poster

Strašidla

  • německý

    Gespenster

  • francouzský

    Fantômes

  • anglický

    Ghosts

Drama

Německo / Francie, 2005, 85 min

  • see_sawandrew
    ****

    Petzoldovy Strašidla jsou krásným filmem, který obdivuhodně věrně zobrazuje přirozené tendence zoufalého člověka - tedy že se drží iluzí jako klíště. Zatímco Nina marně doufá v to, že ji Toni bude milovat, když ji bude následovat., nebohá matka ztraceného dítěte stále a stále doufá, že svou dceru najde, přičemž její manžel nemá srdce ji planých nadějí zbavit. A aby to bylo všechno ještě smutnější - nesouvisí spolu náhodou nějak ony oba paralelní příběhy? 75%(4.6.2010)

  • DwayneJohnson
    *****

    Gespensters jsou přesně tím důvodem proč tak miluju německé filmy. Jsou jasné a výstižné a i na celkem malém prostoru dokáží rozehrát osudy, které Vás zasáhnou a nutí Vás k zamyšlení. Tohle bylo tak silné, že nakonec zvedám na plný počet. Nic jiného si tohle výtečné drama a hledání a (ne)nacházení snad ani nezaslouží. Perfektní režie a herecké výkony a konec snad ani nepotřebuje komentář.(21.12.2017)

  • minus
    ****

    Film jsem viděl kdysi na Dnech evropského filmu a z tehdejší chabé nabídky mě jako jeden z mála zaujal. Zejména vedení dvou paralelních dějových linií, kdy téměř od začátku do konce nevíte, na čem jste. Sledujeme zvlášť dva labilní rodiče, kterým kdysi ukradli před obchodním domem malé dítě a dvě dívky - "výrostky", z nichž u jedné z nich se může zdát, že je právě oním ukradeným dítětem. Tyto dva příběhy sledujeme nejprve odděleně, kdy spolu zdánlivě nesousvisí. Poté se na okamžik protnou a zdánlivě spolu souvisí. Nakonec však nelze na 100% řici, zda spolu souvisí nebo nesouvisí:-) Každopádně je to zajímavý film, který vás svou taktikou vyprávění nenudí a můžete u něj přemýšlet.(23.12.2007)

  • kareen
    ****

    Ocenila jsem, že se scénář takřka vůbec neobtěžoval s vysvětlením o minulosti nebo i budoucnosti postav, čímž vytvořil neomezený prostor pro mou fantazii. Snímek sám o sobě je natočen i zahrán neuvěřitelně citlivým způsobem, především Nina mě svou hluboce intimní zpovědí při jakémsi castingu velmi zasáhla a ani Tony, na jednu stranu zlodějka a podrazářka, přesto stejně opuštěná a bez domova jako její mladší kamarádka, mi nezůstala lhostejná. Myslím, že to není mé poslední setkání s Christianem Petzoldem.(7.4.2014)

  • jane1106
    **

    Točit paralelní příběhy příbuzných, avšak osudem rozdělených postav je poslední dobou jaksi moderní. Gespenster je dalším z těchto případů, onen oblíbený model nám však předkládají v té nejjednodušší možné formě. Osamělá dívka Nina žije v jakémsi ústavu, nemá příbuzné ani kamarády a sní o spřízněné duši. Psychicky labilní Francoise vídá na každém rohu přízraky své dávno ztracené dcery a sní o šťastném shledání. Jednoho dne se Nina setká s Toni, zlodějkou a rozporuplnou osobností a spatří v ní přítelkyni svých představ. Nebýt jejich vztahu, nejspíš by nikdy nenarazila na ženu, která touží být její matkou... Zpracování snímku je velmi jednoduché, přímočaré a nenápadité. Vyznívá vcelku komorně a rozhodně ničím neohromí. Soundtrack složený z vážné hudby naprosto nezapadá. Co mě ale velice zaujalo byly herecké výkony Julie Hammer (Nina) a Sabine Timoteo (Toni), které jednoznačně považuji za nejsilnější prvky snímku.(8.10.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace