Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Catherine (FANNY ARDANT) je atraktivní a úspěšná žena, která žije již 25 let ve zdánlivě pevném manželském svazku s Bernardem (GÉRARD DEPARDIEU). Jejich soužití je bezproblémové až do chvíle, kdy Catherine zjistí, že má Bernard mimomanželský vztah. S pocitem, že ani pořádně nezná svého manžela a jeho skutečné touhy, si najme krásnou prostitutku Marlene (EMMANUELLE BÉART), které dá za úkol vžít se do role Nathalie ženy, která Bernarda svede a vytáhne z něj odpovědi na otázky, jimiž je Catherine posedlá. Místo obvyklého vztahu mezi mužem a ženou však vznikne vztah mezi dvěma ženami. Catherine předpokládá, že bude mít celou dobu situaci pod kontrolou, a začíná se s Marlene pravidelně scházet. To, co se od ní dozví, ji však brzy vtáhne do úplně jiného světa, který ji nejen děsí, ale také postupně mění. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (50)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Po zhlédnutí tohoto snímku se do budoucnosti obracím s nadějí v očích, že ho manželka pochopila stejně já a také mi pronajme krásnou pracovnici v oboru sexuálních služeb. Obávám se však, a zdejší komentáře mne v tom utvrzují, že ženy v tom viděly něco víc než jen botoxové rtíky Emmanuelle Béart a tak jsou mé naděje patrně plané. Nicméně tento snímek je i tak zajímavým podumáním, které ve francouzštině vyznívá docela smyslně. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Muž čte noviny v kavárně. Mladá žena požádá o oheň. Dlouhý pohled pod těžkými řasami. Náhodné setkání je zinscenováno - ten člověk nemá tušení, že jeho vlastní žena na něj nasadila tuto neznámou. Neobvyklá výchozí konstelace od pro mě neznámé filmařky Anne Fontaine._____Je zajímavé sledovat jak je ve francouzském filmu jako téma zpracována erotika, atˇ už v explicitní přímosti nebo jen jako živná půda pro dialog - tedy ve verbální rovině jako v tomto případě. Od ženského autora bych očekával, že téma nevěry které doprovází historii lidstva od dob neolitické revoluce, zpracuje konvenčním ženským pohledem. A ono ne! I když to není podáno vyloženě originálně, tak nonkonformní je to určitě. Vlastně to ani není primárně film o manželství nebo sexu, jak by se na povrchu mohlo zdát, ale o pravdě a lži, o tom zda absolutní pravda v životě a lásce je možná nebo je-li dokonce výhodnější. _____Herecké obsazení ústřední trojice je pojistkou, že se nebudete nudit, jejich performance krásně reflektují film a jsou obdivuhodně sofistikované. Béart byla pro ztvárnění charakteru bezzbožnosti a přizpůsobivostí Nathalie ideální volbou. V tomto spiknutí žen je sice jen nástrojem ve snaze rekonstruovat intimitu jednoho manželství, ale úplná femme fatale. 👍 Produkce: France 2 Cinéma ()

Reklama

Faye 

všechny recenze uživatele

Když dva lidé žijí už dlouho vedle sebe v nudném svazku. Poslechnout si manželovy vzkazy na mobilu .... může trochu narušit zaběhnuté koleje. A když mu, při pátrání po jeho nevěře koupíte ( svoji ) prostitutku tak zjistíte, že svět v němž jste žila ještě včera, je mnohem nudnější, než ten nově objevený v němž žijete dnes. Svět odhalovaných tajemství, svět otázek na které náhle nacházíte odpovědi. Odpovědi, které sice bolí, které vás drásají, ale i perverzně vzrušují a bez kterých už nedokážete žít. Velmi, velmi, velmi erotický film, ve kterém vlastně erotiku ...... nahrazuje slovo. A rozhodně je to skvostná studie nezvyklého trojúhelníku. ()

meave 

všechny recenze uživatele

Skutočne zaujímavý a zvláštny pohľad do vnútra partnerského trojuholníka. Manželia, ktorý sa milujú a ich žena. Vlastne – žena muža. Už počas sledovania filmu s veľmi príjemnou hudbou a atmosférou som sa neubránila úvaham o možnom konci. Viacero teórii vypovedá o tom, že sa podarilo zachovať tvorcom napätie až do konca, ktorý je skutočne netradičný. Stále premýšľam nad tým, či Catherine nepociťovala výčitky voči Nathalie. Ale pociťuje stvoriteľ výčitky za nedokonalý život svojich stvorení, za ich sklamania a túžby? Neviem, kto je obeťou v tomto príbehu, kde každý má svoj smútok. Ale nikto nežije na svete bez toho, aby vrhal tieň a tak pri vzájomnej blízkosti tieni každý každému a zároveň sú si niektorí navzájom slnkami. Veľmi pozoruhodný film. ()

ad-k 

všechny recenze uživatele

Žena mého muže = taková manželská náprava (třeštíkovsky řečeno: etuda po 20 letech). Spíše však načrtnutá s poměrně předvídatelným vývojem i vyústěním (nevylučuji ovšem u některého z diváků možnost překvapení). Sexuální napětí přichází spíše jen ojediněle, nicméně milostné mystérium kolem tří postav tu a tam i zafunguje. Těžko říct, nakolik je to francouzskou elegancí hlavních dvou představitelek (leč Béart očividně "plasticky" poznamenaná) a jejich záhadným výrazem a nakolik dialogy, které jsou formovány pouhými náznaky a polovičními sděleními. V zásadě je to ale jen lehce nadprůměrný film (i přes milou rychloseznamku s Joy Division) a já byl obyčejným "nepřesvědčeným" voyerem, jemuž scházelo silnější pouto a sympatie k hlavním aktérům (pozn. feministicky založení jedinci se z konečného ortelu možná i rozpláčou). │60% ()

Galerie (9)

Zajímavosti (6)

  • Herečky Fanny Ardant a Emmanuelle Béart získaly v roce 2004 nominace na Cenu publika na Evropském filmovém festivalu. (imro)
  • Režisérka a scénáristka Anne Fontaine je původním povoláním herečka a tanečnice. Její první autorský film, Les Histoires d’amour finissent mal…en général vznikl v roce 1993 a vyhrála s ním Cenu Jeana Viga na stejnojmenném filmovém festivalu. Za scénář k snímku Nettoyage à sec (1997) získala spolu s Gillesem Taurandem Zlatou Osellu na filmovém festivalu v Benátkách. (imro)
  • Během příprav filmu vzala režisérka své herečky do klubů, kde pracují prostitutky, aby se obeznámily s jejich prací, vzhledem a celkovým vystupováním. (imro)

Související novinky

Coco Chanel všude kam se jenom podíváš

Coco Chanel všude kam se jenom podíváš

05.06.2007

Dalo by se nadneseně říci, že kdo ještě nemá v dnešní době nějaký ten životopisný film, tak jako by neexistoval. Biografické snímky se natáčí jako na běžícím pásu a atraktivních životních příběhů je… (více)

Reklama

Reklama