poster

Antonio Gaudí

Dokumentární

Japonsko, 1984, 72 min

Kamera:

Rjú Segawa

Komentáře uživatelů k filmu (8)

  • stub
    *****

    Filmografie Hiroshi Teshigahary není příliš obsáhlá - po smrti otce Sofu Teshigahary se musel začít starat o jeho kulturní institut, navíc se věnoval i jiným formám uměleckého vyjádření - přesto však obsahuje hned několik děl, která považuji za klíčová v rámci celé historie filmu (Písečná žena, Tvář toho druhého...). Značnou část jeho produkce však tvořily také právě portréty různých osobností, z nichž právě tento, o legendě katalánské, španělské i světové architektury, je nejrozsáhlejší a asi i nejznámější. Za celou ca hodinu a čtvrt padne max. 5 vět, jinak jde o čisté vizuální orgie - Teshigaharův filmařský um skvěle vyniká, pokud člověk vzápětí sleduje dokumenty, jenž jsou na druhém nosiči jako příloha (způsob zachycení jednotlivých staveb a různých detailů se se sterilními kamerami např. BBC vůbec nedá srovnávat). Za zmínku rozhodně stojí alespoň dva z několika dvd bonusů - jednak záznam z instalace uměleckých skulptur Hiroshiho otce (jehož tvorba v lecčems přpomíná právě Gaudího styl), druhak původní filmový materiál, sesbíraný při první cestě (syna i otce) do Španělska, kde se dočkáme, byť na moment, třeba i Salvadora Dalího...(29.4.2009)

  • fragre
    *****

    Kdysi jsem někde četl, že secese měla sice množství vysoce talentovaných tvůrců, ale jen jednoho génia - Gaudího. A po tomto dokumentu tomu věřím. Je to svým způsobem dokument dokonalý, téměř bezeslovný, jen hudbou doprovázený. Žádné informace o osobě tvůrce, jen záběry krajiny, staré architektury a hlavně jeho staveb. Celky, polocelky, detaily, a téměř statická kamera. Pohádkové stavby s barevnými fasádami a s interiéry vykládanými mozaikami, které by mohly být pozadím pro vyprávění z Tisíce a jedné noci. Stavby, které vypadají jako živý organismus, zábradlí jak páteř nějakého pratvora , střecha s hřebenem jak dračí hřbet, bílé interíéry téměř jak znějakého sci-fi příběhu. Kostelíky v rustikálním stylu a nakonec Sagrada Familia, která nevypadá ani jako stavba z kamene, ale jako organický útvar.(13.5.2012)

  • Lindiště
    *****

    Dokument o mém oblíbeném architektovi nelze hodnotit jinak. Oceňuji zejména to, že nás autor snímku ušetřil téměř po celou dobu komentářů a nechal nás pouze za zvuků hudby doslova klouzat po jednotlivých dílech. Gaudího stavby žádný komentář nepotřebují... Nebylo by ale vůbec na škodu zmínit všechna jeho díla, i mimo Barcelonu se nachází ještě několik úchvatných staveb. A jak už jsem zmínila v komentáři na film Vicky Christina Barcelona... jedu tam, hned!!!!(9.6.2009)

  • boogieman
    *****

    Spojenie dvoch géniov vyústilo v jeden z najlepších dokumentov. Pre milovníkov architektúry je tento film absolútne nepostrádateľný.(8.10.2009)

  • D.U.K.E
    *****

    Bez řečí, řeč tvarů. Krása.(22.4.2012)

  • GeorgeHans
    ****

    Úžasný dokument, tak odlišný od všetkých, čo som videl doposiaľ. Teshigahara na nás nechrli informácie, za celý film padne len pár viet, a necháva nás unášať nadpozemskou krásou. Krásou a citlivosťou svojej réžie, krásou hudby, ktorá udáva tempo celého snímku a v prvom rade krásou Gaudí-ho stavieb. Vycibrenosťou každého z jeho diel do najmenšieho detailu a jeho genialitou. Genialitou ktorou predbehol prácu ostatných architektov na stáročia dopredu.(28.8.2009)

  • woo-hoo-hoo
    *****

    Hiroshi Teshigahara a Antonio Gaudí, je to geniálne.(28.11.2010)

  • RoB23
    ***

    #425 The Criterion Collection - http://www.criterion.com/films/536-antonio-gaudi(31.5.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace