poster

Paříž, Texas

  • Velká Británie

    Paris, Texas

  • Slovensko

    Paríž, Texas

Drama / Road movie

Velká Británie / Francie / Západní Německo / USA, 1984, 147 min

Režie:

Wim Wenders

Scénář:

Sam Shepard

Kamera:

Robby Müller

Hudba:

Ry Cooder
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ***

    Definitívne musím skonštatovať, že Wenders u mňa nemôže s ničím zabodovať, pretože používa filmovú reč, ktorá mi je bohužiaľ vzdialená. Art neznamená automaticky nudu a nuda neznamená automaticky art. V tomto smere sa ešte tento kultový film drží vcelku dobre, zmena prostredia zo šedivého Nemecka do texaskej púšte je príjemným osviežením. Stále je to ale normálny film, kde žiaden špeciálny art necítim a možno je to tak dobre, keď máme možnosť Wendersove filmy chápať všetci.(19.6.2012)

  • POMO
    *****

    Prečo je Paríž, Texas rovnako nekonečne pomalým filmom, ako sú nekonečné texaské plániny, dekorované zeleňou a modrou oblohou, ktorá počas ubíjajúcej pražskej zimy pôsobí ako balzám na dušu? Pretože tak prenádherný záver, ktorý zatajuje dych a nenecháva oko suché, si musíme zaslúžiť. A ešte k tomu mladučká Nastassja, ako z oka vypadnutá mojej bejvalke. Z toho aby jedného porazilo.(9.3.2009)

  • Real Tom Hardy
    ****

    "I'M NOT AFRAID OF HEIGHTS. I'M AFRAID OF FALLING." ------------ Najlepší film Harryho Dean Stantona, najlepší film z Texasu o Texase (ak nerátam staré čistokrvné westerny à la Fordovi Pátrači), vyšperkovanejšia road movie než Wendersova road movie trilógia, film zdanlivo tak prázdny na povrchu, až tomu nemôžeš uveriť, avšak vo vnútri jedno veľké bludisko a križovatka myšlienok, no a Robby Müller, ten je kompletne na inom leveli, to, čo robí, to už nie je ani snímanie a kamerovanie, to je prosto vizuálny jazyk, ktorý rozpráva k divákovi. Takéto filmy sa už netočia.(1.5.2019)

  • Mahalik
    ****

    Vyrabuje hlavu a zmizí. Zmizí z plátna, ale ne z vás. Paříž, Texas je tichá balada, která krouživým pohybem vyvolá pocit pomatenosti, aby se po pár zmatečných situacích stala ohromným pomníkem pro všechny osamocené a láskou rozervané obyvatele této planety. Jsem šutr, když jde o citové vydírání vyvolané úpěnlivými pohledy herců do kamer. Rychlík Paříž, Texas mě vyhodil na nástupišti, kde nebylo živáčka a nechal mě tam přes noc. A já se bál. Neměl jsem totiž nikoho, kdo by mě držel za ruku... Travis taky ne, a proto jsem s ním soucítil, až do roztrhání svého pyžama. V tu chvíli byl mým spojencem... Filmovým hrdinou!(11.3.2010)

  • doinel
    *****

    Jsou filmy, kde dlouhé záběry či scény jsou jen prázdná nuda, ale jsou i takové, kde jednoznačně mají svůj smysl, a to je právě případ první části tohoto snímku. Přiznám se, že obrovská síla filmu na mě dolehla až druhý den po shlédnutí, ale ten dojem nevyprchal dosud, ba spíš sílí. Film, na který se prostě nedá zapomenout. Neskutečný, výjimečný vztah mezi dvěma lidmi, neskutečná, výjimečná schopnost milovat a přinášet své lásce oběti...(22.8.2009)

  • - V poslední scéně, těsně předtím, než naběhnou závěrečné titulky, jede Travis (Harry Dean Stanton) od hotelu po silnici a my můžeme vidět billboard s nápisem: „Together we make it happen. (Společně to dokážeme.)“ Tento motiv společného úspěchu se prolíná celým filmem. (Aere)

  • - Travis Henderson (Harry Dean Stanton) poprvé ve filmu promluví až ve 24. minutě. (/Pablo)

  • - Kurt Cobain označil tento film jako jeho nejoblíbenější. (Teodorik)