Reklama

Reklama

VOD (1)

Teenagerův notebook infikoval virus, který ho postavil před nelehkou volbu: vykonat rozkazy, které mu chodí v SMS, nebo riskovat odhalení jeho intimních tajemství. (Netflix)

Recenze (115)

filmsim 

všechny recenze uživatele

Konečně Netflix dokázal, že je tou správnou volbou na produkování nových epizod Black Mirror. Po prvním a druhém dílu 3. série jsem nebyl, i přes jisté režijní kvality, zcela přesvědčený, ale tímto třetím dílem mi Netflix připomněl vše, co mi přijde na tomto seriálu tak výjimečné a intenzivní. Dokázal ve mně probudit velmi podobné pocity jako u zcela prvního dílu tohoto seriálu, který ve mně ještě dlouho po shlédnutí rezonoval. Strach a beznaděj všech zúčastněných je zde tak skvostně podaný a uvěřitelný, až z toho mrazí. Zarážející je to o to víc, že svět prezentovaný v tomhle dílu není žádnou technologickou vychytávkou odlišný od toho našeho, a proto je vše ještě nepříjemnější a to v tom nejlepším slova smyslu. Vcítit se do né úplně kladných postav není problém. Vždy bylo pro Black Mirror výsadou neprezentovat postavy jednotvárně s jasně vykreslenou charakteristikou na ty hodné a zlé, vždy se postavy prezentovali jako skuteční lidé ve vší představitelné odpornosti a blahosklonnosti. Realističnost tohoto dílu je tím největším pozitivem. Dialogy nepůsobí uměle, vše je nám velmi povědomé a o to je to celé mrazivější podívaná s výborným završením, které celkový dojem ještě vyvyšuje nad pouhý nadprůměr. Hlavní postava byla nepříjemně lidsky zahraná mladým Alexem Lawtherem, který je pro mě opravdový herecký objev. Takovéhle ucelené, režijně i herecky dokonale zvládnuté epizody dělají z Black Mirror nejlepší seriál ve svém žánrovém odvětví. 9/10 ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jedna z mála epizod Black Mirror, jejíž fikční svět se od toho našeho v podstatě žádným sci-fi způsobem neliší. Je to vlastně takový klasický technologický thriller, kdy se hlavní postava dostane do spárů internetovým vyděračům. Průběh čtyřhvězdičkový, ale závěrečné vypointování to táhne ještě lehce nahoru. ()

Reklama

Helmutek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Fuj, tenhle díl mě totálně rozebral. Rozerval. Zničil. Ještě několik dní po něm se to ve mně mlelo, motalo se mi to v hlavě a vůbec mi z toho nebylo hezky. A nejděsivější a nejmrazivější na tom je, že tohle se určitě už dělo i děje - mám teda vlastně já sám vůbec zameteno před vlastnim prahem? Protože ono už možná včera bylo pozdě na něco takovýhodle myslet... (POZOR, TROLEJ) Ten příběh se odvíjí pomalu a postupně, začíná to hrozně hezky, všechno vypadá úplně normálně a bezproblémově, a postupně to začně nabejvat úplně paralyzující hloubky a šířky a vejšky, jako takový monstrum z těch nejhorších nočních můr, co schovaný někde v ustupující mlze začne postupně nabejvat na tvaru, a každou další chvilkou je to horší a děsivější a člověk už dávno ví, že to skončí strašlivě, ale ono to přesto pořád nepřestává a pořád se to zhoršuje... A tahle postupná změna se děje, aniž by se vlastně nějak výrazně změnil styl vyprávění nebo pojetí. A tu mojí úzkost ještě umocňuje to dilema, kdo je vlastně vinnej víc - ten, kdo někoho vydírá v rámci (jím definovanýho(!)) vyššího principu mravního, nebo ten, kdo si třeba občas objedná kurvu? Dá se to vůbec říct, a má se to vůbec porovnávat? A můžu se vůbec určit do role, která o tom může rozhodnout? Nepochybný ale je, že svět JE plnej lidí, který na sebe tyhle role bere a brát bude, takže jediná obrana proti tomu je asi nedělat věci, který by mi zničily život, kdyby se o nich moje okolí dozvědělo - minimálně to nenechat na těchhle samozvanejch soudcích. Ono to asi je tak trochu očividný a samozřejmý pravidlo, internet nás ale bohužel staví do úplně jinejch pozic, aniž bysme si často uvědomovali, že tam vlastně už dávno jsme. Samozřejmě je otázkou, jestli to následný společensko/rodinný stigma ("to je ten, co si objednává kurvy/co chodí do bordelu/co rasisiticky vtipkuje") je odpovídajícím trestem za prohřešky viníků, nebo jestli díl týhle lidský destrukce nejde i za mírou společenskýho pokrytectví (nějaký tajemství má každej, a je jednouchý se tvářit, že se to týká jen těch druhejch-těch, na který se přišlo). To samozřejmě nijak nesnižuje očividně zvrácenou a opovrženíhodnou pedo-úchylku hlavního hrdiny, která se naplno potvrdí až v posledních minutách filmu, a jejíž děsivost a hrůzostrašnost asi nebude zpochybňovat nikdo. Jakkoli šokující a vlastně mrazivý zjištění to pro mě bylo (dyť on sám byl ještě vlastně dítě!), tak až vlastně díky tomu se nakonec ukáže, že celej ten řetězec vydíranejch "obětí" s různou mírou "závažnosti" prohřešků (teda podle měřítek vyděračů) byl vystavěnej jen díky Kennymu a jeho finálnímu sokovi v tom posledním boji na život a na smrt, že celý to bylo zkonstruovaný jako trest pro ty nejzvrhlejší, nejodsouzeníhodnější a nejhorší úchyly. Ti ostatní jen dělali mezičlánky, byť i o nich to vyděrači nakonec všechno zveřejnili - byli "jen" částma toho obludnýho smrtícího totemu, na jehož vrchol byl posazenej až Kenny s tim jemu podobnym. Pro tyhle dvě "hlavní postavy" řetězce ale přijde (kromě samotnýho zvěřejnění) ještě další trest, a to takovej, kterej jim podle vyděračů náleží - trest absolutní, po kterym nastane smrt buď fyzická (pro toho slabšího) nebo společenská (pro toho, co souboj přežije): Za prvý mu na kontě kromě pedofilie přibude navíc ještě vražda, a za druhý to společenský zdiskreditování je v podstatě doživotní, natož třeba v kruhu rodiny (to kdyby třeba oficiální trest ve vězení nakonec náhodou nebyl nijak fatální). Příběh teda končí totální destrukcí (vztahovou, psychickou, společenskou, fyzickou - vodevr) na všech úrovních, a to i u lidí nebo dokonce dětí, do kterejch by to člověk třeba nikdy neřek - dyť on na začátku tý holčičce tak hezky přines tu zapomenutou hračku... Tak je to ale asi dycky, co. Při závěrečnym rozhovoru, kdy zoufalej Kenny v panice řiká, že se jen kouknul na pár fotek, tam se mi chtělo brečet. Protože dneska je doba, kdy se na nějaký takový fotky dá podívat až moc snadno - bez toho, aniž by člověk musel tušit, co vlastně dělá nebo kam to vede (jasně, pedofilie je přece jenom ještě pořád někde jinde a v žádnym případě to nijak neobhajuju ani nezlehčuju). Jo - a hercům (předevšim Kennymu a jeho nucenýmu parťákovi/řidičovi), těm patří absolutorium. Naprosto; to, co předvedli, bylo nic než ryzí a autentický zoufalství. () (méně) (více)

IvonaK 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ponaučení z tohoto dílu? Pokud by mě někdo začal vydírat a použil by jako prostředek to, že roznese všude že jsem se koukla na gay porno, že je nemám vůbec poslouchat. Dělala bych si zbytečně zle a trapas a ponížení by se dostavilo později. V každém případě jsem si u toho nikdy nic nedělala, takže by se na mě snad vykašlali když bych jim nepřišla nějak eroticky zajímavá. ()

ZeroCZ1233 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nemám slov. Stejně jako v první epizodě celého seriálu se i zde podíváme na téma vyděračství, ale zase z úplně jiného pohledu, ale s rukopisem Black Mirror. V tomto případě bude mít konec ale mnohem větší dopad. Skvělé herecké výkony samozřejmostí (Bronn of the fucking Blackwater potěšil), přesah také, zatím nejlepší epizoda této série. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (9)

  • Skladba hraná na konci tejto epizódy je „Exit Music for a Film“ od Radiohead. Pôvodne bola skomponovaná pre film Rómeo a Júlia (1996) a je jednou z najpopulárnejších skladieb na soundtracku tohto filmu. (Arsenal83)
  • Při detailnějším pohledu na webový zpravodajský server, můžeme najít odkazy na čtyři epizody seriálu v pravém sloupci vedle zprávy „CEO in racist email scandal“. První s nadpisem „PM Callow to divorce“ informuje o rozvodu premiéra Michaela Callowa (Rory Kinnear), hlavní postavy z epizody Národní hymna (2011). Stejná zpráva je zmíněna i v horní liště. Druhý nadpis „Victoria Skillane trial latest“ odkazuje na vražedkyni Victorii Skillane (Lenora Crichlow) z epizody Lovná zvěř (2013), jejíž soud právě probíhá. Nad nimi je umístěna reklama inzerující „One Smart Cookie: the kitchen tech of tommorrow“, která odkazuje na vymoženost z epizody Bílé Vánoce (2014), která replikovala vědomí majitelů do jejich přístrojů. V novinkové liště je pak upozornění na premiéru show „15 Million Merits“, což je odkaz na stejnojmennou epizodu Patnáct milionů meritů (2011). (hansel97)
  • Příběh byl zasazen do Spojených státu Amerických, aby postavy měly lepší přístup ke zbraním. (griph)

Reklama

Reklama