Reklama

Reklama

První barevný snímek vynikajícího francouzského komika Pierra Étaixe oplývá fantaskní groteskností a muzikálově poetickou aurou, jež známe důvěrně z filmů Étaixova souputníka Jacquese Tatiho. Moderní svět zisku, spotřeby a stereotypů se stává kulisou snění, radosti a zamilovanosti. Na scénáři filmu spolupracoval známý scénárista a spisovatel Jean Claude Carriére. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (20)

Aelita 

všechny recenze uživatele

Takové filmy se již dnes netočí - nikdo totiž nemá skutečně hravou fantazii. Řekla bych, že v charakteru hravosti Étaix souzní s Monty Pythony a v něčem připomíná i Bustera Keatona. Ostatně a v celku tento film je nekonečnou pastvou pro filmové teoretiky, kteří se zabývají vztahem mezi obrazem, příběhem a představou a řeší objektivitu a subjektivitu času. Ovšem každý adept východní filosofie by na to řekl jen jedno - existuje pouze TEĎ. ___ And now - postelová scéna - snění o mladičké sekretářce: http://www.youtube.com/watch?v=n8EXmAoadsA&feature=related ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Obrovské překvapení! Jméno Pierre Étaix my ještě před pár týdny vůbec nic neříkalo. A jelikož si (bláhově) myslím, že vím o všech opravdu zajímavých a důležitých režisérech, šel jsem do kina s tím, že mě nic zvláštního nečeká. Velká láska je ale naprosto skvělý film, který bez pochyb řadím mezi ty nejlepší snímky, co jsem kdy viděl ! O podobnosti s filmy Tatiho či Buňuela píší všude, a nezbývá než souhlasit (svou hravostí mi Velká láska připomíná také snímek Zazie v metru). Ale přesto je Étaix naprosto jedinečný a nelze ho považovat za nějakého vykradače. Jeden ze sta filmů, které bezpodmínečně musíte vidět, než zemřete ! ()

Reklama

nunka 

všechny recenze uživatele

Zábavné rozprávanie o živote v manželskom zväzku, nenaplnených túžbach a snoch, kde hlavná postava a jeho myšlienky a skutky postačia na pobavenie. Zábava a vtípky si celý čas zachovávajú inteligentnú formu a miestami majú aj nadčasový charakter. Mám rada filmy, ktoré majú svoju tvár, sú nápadité a milé, všetky tieto atribúty spĺňa aj Great Love. Film pokojne obstojí aj v dnešnej dobe a stále má čo ponúknuť. ()

V.Silver 

všechny recenze uživatele

Skvěle jsem se bavil - opravdu! Dobře natočené, zahrané, ale především úžasně nadčasově pojaté. Příjemně plynoucí příběh muže svázaného manželstvím je vyprávěn s typicky francouzským humorem, opět se dočkáme prvků grotesky, skvělého využití hudby a zvukových efektů, ale především inovativních ztvárnění snových představ - dokonce takových, o nichž se obávám, že by je dnes již nikdo nevymyslel (ve spánku nahrazuje postel zcela plnohodnotně auto, scéna s fotoalbem nebo s tchánovou hrou na housle atd.). Mohu jedině doporučit. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

První půlhodinu mě Velká láska moc nechytla, tu druhou (od scény s fantaskním putováním s postelí) jsem si často dost užíval, jenže poslední třetina mě už s výjimkou dvou scén z hospod (a tanečku :)) opět nebrala... což je docela ojedinělý průběh mých dojmů, protože obvykle jsem svědkem toho, jak prostřední části některých skvěle začínajících a skvěle vrcholících filmů bývají naopak (nej)slabší. Uznávám a uděluji hvězdičky za krásnou nápaditost a barevnost celého filmu, více scén a nápadů (např. neotřele vyřešené půlení manželského majetku) patří k nezapomenutelným, Pierre Étaix jako režisér se rozhodně víckrát zaskvěl, projevil kus hravé fantazie a nakonec i jako herec tu měl pár světlých momentů, zejména v gazích s deštníkem, taškou a kloboukem. Možná mě trochu zmátl oficiální text distributora, když zde Étaixe vychvaluje coby vynikajícího komika. Očekával jsem tak, že toho jako herec/komik předvede ve svém autorském dílku víc, zatímco na mě Étaix působil jako celkem nevýrazný pán (a většinou i nesympatický ulízaný slizoun, až mi často připomínal Jeana Dujardina), který se sice neustále motá před kamerou, ale k vtipné kreaci se tu často musí místo něj přičinit pár jiných herců ve vedlejších a epizodních rolích. Celkově je to jedna z těch odvázaných surrealistických komedií 60. let à la Zazie v metru, které výrazněji, než na obsahu, stojí přeci jen na formě... [65%] ()

Galerie (33)

Zajímavosti (1)

  • Pierra (Pierre Étaix) můžeme vidět ke konci filmu v červeném sportovním voze Matra M530 z roku 1969. (J.F.B.)

Reklama

Reklama