuli, že s výjimkou scénářem diktované potřeby pravidelně oscilovat mezi jednotlivými postavami nemá vyprávění vůbec žádný McGuffin, ani jakýkoli jiný hybný prvek. Z celkového chaosu a plejády nesoudných hereckých exhibic samozřejmě vyčnívá Anče, a to nejen díky svým až směšně asexuálním přednostem, které pro oblažení lačných diváků předvede dosytosti hned na začátku. Mnohem zásadnější je u tohoto chodícího amerického předobrazu Ivety Bartošové tupost a topornost prostupující veškeré její scény, obzvláště ty dialogové. Vážně by mě zajímalo, koho napadlo (osobně to tipuju na jeden z finálních podlých žertů marnotratného miliardáře J. Howarda Marshalla), že zrovna ona má hrát agentku CIA, navíc pracující v utajení, tedy postavu, jejíž esenciální vlastností by měla být chytrost a vynalézavost, což jsou vlastnosti, které se s s esenciálně pasivní a objektivizovanou představitelkou v žádném případě neasociují a které ona není schopná zahrát. Nicméně právě sekvence s Annou Nicole Smith pozvedají patlalský zetkový mišmaš na rovinu hurónské campové zábavy. Jenže v celém filmu je jich příliš málo, aby z něj udělaly koukatelnou zábavu. I když velkolepě finále si svou nablblostí, klišovitostí i svým famózním wow efektem zaslouží post na pantheonu hovadských sekvencí v dějinách braku, nedokáže zahnat pocit ze ztraceného času a promarněných šancí na velkolepý camp. Vše vynahrazuje nadcházející Ančina Smrtonosná past, neboli její opus magnum "Mrakodrap".(16.8.2013)

  • choze
    odpad!

    Potom co se Anna Nicole Smith mihla na stříbrném plátně jako ozdoba v Coenovic ZÁSKOKU a třetí BLÁZNIVÉ STŘELE, zachtělo se jí hlavních rolí a podezřelý béčkovo-céčkový režisér, scenárista, producent a herec v jedné osobě Raymond Martino jí nabidl hned dvě - ex-agentku CIA Collette v DO KRAJNOSTI a o dva roky později pilotku dopravní helikoptéry Carrie v MRAKODRAPU. První film je shit, druhý také ale výrazně zábavnější. A ano, Joey Travolta je skutečně brácha Johna Travolty.(25.7.2005)

  • jojinecko
    odpad!

    Tak ako v prípade Mrakodrapu máme do činenie s céčkovou (lepšie povedané „zetkovou“!!!) produkciou a celý „film“ stojí a padá na tom, že A.N. Smith sa vyspí snáď s každým, kto sa vo filme mihne a samozrejme vždy odhalí svoje balóny, pričom jeden prsník A.N. Smith je asi tak veľký ako moja hlava. To by malo byť potešujúce pre mužské oko, ale čo z toho, keď do ksichtu vyzerá ako kríženec nejakej nepodarenej odpornej blonďatej barbie a gorily, pričom ma vzrušuje asi tak, ako plný kontajner smetí Príbeh, dej, herci, kulisy sú na prd, všetko je katastrofálne!!! Škoda reči a zabitého času, ble...(21.4.2006)

  • Rudinsky
    odpad!

    Toto je totálna sračka s velkým S a velkými kozami Smithovej...(24.2.2009)

  • Raskoslav
    odpad!

    kozy film nespasí...(9.5.2011)