Režie:
George CukorScénář:
Donald Ogden StewartKamera:
Joseph RuttenbergHudba:
Franz WaxmanHrají:
Cary Grant, Katharine Hepburn, James Stewart, Ruth Hussey, John Howard, Roland Young, John Halliday, Mary Nash, Virginia Weidler, Henry Daniell (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Žánr sofistikované romantické komedie dosáhl svého vrcholu v této nestárnoucí klasice, zvolené mezi Top 100 amerických filmů všech dob Americkým Filmovým Institutem. Katharine Hepburn, Cary Grant a držitel Oscara James Stewart září v této mistrovské komedii (režie George Cukor) o intrikách, svatbě a zasloužené odplatě. Spisovatel Donald Ogden získal filmu druhého Oscara za adaptaci hry Philipa Barryho. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (157)
Nic. Prostě nic. Snad to bude tím žánrem. Snad. Ale Jeho dívka pátek mě přeci tak bavila. Co s tím? Svedeme to na ten žánr? Ale co Cary Grant, Katherine Hepburn a James Stewart? Tohle přeci musí fungovat. Prostě musí. A přece ne. I když všichni jmenovaní jsou v tom nevinně. Ale když všechny ty zvraty působily tak uměle, stejně jako celý ten příběh. Ale to ten žánr, kámo. Takže to bude asi tím žánrem. Příběh z Filadelfie bylo pro mě jako pít šampaňské bez bublinek, navenek se tváříte na úrovni, ale uvnitř víte, že to stojí za houby. Prostě nic. ()
Z nějakého zvláštního důvodu musím dát jen tři hvězdy. Jak mám ráda tři hlavní představitele, tak tenhle film mě prostě nevzal. Leopardí žena s Grantem a Hepburn byla plná slovních přestřelek a jela ve zběsilém tempu. Tady jsem asi čekala něco podobného a to byl dost možná ten problém. Moc se tu mluvilo (původ v divadelní hře se nezapře), a ačkoliv mám všechny hlavní představitele ráda, tady mi nejvíc sedl asi Stewart, jehož pohnutky jsem ale trochu nepochopila. Katharine Hepburn vdechla své postavě přesně to, co jí vyčítali, a opravdu připomínala chvílemi obletovanou královnu. Naneštěstí mi přišla i dost protivná a místy jsem nechápala, co na ní všichni vidí tak zajímavého. Její "polepšení" a náhlý happy-end byly moc rychlé zvraty po pomalém tempu filmu. Navíc to jejich řešení tříd a sociálních rozdílů tam bylo vpraveno dost násilně. Ale abych jen nekritizovala - Grant i Stewart si svými rozdílnými hereckými styly a výrazy velmi sedli, aniž by se vzájemně nějak přetahovali o pozornost. Na Katharine je vždycky radost pohledět a ač mi tady její postava přišla místy chladná a protivná (což byl ale účel), tak to dokázala zahrát s elegancí a zkrátka nešlo ji sledovat jen tak, "po očku", protože vyžaduje plnou pozornost. Nejsympatičtější mi přišla postava Dinah, a to obvykle děti ve filmech moc nemusím. Taková všetečka a vlastně nenápadná průvodkyně příběhem. Nějak mi to zkrátka nesedlo, ale po čase se na to podívám znovu a možná hodnocení zvednu. Zatím ale jen tři hvězdy. ()
Konečně jsem narazil na film, o kterém mohu upřímně prohlásit, že ho nemá rád. Trojlístek hollywodských starrs, které zde předvádějí svojí běžnou rutinní práci (především oskarový James Stewart); nejapná,stále se zaplétající, vykonstruovaná, a hned od počátku jasná zápletka; legrace bez vtipu a fantazie. Zřejmě ddechovka pro zaměstnance v průmyslu, obchodu a zemědělství - hollywoodský cílový segment zákazníků. ()
Cary Grant, James Stewart a Kathatrine Hepburn v jednom filme. Najväčšie herecké esá (nielen) svojej doby spojili svoje sily v tejto adaptácii divadelnej hry, ktorá sa stala nesmrteľnou klasikou takmer všade okrem východného bloku. Nesmierne vtipná, romantická a našlapaná žánrovka, ktorej súčasná konkurencia nestíha ani po 75. rokoch. Šesť nominácií na Oscara, z toho dve premenené (Stewart, najlepší adaptovaný scenár) a pravidelné umiestnenie v rebríčku Top 100 najlepších amerických filmov všetkých čias.Má to trošku zbrklý scenár ale ubermega superstar casting to absolútne vynahrádza. Krásne, vtipné, dojemné. Takto má vyzerať klasika 10/10 ()
Vztahová škatulata sešlosti hollywoodských legend v lišáckém bludišti důmyslně vypiplaného scénáře. Přestože se taková romaňtika jako žánr nehodí ani jako návnada pro tuňáky, tak laškování Jamese a Katharine v alkoholovém opojení je od dokonalosti, co bys špuntem dostřelil. Jenomže pak přichází na scénu Cary Grant a mužně dokonalosti olízává čelo, neboť jeho uvědomělý pan střízlivý dodává závěrečný poprašek koksu na vrcholné třešničce. Příběh z Filadelfie je úhledné celuloidové klubko, jež se kutálí napříč sociálními vrstvami a za asistence zkušeného hereckého ansámblu trousí od boku pichlavé dialogy a směle spěje ke spletitému vyvrcholení, které dosytosti naplňuje potřebu pozitivní jiskry v divákově průměrnosti. Víc takových. ()
Galerie (80)
Zajímavosti (25)
- Hlavní mužskou roli odmítli Clark Gable a Spencer Tracy. Nechtěli riskovat obsazení vedle Katharine Hepburn, která byla přezdívána „jed pro kasu“. (Pavlínka9)
- Když C. K. Dexter Haven (Cary Grant) nese sklenici "životabudiče" Tracy (Katharine Hepburn), mezi střihy se hladina ve sklenici mění. (Chegi)
- Film se stal druhým nejúspěšnějším titulem roku, porazil ho pouze Četař York (1941) z dílny Warner Bros. (Pavlínka9)
Reklama