Režie:
Anne FontaineKamera:
Jean-Marc FabreHudba:
Michael NymanHrají:
Emmanuelle Béart, Fanny Ardant, Gérard Depardieu, Wladimir Yordanoff, Judith Magre, Aurore Auteuil, Évelyne Dandry, Prudence Maïdou, Idit Cebula (více)Obsahy(1)
Catherine (FANNY ARDANT) je atraktivní a úspěšná žena, která žije již 25 let ve zdánlivě pevném manželském svazku s Bernardem (GÉRARD DEPARDIEU). Jejich soužití je bezproblémové až do chvíle, kdy Catherine zjistí, že má Bernard mimomanželský vztah. S pocitem, že ani pořádně nezná svého manžela a jeho skutečné touhy, si najme krásnou prostitutku Marlene (EMMANUELLE BÉART), které dá za úkol vžít se do role Nathalie ženy, která Bernarda svede a vytáhne z něj odpovědi na otázky, jimiž je Catherine posedlá. Místo obvyklého vztahu mezi mužem a ženou však vznikne vztah mezi dvěma ženami. Catherine předpokládá, že bude mít celou dobu situaci pod kontrolou, a začíná se s Marlene pravidelně scházet. To, co se od ní dozví, ji však brzy vtáhne do úplně jiného světa, který ji nejen děsí, ale také postupně mění. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (50)
Po zhlédnutí tohoto snímku se do budoucnosti obracím s nadějí v očích, že ho manželka pochopila stejně já a také mi pronajme krásnou pracovnici v oboru sexuálních služeb. Obávám se však, a zdejší komentáře mne v tom utvrzují, že ženy v tom viděly něco víc než jen botoxové rtíky Emmanuelle Béart a tak jsou mé naděje patrně plané. Nicméně tento snímek je i tak zajímavým podumáním, které ve francouzštině vyznívá docela smyslně. ()
Možno zaujímavú myšlienku zabíja nudný scenár, kde po 15 minútach divák vie ako to dopadne (teda aspoň v mojom prípade). Sledovať Catherine s nemennou maskou voskovej figuríny namiesto tváre, či prostitútku Marlene so psím pohľadom a ich vzájomný vzťah plný konverzačného sexu, mi nepripadalo ničím zaujímavé či podnetné. 7/10 ()
Muž čte noviny v kavárně. Mladá žena požádá o oheň. Dlouhý pohled pod těžkými řasami. Náhodné setkání je zinscenováno - ten člověk nemá tušení, že jeho vlastní žena na něj nasadila tuto neznámou. Neobvyklá výchozí konstelace od pro mě neznámé filmařky Anne Fontaine._____Je zajímavé sledovat jak je ve francouzském filmu jako téma zpracována erotika, atˇ už v explicitní přímosti nebo jen jako živná půda pro dialog - tedy ve verbální rovině jako v tomto případě. Od ženského autora bych očekával, že téma nevěry které doprovází historii lidstva od dob neolitické revoluce, zpracuje konvenčním ženským pohledem. A ono ne! I když to není podáno vyloženě originálně, tak nonkonformní je to určitě. Vlastně to ani není primárně film o manželství nebo sexu, jak by se na povrchu mohlo zdát, ale o pravdě a lži, o tom zda absolutní pravda v životě a lásce je možná nebo je-li dokonce výhodnější. _____Herecké obsazení ústřední trojice je pojistkou, že se nebudete nudit, jejich performance krásně reflektují film a jsou obdivuhodně sofistikované. Béart byla pro ztvárnění charakteru bezzbožnosti a přizpůsobivostí Nathalie ideální volbou. V tomto spiknutí žen je sice jen nástrojem ve snaze rekonstruovat intimitu jednoho manželství, ale úplná femme fatale. 👍 Produkce: France 2 Cinéma ()
Český název filmu a jméno Gérarda Depardieua může bez znalosti dalšího vyvolat dojem, že se jedná o další francouzskou třeskutou komedii. Chyba lávky. Je to psychologické drama s erotickým podtextem, drama jako řemen a strašně mě překvapilo. Marně mě napadá, co bych tomuto filmu vytknul, asi proto, že jsem od něj očekával průměr a dočkal jsem se nesmírně zajímavé podívané. Přestože sex a erotika je hlavním tématem, režisérka Anne Fontaine neukázala vůbec nic z toho otevřeně, jak je dnes zažitým pravidlem scénáristů a režisérů. Všechno se odehrává pouze v rovině vyprávění, na bázi výborně napsaných dialogů. Scénář má švih, nenudí a v závěru si na diváka tvůrci připravili vynikající pointu. Decentní Depardieu, výborné obě herečky, atypický milostný trojúhelník, i když vlastně... ale nic už, běžte se na to podívat! ;) ()
Tak už konečne viem, že inak výborný film Pokušení má svoj francúzsky originál, ktorý nie je o nič horší. Aj tu platí, že je to skutočne veľmi dobrá dráma s malým prekvapením v druhej polovici. Kto nevidel prerábku, zaujme ho to. Kým v americkej verzii bola skvelá trojica Neeson - Moore - Seyfried, tá francúzska trojica bola ešte lepšia. Milovníkom vzťahovo založeným thrillerom absolútne odporúčam. ()
Galerie (9)
Photo © Mars Distribution
Reklama