Režie:
Francis GalluppiScénář:
Francis GalluppiKamera:
Mac FiskenHudba:
Matthew ComptonHrají:
Jim Cummings, Jocelin Donahue, Richard Brake, Nicholas Logan, Faizon Love, Michael Abbott Jr., Gene Jones, Robin Bartlett, Sierra McCormick, Connor Paolo (více)Videa (1)
Recenze (24)
Potěšující maličkost, kde boduje sedmdesátkový feel a legendární pouštní lokace Four Aces (známe třeba z Devil’s Rejects x), záporácký Richard Brake a vesměs zábavný mix herců / postav, zabírá i pocit napětí. Jméno Galluppi mě teď celkem zajímá. ()
Tie americké zapadákovy majú niečo do seba a tento debut je jasne inšpirovaný tarantinovkami zmiešanými s coenovkami. Ale inšpirácia to je dobrá a plné dve tretiny vidíme veľmi dobrý film so zvratmi, na ktoré čakáme, ale nie až tak očakávame ich obsah. Na konci mi prišlo, že sa už stráca dych. Ale inak zaujímavé, nenápadné a vôbec nie drahé osvieženie. ()
Francis Galluppi obdobně jako Sebastian Vaníček je tu se suverénním debutem a oba si vysloužili nový Evil Dead. Pěkné. Je tu téměř vše, co mám ve filmech rád. Je tu atraktivní prostředí rurální Arizony, jeden odlehlý Rest-Stop ( připomene oblíbené hixploitationy) a skupina náhodných lidí, kteří se ocitnou na jednom místě v nesprávný čas. Je tu salesman, atraktivní servírka, dvojice lupičů, párek důchodců, dvojka jak z Bonnie a Clyde, mladý policista a majitel benzínky. Nádherná kamera, sebevědomá režie, dobře propracovaný scénář, kde o zvraty není nouze, dobře zvolení herci, solidní dialogy, vypjatá atmosféra, napětí, které by se dalo krájet a pořádný Mexican Stand-off jak z Hateful Eight. Na násilí a humoru by se dalo zapracovat sice lépe, ale i tak Tenhle mix Tarantina a Coena evokující Thrillery 70´s let je víc než povedená žánrovka. 8/10. ()
„Youʼll die for our rhubarb pie!“ Ta přítomnost Genea Jonese byla příznačná. Kdysi se ho jako majitele čerpací stanice kdosi zeptal, kolik nejvíc v životě prohrál při hodu mincí a tou mincí je tentokrát na bok obrácená cisterna.. Nenechte se odradit hudbou při úvodních titulcích, co je jak ze studiové pohádky s Ivanou Andrlovou. Tohle je poměrně chytře napsaná rozvernost, která si pohrává s nevyzpytatelností a absurdností osudu a velmi ji sluší to, že v ní nikdo nemá nic jisté. Kdopak bude el ultimo hombre..? ()
Galluppi vo svojej celovečernej prvotine ukazuje, že režijne a technicky má všetko podchytené na jedničku a že nevyliezol deň predtým holý a bosý z lesa. Inšpirácie, ktoré ho vychovávali sú tu veľmi zrejmé od prvého momentu, no zakaždým krívajú na jednu nohu - cohenovskej zápletke chýba čierny humor a tarantinovskej exekúcii zasa dialógové nuansy a hĺbka postáv. Filmu tak podráža nohy práve scenár, ktorý si po svojom krvavom zvrate plne adoptuje ohraný javiskový princíp typu "ako vyčistiť všetky figúrky na šachovnici" a po zvyšok minutáže sa už ide len jeden dlhý mexican standoff. Galluppiho si ale napriek tomu nechám do budúcna v hľadáčiku. ()
Reklama