Reklama

Reklama

Město ztracených dětí

  • Francie La Cité des enfants perdus (více)
Trailer

Odvážná dívka Miette a silák One (Ron Perlman) spojí své síly, aby zachránili sny malého chlapce i jeho samotného před plány zlotřilého Kranka, muže, který nedokáže snít. Fantastická pohádková podívaná plná bizarních postaviček nabízí výpravu do jedinečného světa režisérského dua Jeunet & Caro, který vás okouzlí! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (1)

Trailer

Recenze (197)

rawen 

všechny recenze uživatele

Fajn atmosféra, výborný Ron Perlman v (konečně) pozitivní roli, hudba Angela Badalamentiho ani možná někdy až příliš sexuálně jiskřící Judith Vittet (vnucovalo se mi srovnání s Gilliamovou Krajinou přílivu) nevyváží bohužel takovou podivnou nijakost všeho ostatního - a tím myslím zejména příběh. Mohl to být klidně barevný úchvatný skvost, je z toho ale jen takové nepovedené barevné leporelo. Amélie přišla až později... 6/10 ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Řekl jsem si, že jsem dnes zralý na něco extravagantního, něco o čem pan Obsah říká: "Dobrodružné fantasy, které jde napříč více žánry (sci-fi, pohádka, drama, komedie nebo dokonce horor)." Čekal jsem leccos, ale tohle mi bylo příliš málo, nebo příliš mnoho. Příliš mnoho děje, nebo příliš málo. Příliš mnoho Petr, nebo příliš málo Pavel. Zkrátka děj, který se neděje; humor hodný pokrčení ramen, postavy dobré tak na výstavu zrůd... Ale chobotnice se mi líbila, to nepopírám, ale po 20 minutách, mě přestala bavit i ona... Samozřejmě mi to nedá, zkusím ještě delikatesy. Nebo "Keine Delikatessen"?, a říct si spolu s Ingeborg Bachmannovou: "Soll ich eine Metapher ausstaffieren mit einer Mandelblüte? / Die Syntax kreuzigen auf einen Lichteffekt?" ()

Reklama

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Smíchejte Burtonovu slabost pro expresionistické kulisy a dekadenci s imaginací a tíhnutím ke grotesknosti Terryho Gilliama a vyjde vám něco, co se podobá právě Městu ztracených dětí. Tento ranější film Jeana-Pierre Jeuneta je jakousi pohádkou, která je pro děti až moc krutá, temná a depresivní a pro dospělé zase až moc jednoduchá. Propracovanost charakterů je zde omezena na odříkání jejich stručné historie a nastínění určité motivace, od níž se odvíjí jejich pozdější konání. Město ztracených dětí je narativně nejjednodušším Jeunetovým dílem a co se týká samotného příběhu, i v této oblasti se jedná o slabší kousek. Na začátku je nakopnuta jednoduchá dějová linka a po té film ubíhá bez jediné odbočky až do finále, což považuji za zjevný nedostatek, neboť je u tohoto filmu jasně pozorovatelná jakási snaha o vytvoření originálního světa, jakési pokroucené reality, jenže všechna snaha upadá vniveč, když nám film neumožní nahlédnout tomuto světu pod sukni a místo toho slepě následuje hlavní dějovou linii. Jsme tak vrženi do originálního světa, který ale nemáme čas důkladněji prozkoumat. To, co film ztrácí v oblasti nedopečeného scénáře, zase zachraňuje vizuální stránka. Jak jsem již zmínil, Jeunet si bere to nejlepší od mistrů Burtona a Gilliama a zdárně to kombinuje se svým vlastním stylem. Můžete se tedy těšit na bizardní postavičky, originálně pojatý svět, který si z každého časového období bere něco, zajímavé kamerové kreace a Jeunetovo typické žlutozelené barevné ladění. Na Město ztracených dětí je radost pohledět, ale když si odmyslíte překrásný vizuál a celkovou bizarnost, nezůstane nic víc než jen lehce nadprůměrná báchorka, z jejíž námětu by se určitě dalo vyždímat mnohem více, kdyby pan scénárista trochu více zapracoval. 70% ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Unikátny svet, plný bizarných ( ale určite nie nereálnych ) postavičiek. Zodpovedný za výpravu a kostýmy si môžu potľapkať po pleci, tvorcovia scenára zase vzdychnúť, že to mohlo byť aj lepšie. Tak či tak, ide o raritku vo svetovej kinematografii, ktorú by sme my všetci obdivovatelia pohyblivých obrázkov mali ( niekedy ) vidieť. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (9)

  • Natáčení probíhalo ve studiu Arpajon 91 ve Francii. (Terva)
  • Film otevíral MFF Cannes v roce 1995. (HellFire)
  • Během natáčení Rona Perlmana pokousal pes, který ve filmu ovládal kladku a Judith Vitter kousla myš s magnetem. (HellFire)

Reklama

Reklama