Reklama

Reklama

Za láskou vzhůru

  • Francie Un homme à la hauteur (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Diane (Virginie Efira) je krásná žena s vysokým pracovním postavením. Pracuje v renomované právnické firmě, má vynikající smysl pro humor a je zkrátka ženou, za kterou se každý chlap otočí. Diane právě prošla nešťastným manželstvím a rozvodem, ale je opět připravena najít muže svých snů. Existuje však něco takového jako náhoda anebo osud? Asi ne! Jednoho večera Diane zazvoní domácí telefon a ona přijme hovor od jistého Alexandra (Jean Dujardin), tajemného muže, který našel její mobil. Alexandr je zdvořilý, šarmantní a vtipný jako i bohatý. Již během telefonního hovoru mezi nimi přeskočí jiskra a téměř okamžitě si dohodnou rande. Diane podlehla kouzlu Alexanderova hlasu a sní o tom, jak asi vypadá ve skutečnosti. Jak už to ale bývá, představy jsou někdy lepší než skutečnost a jejich setkání nedopadne úplně podle Dianiných očekávání... (Bohemia MP)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (122)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Nejsem fanoušek francouzských filmů, ale tento snímek se zařadil k těm,které jsem si oblíbil. Ústřední dvojici vybrali tvůrci výborně a děj je příjemně pohodový a vcelku lehce plynul a přitom mě po celou dobu bavil. Zklamala mě jen závěrečná pasáž, kdyby z ní tvůrci alespoň dokázali vynechat ten padák, ale takhle pro mě příběh málem zavraždili. Ještě, že mě tak nadchli kritikou stupidů, kteří žijí jen podle předsudků a neustále fňukají nad tím, co si o nich ostatní pomyslí. Takový postoj jsem nikdy nechápal, proč by mě mělo zajímat, co si o mně myslí někdo, koho neznám, nebo na kom mi nezáleží? Každý ať si o mně myslí a říká, co chce, lidi, od kterých by to mohlo bolet, dokážu spočítat na prstech jedné ruky. A právě proto se mi film tak líbil. Kdyby se v závěru tolik netlačilo na pilu, udělil bych klidně plný počet. ()

Vyhy 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem mnohem víc. I tak se jedná o originální příběh a skvělé zpracování, které dokáže pobavit. Mě upřímně bavily jen části, kde ustřední hlavní dvojice byla spolu, jinak se jednalo o průměr. Možná se z toho dalo vytřískat víc. A pokud by to bylo možné, zvolil bych skutečně malého herce. Přeci jenom digitální trik byl často více než zřetelný. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Film, který svedl dohromady dva mé momentálně asi nejoblíbenější francouzské herce - a já si to vrcholně užil, každou minutu, každý záběr - Jean Dujardin i Virginie Efira jsou zde absolutně bezchybní a strašně jsem jim přál - téměř jsem ani nedýchal, jak jsem byl napnutý - aby jim to vyšlo, a měl jsem velkou radost, že závěr mi v tomto vyšel vstříc. Laurent Tirard mě už před lety nadchnul snímkem Mikulášovy patálie a teď se mu to povedlo podruhé - Za láskou vzhůru je čistá filmová radost (byť v některých momentech možná lehce nevěrohodná - těžko kupříkladu věřit, že by Diane šla s Alexandrem skákat padákem chvíli poté, co se osobně seznámí, byť vlastně celé kouzlo toho příběhu je postavené právě na nepravděpodobnosti toho, že by se tak krásná žena, za kterou se na ulici každý otáčí, mohla zamilovat do trpaslíka o výšce 136 cm; Virginie Efira si zde vlastně trochu zopakovala podobnou roli, kterou ztvárnila o rok dříve ve snímku Le goût des merveillesl, v němž se její postava pro změnu zamiluje do muže s Aspergerovým syndromem - romanticky založený divák mého ražení zkrátka podobný typ filmového opia zbožňuje a tvůrci takových filmů to dobře vědí). Možná bych se ještě chvíli zastavil u postavy Alexandra - přišlo mi, že na to, jak se na začátku prsí svou vytrvalostí, mu postupně nějak dojde dech, jakoby se o Diane téměř přestal snažit - osobně bych očekával, že muž jeho vzrůstu ji bude muset permanentně oslňovat svou úžasnou osobností, aby jí ukázal, oč by její život byl chudší, kdyby s ním nebyla - v tomto ohledu mi přišlo, že to vzdal příliš brzy, a dokonce se sám Diane ptá, zda s ním chce dál být - podle mě to byla hrubá taktická chyba a on měl veškeré své snažení napnout k tomu, aby vůbec taková otázka nemusela - a nemohla - zaznít - kvůli tomu bohužel ten film v prostřední části hodně zvážní, až mi to nebylo příjemné, protože to kontrastuje s tím úžasně bezstarostným začátkem a atmosférou francouzského léta a moře, kde jedinou starostí je, že každému chybí láska - navíc po zjištění, že je Alexandre superbohatý, by si člověk myslel, že si to scenárista extrémně usnadnil na cestě za happy endem, a ono překvapivě ne - peníze v tom filmu v podstatě vůbec nejsou téma a Diane ani Alexandre je vůbec nemusí řešit, podobně jako třeba postavy mnoha filmů Woodyho Allena, včetně toho posledního, Deštivý den v New Yorku. Mimochodem film má i pěkný soundtrack a místy je hodně vtipný, takže za mě velké nadšení a asi soukromý divácký zážitek roku. "Nikdy ses nezamiloval do někoho své výšky?" - "Jo, když mi bylo pět. Jenže ona pak vyrostla.". ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Dujardinovo zmenšení je technicky zvládnuté a oba hlavní představitelé působí sympaticky, ale to je tak všechno. Nějaké vtipnější scénky, které by vycházely z Alexandrova handicapu tu člověk snad až na jednu výjimku nenajde a ani jinak jsem tu neměl mnoho důvodů k zasmání. V zásadě to bylo o vztahu dvou lidí, kterým chybí k dokonalosti půl metru a oni si s tím nějak nedokážou poradit. Blíž než ke komedii to má k podprůměrnému dramatu se zajímavým námětem. 30% ()

Georgex 

všechny recenze uživatele

Ze začátku velmi originální a pohodová romantická komedie, která se bohužel postupem času změní v žánrovou rutinu s naprosto předvidatelným průběhem, nevtipnými dialogy a až ubíjejícím tempem, což je škoda, jelikož potenciál to mělo poměrně velký, nicméně se tvůrci zapomněli alespoň trochu odvázat a tak si na to pár dní po shlédnutí těžko někdo vzpomene. Na druhou stranu Jean Dujardin a Virginie Efira jsou opravdu kouzelná dvojice a své role zvládli s velkou bravurou. Moje hodnocení 55%. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (1)

  • Pro to, aby byl Jean Dujardin (Alexandre) trpaslíkem (ve filmu mu bylo ubráno více než 40 cm z jeho výšky), bylo zapotřebí nejen speciálních efektů v postprodukci (digitálních úprav etc.), ale také přímo na place, kde bylo třeba prostředí propozičně přizpůsobit. V některých scénách Dujardin klečel na kolenou nebo stál dále od kamery. Jinde pomohly zvětšené kulisy. (julie_mie)

Reklama

Reklama