Režie:
Sam Taylor-JohnsonScénář:
Matt GreenhalghKamera:
Polly MorganHrají:
Marisa Abela, Jack O'Connell, Lesley Manville, Eddie Marsan, Juliet Cowan, Bronson Webb, Ansu Kabia, Harley Bird, Colin Mace, Tim Treloar, Matilda Thorpe (více)Obsahy(2)
Dva lidé měli zásadní vliv na život a kariéru Amy Winehouse (Marisa Abela). Tím prvním byla její babička Cynthia (Lesley Manville), svérázná, oduševnělá a originální žena, která jí předala svou živočišnost, lásku k jazzu, touhu jít vždycky vlastní cestou a nedělat na ní kompromisy. Tím druhým člověkem byl její přítel Blake (Jack O'Connell). Život s ním připomínal jízdu na hodně zběsilé horské dráze, během níž si Amy osvojila pár nepříjemných závislostí. Paradoxně v nejsložitějším období svého života, v době, kdy o oba tyhle opěrné body přišla (babička zemřela na rakovinu plic a s Blakem se rozešla), vznikla její zásadní deska „Back to Black“, která patří k tomu nejlepšímu, co v hudbě 21. století prozatím vzniklo. Amy se díky ní stala superhvězdou, dala se znovu dohromady s Blakem, ale pozornost celého světa, které se ji dostávalo, neměla tahle možná až příliš křehká holka šanci ustát, i když se o to snažila a málem se jí to podařilo. (Cinemart)
(více)Videa (3)
Recenze (30)
7/10. Vskutku moc pěkně natočený film, který uteče stejně rychle jako život Amy. Po prvních nic neříkajících 30 minutách se film rozjede a celou kariéru (včetně přešlapů) si budete společně s Amy vychutnávat. Herci překvapili a osobně mohu s čistým svědomím říci, že film dopadl daleko lépe než film o Bobu Marleym, který do kin přišel o pár měsíců dříve, a který byl velkým zklamáním. Film je spíše přízemnějšího rázu, což mně osobně sedlo daleko více než kdyby se film snažil o gigantické záběry z koncertů (ale i to zde v malé míře je). Pro fanoušky hudby povinnost, pro ty ostatní moc příjemný snímek se skvělým soundtrackem, dojemným příběhem a novými tvářemi, které za pár let budeme ve filmech/seriálech vídat hodně často. Možná mohl být film v několika scénách trochu odvážnější a v něčem i nechutnější pro zvýraznění toho, jaké je to být na dně. Za mě poctivá čtyřhvězda. ()
Tatínek na dceři vydělává dál a ani se vůbec nestydí. Je to člověk, který ji kvůli penězům dohnal k smrti a teď o ní nechal natočit film, ve kterém je vykreslený jako světec. To je prostě na poblití a tvůrci by se měli stydět, že takhle její památku pošlapali. Tohle není příběh Amy Winehouse, ale očista jejího otce. ()
Padesát odstínů šedi, ale trochu jinak. Režisérka Sam Taylor-Johnson a scenárista Matt Greenhalgh mohli z osudu Amy Winehouse vytěžit emotivní drama o slávě, závislostech, voyeurismu nebo přehnaných nárocích na to, jak by se slavné ženy měly chovat a vypadat (hlavně spořádaně). Místo toho se rozhodli naprosto tuctovým, šedivým způsobem vyprávět sladkobolnou báchorku o nešťastně zamilované holce, co chtěla být mámou (což je její hlavní touha a nejzranitelnější bod). Samotnému procesu skládání a nahrávání hudby je věnováno minimum prostoru, snaze o pochopení hlubších příčin toho, proč měla Amy predispozice k závislostem jakbysmet (ne, fakt si nemyslím, že to bylo kvůli zlomenému srdci a smrti babičky). Jako kdyby to ani nevzniklo kvůli fanouškům a Amy. Hlavním smyslem díla se zdá být očištění jména dvou mužů, kteří oportunisticky zneužívali zpěvaččiny zranitelnosti a měli podíl na jejím tragickému konci. Zde se - minimálně vůči protagonistce - chovají příkladně, s až přehnanou starostlivostí (pro srovnání si stačí pustit dokument z roku 2015). I když si odmyslíme eticky sporné retušování skutečnosti a svalování viny na oběť a její impulzivní chování, zůstane Back to Black zbytečným, ve všech směrech (bohužel vč. hereckého výkonu Marisy Abely) podprůměrným filmem. Hloubku a opravdovost získává jen jednou, během závěrečných titulků, ke kterým Nick Cave procítěně zpívá svou baladu Song for Amy. 40% ()
kdo by snad čekal vrstevnatý životopis, který se nebude bát kontroverze tak ten bude solidně zklamaný. Back to Black totiž není nic víc než standardní plochý prefabrikát (podobně jako nedávno životopis Boba Marleyho) a pomníček o který by velmi pravděpodobně sama Amy úplně nestála. Už jen to, že je tu její postava zjednodušená do nejzákladnějšího klišé nešťastně zamilované dívky mi přijde dost málo a i když sem s ní neměl dvojdomek tak bych od jejího životopisu čekal víc. Na druhou stranu pokud někdo čeká film jenž je obhajobou a očištěním jejího otce, který je tu vyobrazen jako chápavý a vždy nápomocný, tak ten bude naopak spokojen. Alespoň že ne zrovna známá Marisa Abela tu odvedla dobrý výkon...40% ()
Nevím, jaká byla Amy doopravdy a jak moc je film založený na pravdě. Na mě každopádně ve filmu působila jako již od puberty těžce labilní alkoholička, která se hroutila a sklouzávala k chlastu pokaždé, když nešly věci podle ní, a nebýt velkého talentu, neštěkne po ní pes. Blake na mě působil jako ten, kdo měl z těch dvou aspoň trochu rozumu a snažil se opakovaně vycouvat ze vztahu, který byl silně toxický, pro dobro obou. Ať to bylo doopravdy jakkoli, film je velmi dobře natočen, písničky od Amy mu hutně pomáhají s atmosférou a plynulým dějem a celé dvě hodiny utečou, jako těch pět minut, kdy by měl divák zapomenout na svý vlastní trable a soustředit se jen na to, co mu Back to Black nabízí. Výborně obsazená ústřední dvojice odvedla skvělé výkony. Marisa určitě neřekla poslední slovo a vyloženě mě těší, kam se Jack od dob Skins v hereckém světě vypracoval. 70% ()
Galerie (33)
Zajímavosti (5)
- Marisa Abela ztvárnila Amy ve věku 27 let, což je věk, ve kterém zemřela Amy Winehouse a dostala se tak do tzv. „Clubu 27“. (honx)
- Vo svojom poslednom vystúpení vo filme má Amy Winehouse (Marisa Abela) na náhrdelníku prívesok futbalového klubu Aston Villa. Ona sama nikdy nepovedala, že by bola fanúšikom tohto birminghamského tímu, ale jej manžel Blake Fielder-Civil bol ich fanúšikom. V skutočnosti tento prívesok mala na sebe nie v televíznom vystúpení, ale na fotkách paparazzov, keď ju ofotili večer vo fast foode. (Arsenal83)
- Marisa Abela robila väčšinu spevu v tomto filme sama. Intenzívne trénovala, aby napodobnila vokály Amy Winehouse. (Arsenal83)
Reklama