poster

Za láskou vzhůru

  • Francie

    Un homme à la hauteur

  • Slovensko

    Hore za láskou

  • Austrálie

    Up for Love

  • Nový Zéland

    Up for Love

  • Velká Británie

    Up for Love

Komedie / Romantický

Francie, 2016, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Necrotongue
    ****

    Nejsem fanoušek francouzských filmů, ale tento snímek se zařadil k těm,které jsem si oblíbil. Ústřední dvojici vybrali tvůrci výborně a děj je příjemně pohodový a vcelku lehce plynul a přitom mě po celou dobu bavil. Zklamala mě jen závěrečná pasáž, kdyby z ní tvůrci alespoň dokázali vynechat ten padák, ale takhle pro mě příběh málem zavraždili. Ještě, že mě tak nadchli kritikou stupidů, kteří žijí jen podle předsudků a neustále fňukají nad tím, co si o nich ostatní pomyslí. Takový postoj jsem nikdy nechápal, proč by mě mělo zajímat, co si o mně myslí někdo, koho neznám, nebo na kom mi nezáleží? Každý ať si o mně myslí a říká, co chce, lidi, od kterých by to mohlo bolet, dokážu spočítat na prstech jedné ruky. A právě proto se mi film tak líbil. Kdyby se v závěru tolik netlačilo na pilu, udělil bych klidně plný počet.(22.2.2017)

  • LadyPupu
    **

    Byla by z toho výborná bakalářská povídka, ideálně s max. půlhodinovou stopáží. Ale film trvající téměř 100 minut, plný klišé, předvídatelných situací a bez kulervoucího finále, je lehce masakrózním způsobem trávení času, který by se dal prožít jinak... Oceňuji digitální úpravy, práci se zmenšováním Jeana Dujardina, ale failu se prostě tvůrci nevyhnuli. I mrňavej člověk si může zvednout sedačku v autě, aby byl za volantem vidět. Kór když jezdí Teslou. Takže asi tak. Jo a jinak je to taky nudný a málo vtipný.(5.1.2017)

  • easaque
    ***

    -3* tak tu máme další srovnávačku a tentokrát dvou nových francouzských romantických komedií. kde se řeší nějaký handicap - tahle a Láska bez bariér. Ani jedna není nijak extra bláznivá, takže kdo očekává něco na způsob Louis de Funèse, tak se nedočká a vlastně by se to asi ani nehodilo. Sice každá je o něčem jiném, ale ve výsledku na mě působily podobně, a to tak že jsem od obou očekával víc a myslím si, že by se scénářem dalo víc pohrát a k očekávanému konci mohly dojít vynalézavěji, jak se občas ve francouzské kinematografii povede. Ve výsledku jsou to průměrné komedie se sympatickým obsazením na rozhraní 2-3 hvězdiček se svými chybičkami, ale myslím že obě příjemně zaplní nudné chvíle u televize, a proto jim dám tu vyšší známku. PS: myslím, že tuto komedii bych si užil opravdu víc se skutečným trpaslíkem, ale chápu že na Jean Dujardina se naláká víc diváků, potažmo divaček. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](26.12.2018)

  • Vančura
    *****

    Film, který svedl dohromady dva mé momentálně asi nejoblíbenější francouzské herce - a já si to vrcholně užil, každou minutu, každý záběr - Jean Dujardin i Virginie Efira jsou zde absolutně bezchybní a strašně jsem jim přál - téměř jsem ani nedýchal, jak jsem byl napnutý - aby jim to vyšlo, a měl jsem velkou radost, že závěr mi v tomto vyšel vstříc. Laurent Tirard mě už před lety nadchnul snímkem Mikulášovy patálie a teď se mu to povedlo podruhé - Za láskou vzhůru je čistá filmová radost (byť v některých momentech možná lehce nevěrohodná - těžko kupříkladu věřit, že by Diane šla s Alexandrem skákat padákem chvíli poté, co se osobně seznámí, byť vlastně celé kouzlo toho příběhu je postavené právě na nepravděpodobnosti toho, že by se tak krásná žena, za kterou se na ulici každý otáčí, mohla zamilovat do trpaslíka o výšce 136 cm; Virginie Efira si zde vlastně trochu zopakovala podobnou roli, kterou ztvárnila o rok dříve ve snímku Le goût des merveillesl, v němž se její postava pro změnu zamiluje do muže s Aspergerovým syndromem - romanticky založený divák mého ražení zkrátka podobný typ filmového opia zbožňuje a tvůrci takových filmů to dobře vědí). Možná bych se ještě chvíli zastavil u postavy Alexandra - přišlo mi, že na to, jak se na začátku prsí svou vytrvalostí, mu postupně nějak dojde dech, jakoby se o Diane téměř přestal snažit - osobně bych očekával, že muž jeho vzrůstu ji bude muset permanentně oslňovat svou úžasnou osobností, aby jí ukázal, oč by její život byl chudší, kdyby s ním nebyla - v tomto ohledu mi přišlo, že to vzdal příliš brzy, a dokonce se sám Diane ptá, zda s ním chce dál být - podle mě to byla hrubá taktická chyba a on měl veškeré své snažení napnout k tomu, aby vůbec taková otázka nemusela - a nemohla - zaznít - kvůli tomu bohužel ten film v prostřední části hodně zvážní, až mi to nebylo příjemné, protože to kontrastuje s tím úžasně bezstarostným začátkem a atmosférou francouzského léta a moře, kde jedinou starostí je, že každému chybí láska - navíc po zjištění, že je Alexandre superbohatý, by si člověk myslel, že si to scenárista extrémně usnadnil na cestě za happy endem, a ono překvapivě ne - peníze v tom filmu v podstatě vůbec nejsou téma a Diane ani Alexandre je vůbec nemusí řešit, podobně jako třeba postavy mnoha filmů Woodyho Allena, včetně toho posledního, Deštivý den v New Yorku. Mimochodem film má i pěkný soundtrack a místy je hodně vtipný, takže za mě velké nadšení a asi soukromý divácký zážitek roku. "Nikdy ses nezamiloval do někoho své výšky?" - "Jo, když mi bylo pět. Jenže ona pak vyrostla.".(8.3.2020)

  • Frajer42
    odpad!

    Tuctový romantický film, na kterém jsem nejvíce postrádal alespoň trošku toho humoru. Ten jsem si sliboval právě od netradičního ústředního páru tvořeného hobbitem a pravděpodobně asexuálkou. Soudě dle toho, že hobbiti mají všechny části svého těla hobbití velikosti. Drtivou část stopáže mě neskutečně iritovala uměle vytvořená nízkost hlavního hrdiny. Možná měli tvůrci kontaktovat někoho od LOTR. Tam to měli kluci vymakané o poznání více. Bylo zde strašně vidět, které záběry se točily samostatně u zeleného plátna. Díky tomuto nedostatku jsem se nedovedl plně soustředit na nic dalšího. Dlouho jsem neviděl nic tak nezajímavého a nudného. Od brutálně nezáživných dialogů, přes nekončící snahu o jeden druh nevtipného humoru, až po žalostně tuctový příběh. Soudě dle spolusledovatelky a zdejších komentátorek se jedná o ryze ženskou záležitost. Omlouvám se tedy tvůrcům za svoji chloubu a ženám za svůj lepší odpad.(5.4.2017)

  • - Pro to, aby byl Jean Dujardin (Alexandre) trpaslíkem (ve filmu mu bylo ubráno více než 40 cm z jeho výšky), bylo zapotřebí nejen speciálních efektů v postprodukci (digitálních úprav etc.), ale také přímo na place, kde bylo třeba prostředí propozičně přizpůsobit. V některých scénách Dujardin klečel na kolenou nebo stál dále od kamery. Jinde pomohly zvětšené kulisy. (julie_mie)