VOD (5)
Obsahy(1)
Svět podle Daliborka je filmový portrét autentického českého neonacisty z Prostějova, kterého štáb Víta Klusáka sledoval po dobu dvou let (2015 - 2016). Dalibor K. (37) pracuje jako lakýrník, točí amatérské horory, skládá naštvané písně, maluje a je radikální neonacista. Blíží se mu čtyřicítka, ale doposud neprožil plnohodnotný vztah se ženou, bydlí totiž stále se svojí matkou Věrou (63). Nesnáší svoji práci, cikány, Židy, uprchlíky, homosexuály, Merkelovou, pavouky a zubaře. Nesnáší svůj život, ale neví, co změnit. Natáčení obrazů ze života nácka s uměleckými ambicemi započalo ve chvíli, kdy se Daliborova matka seznámila přes Facebook se Slovákem Vladimírem (47), který s oblibou říká, že by "z cikánů udělal asfalt". Tragikomický vhled do světa "obyčejných slušných Čechů", kterým se stýská po Adolfu Hitlerovi. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (397)
Problém je, že tohle je z 90 % spíš regulérní sitcom než dokument. Nebo... "problém". Teď je na nás, abysme z Daliborka udělali kultovní studnici hlášek, jakýhosi Ivánka týhle dekády, jinak mrháme potenciálem. “Já jsem jenom nosič vody draku” má už teď jasnej protipól v "Já si připadám jako hodiny, víš jak, chodim dopředu, dozadu...". Typický nevyzpytatelný vychcánci, tyhlety hodiny. ()
Až na ten závěr, myslím, neskutečně zajímavý pohled do života jednoho naivního nácíčka, který má v podstatě takovou dobráckou duši, konfliktům se vyhýbá, cikána v práci toleruje i zdraví. Ale svými názory je to klasický rasista a nácek. Klusák měl k dispozici výbornou látku, ale na konci ji trochu zprznil a proto musím tu jednu hvězdu ubrat. Na závěr se sluší jen konstatovat: Čím víc vypatlaných rodičů = tím víc vypatlaných dětí. Takže žádám všechny inteligentnější lidi - serte na tituly a kariéru a ploďte, jinak je z touhle zemí ámen. 80% ()
Na Slovensku by to skvěle zapadlo do pořadu Extrémné rodiny, kde by to vyšperkovali zábavným zlomyslným komentářem a vytvořili stoprocentně koukatelnější věc než tenhle špatně zinscenovaný trash, který možná víc než o Daliborkovi a jeho crew vypovídá o Klusákovi. Ten se tu na závěr dost odkopal coby naplněný předsudek téhle sorty lidí o “zkurvených sluníčkářích”, kteří nejsou schopni vést jakýkoli dialog, ale jenom podobné lidi zesměšňovat z pozice morálně a mentálně nadřazených a pohonit si na nich ego. Scéna z Osvětimi tak ve vás zanechá neukojenou touhu po tom nafackovat úplně všem včetně Klusáka snažícího se hrát si na hrdinu, kterého si sám v sobě zrežíroval ve snaze naaranžovat si velké finále, v němž je ale ve výsledku i on sám jednou z postav, ze kterých je vám zle. ()
No... co povedat k tomuto "dokumentu". Celkom som sa tesil nakolko to mohla byt zabava...aspon podla traileru. Nakoniec sa z toho vyklukla nahrana agitka s politickym kontextom. Klusak - evidentne kaviarensky typ- nasiel nejaku lopatu, dal jej scenar, povedal jej co ma robit ako to ma robit...natocil to, dal tomu nalepku dokument a teraz sa vsetci slniecka a snowflakes kopu stastim do riti, ze Daliborek je prototyp vsetkych tych co nechcu migrantov, nechcu tolerovat ciganov a mediam nezeru kazde jedno slovo. Keby to holt bolo aspon vtipne...ale nebolo. Uplne ucelova, nudna kokotina, ktoru moze evidentne docenit len ten tupec horrible. ()
Totální imploze Klusákova stylu v bídu, která je neautentická, bez přesahu i nudně repetitivní. Předvádění exota, na konci něhož se sám autor projeví jako duševní mrzák, co kvůli svému filmu hodlá stresovat babičku, co přežila Osvětim, a navíc si u toho honí ego jako Robin Hood. Ještě jednou se týhle šmíře bude tleskat a pobleju se. ()
Reklama