Režie:
Francis GalluppiScénář:
Francis GalluppiKamera:
Mac FiskenHudba:
Matthew ComptonHrají:
Jim Cummings, Jocelin Donahue, Richard Brake, Nicholas Logan, Faizon Love, Michael Abbott Jr., Gene Jones, Robin Bartlett, Sierra McCormick, Connor Paolo (více)Obsahy(2)
Obchodní cestující, který uvízl na venkovském odpočívadle v Arizoně, se ocitne v bezvýchodné situaci s rukojmími, když se objeví dva bankovní lupiči, kteří se neštítí použít krutost – nebo chladnou a tvrdou ocel – k ochraně svého krvavého jmění. (Tomas.C.1509)
Videa (1)
Recenze (35)
Kde Galluppi čerpal inspiraci je podle mě zřejmé. Je tam cítit Coenovské Fargo(1996) a Tarantino. Což jsou samozřejmě velice dobré vzory. Jejich kvalit tahle Galluppiho prvotina ale ještě nedosahuje. Přesto tahle pseudo Tarantinovka(nemyslím to jako urážku ale v dobrým) rychle uteče. A to díky zajímavým postavičkám a zvratům. K mé větší spokojenosti bych ale bral vyšperkovanější dialogy. Lepší 3hvězdy ()
„Youʼll die for our rhubarb pie!“ Ta přítomnost Genea Jonese byla příznačná. Kdysi se ho jako majitele čerpací stanice kdosi zeptal, kolik nejvíc v životě prohrál při hodu mincí a tou mincí je tentokrát na bok obrácená cisterna.. Nenechte se odradit hudbou při úvodních titulcích, co je jak ze studiové pohádky s Ivanou Andrlovou. Tohle je poměrně chytře napsaná rozvernost, která si pohrává s nevyzpytatelností a absurdností osudu a velmi ji sluší to, že v ní nikdo nemá nic jisté. Kdopak bude el ultimo hombre..? ()
Galluppi vo svojej celovečernej prvotine ukazuje, že režijne a technicky má všetko podchytené na jedničku a že nevyliezol deň predtým holý a bosý z lesa. Inšpirácie, ktoré ho vychovávali sú tu veľmi zrejmé od prvého momentu, no zakaždým krívajú na jednu nohu - cohenovskej zápletke chýba čierny humor a tarantinovskej exekúcii zasa dialógové nuansy a hĺbka postáv. Filmu tak podráža nohy práve scenár, ktorý si po svojom krvavom zvrate plne adoptuje ohraný javiskový princíp typu "ako vyčistiť všetky figúrky na šachovnici" a po zvyšok minutáže sa už ide len jeden dlhý mexican standoff. Galluppiho si ale napriek tomu nechám do budúcna v hľadáčiku. ()
Slušná jednolokační divadelní hra s perfektním obsazením, jen je škoda že scénáři po hodině viditelně dojdou nápady a místo aby se snažil to počáteční napětí nějak prohloubit tak z jedný postavy bezdůvodně udělá totálního zmrda a závěr tak neni uplně to co bych si u takovýho filmu přál. Nehledě na to bych rád viděl takovejch filmů víc. ()
Francis Galluppi obdobně jako Sebastian Vaníček je tu se suverénním debutem a oba si vysloužili nový Evil Dead. Pěkné. Je tu téměř vše, co mám ve filmech rád. Je tu atraktivní prostředí rurální Arizony, jeden odlehlý Rest-Stop ( připomene oblíbené hixploitationy) a skupina náhodných lidí, kteří se ocitnou na jednom místě v nesprávný čas. Je tu salesman, atraktivní servírka, dvojice lupičů, párek důchodců, dvojka jak z Bonnie a Clyde, mladý policista a majitel benzínky. Nádherná kamera, sebevědomá režie, dobře propracovaný scénář, kde o zvraty není nouze, dobře zvolení herci, solidní dialogy, vypjatá atmosféra, napětí, které by se dalo krájet a pořádný Mexican Stand-off jak z Hateful Eight. Na násilí a humoru by se dalo zapracovat sice lépe, ale i tak Tenhle mix Tarantina a Coena evokující Thrillery 70´s let je víc než povedená žánrovka. 8/10. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (3)
- Vo filme odznie niekoľko filmov spomínaných postavami: Psycho (1960), Bonnie a Clyde (1967), Zapadákov (1973). (Arsenal83)
- Keď sa Gavin (Connor Paolo) rozpráva s Robertom (Gene Jones) a Earline (Robin Bartlett), pýta sa, prečo sa ich vnuk presťahoval do Waco v Texase, ona odpovedá, že spieva a hrá na gitare v kostole v Mount Carmel. Je to narážka na Davida Koresha, vodcu kultu Davidiánov, ktorý viedol sektu práve v Mount Carmel. (Arsenal83)
- Seriál, ktorý sleduje Vernon (Faizon Love) v televízii, je The Rifleman (1958-1963). (Arsenal83)
Reklama