Reklama

Reklama

La morte ha sorriso all'assassino

  • Velká Británie Death Smiles on a Murderer
Trailer

Děj filmu se odehrává na počátku dvacátého století. V blízkosti vily manželů Waltera (Sergio Doria) a Evy (Angela Bo) Von Ravensbrückových havaruje kočár. Podaří se zachránit život mladé dívky Grety (Ewa Aulin), která po havárii trpí amnézií. Zámožní manželé se dívky ujmou a povolají k léčbě doktora Sturgesse (Klaus Kinski). Greta je velice hezká a příjemná dívka a oba manželé se do ní zamilují. Sturgesse zase nejvíce zajímá starověký amulet, který má Greta na krku. Jsou na něm vyryty symboly odkazují na posmrtné rituály Inků. Když Eva zjistí Walterův poměr, nechá ve sklepení vily Gretu zazdít. Ta se pomocí amuletu a tajemné formule sama probere, a není to poprvé, k životu. Začíná její krvavá pomsta. (curil)

(více)

Recenze (13)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Téměř "mistrovské dílo", nádhernej taliánskej kousek, skutečně vytříbený a výstřední euro-sleazy-trash kousek, přesně podle mho gusta! Film plný nápadů a odkazů na klasiku žánru (60's), filmovou (Bava) či literární (Poe). Joe D'Amato zde pod jeho skutečným jménem Aristide Massaccesi, tou dobou tento člověk ještě uměl točit filmy (talent proto určitě měl!), zde je navíc ještě podepsán jako autor i pod kamerou, mnozí lidí říkají že byl pak daleko lepší kameraman než režisér, a s tím já musím souhlasím. Především v 70's. Viz např. giallo "Cosa avete fatto a Solange?", které patří k těm povedenějším, kdo jej viděl jistě mi dá za pravdu, kamera tu dělala film. Je opravdu škoda, že tento taliánský brakový komerčák (jak se mu často přezdívá), za pár let skončil u bezduché erotiky potažmo porna, nic jiného už prakticky snad až opravdu na malé výjimky netočil. Film se mi opravdu líbil (řadím jej k jeho nejzdařilejším) a mám na něj značně odlišný názor než mí kolegové, tam jsou k mání co se žánrovek týče stále daleko horší kousky. Nevím, asi jsem viděl úplně jiný film, a nebo tady nebyl někdo jen správně emočně rozpoležen. Je pravda že scénář je slabší, jako celek je to hodně spletité v mnoha místech matoucí, nejasné, či dokonce nesmyslné, ale to mi tentokrát vůbec nevadilo, protože těch kladů tady bylo jinak daleko víc, film si to tak v mnoha případech kompenzoval jinde. Co se týče technické stránky věci, tak tady je to bez debat (především velmi osobní kamera - elegantní a okouzlující s výraznými a velmi propracovanými záběry), podle mě jde o stylový a vizuálně velmi atraktivní film, značně znepokojující a strašidelný, hypnotizující a snová atmosféra je nádherně podmanivá a éterická, vůbec není pravda, že tu není žádná atmosféra a napětí (co třeba taková scéna na hřbitově, nebo ještě předtím všecky ty přeludy a halucinace?), nebo že je to dokonce nudné, díky pomalejšímu tempu a v určitých částech snad občas ano, ale jako celek určitě ne. Pozoruhodné, jinak ale velmi krásné melancholické Pisaniho hudební číslo (skvělý hudení motiv) zde skvěle pasovalo, jak ve strašidelných tak i romantických momentech, utvářelo atmosféru, tempo i celkový tón filmu. A herecké výkony? Hráli zde dva nejcharismatičtější a neskutečně originální zjevy italské filmové historie, potažmo hororu jako samotného žánru. Luciano Rossi (zvrhlý blázen) a Klaus Kinski (doktor). Jejich přítomnost tady, značně film obohatila, oba dva byli slizovatí jako nikdo jiný! Škoda že druhý jmenovaný tu pobil jen tak krátce, kdy jsem jeho předčasný a pro mě jako pro diváka naprosto nečekaný odchod ze scény sledoval s hořkou chutí v ústech, myslel jsem podle hereckého obsazení, že právě on tu má hlavní roli kladného hrdiny, škoda. Smyslné Ewe Aulin, a její magnetickému kouzlu tu podlehne snad každý, včetně diváka, ona je tady skutečně výborná, její maska pak parádně hrozivá! Kdykoliv se tu ona jako "duch" zjevila, měl člověk jakýsi tísnivý pocit. Suma-sumárum, jde o skutečně bizarní a morbidní směs nekrophilie, voyeurismu, sexuální posedlosti a gore, to je tady zvláště šťavnaté, grafické scény násilí jsou tu na svou dobu opravdu dost silné, řekl bych že občas až dokonce přehnané. Jedna z nejvíce znepokojujících a zvláště pak památných scén je ta s útočnou kočkou ve finále. Důrazně doporučuji všem fanouškům italského hororu giallo a gotiky především. Tohle se povedlo, ale zas toho až tolik neočekávejte, přeci jen k čistému mistrovskému dílu něco málo chybělo. () (méně) (více)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Typická ukázka fantaskního mysteriózního hororu z produkce Itálie, kde se scény smrti střídají s poetickými záběry, jaké bych popravdě od D´Amata nečekal. Život, smrt, přelud a sen. Škoda, že Kinski příliš prostoru nedostal. Jeho převážně mlčící démonická postava, jak jinak, vnáší do příběhu patřičný neklid. Z hlediska dramatu má náboj milostný trojúhelník - Walter - Greta - Eva, kdy, jak známo, podobné trojúhelníky nemají dlouhého trvání. Nechybí chodby vedoucí do podzemí, hřbitov, laboratoř a střeva ven! Do příběhu je také zakomponován hlavní motiv z povídky E. A. Poa Černý kocour. Skvělá kamera si mimo jiné všímá, jak už v dobové italské kinematografii bylo zvykem, především očí - nechybí ani oči vyškrábnuté a špendlík pronikající panenkou do oka. Nepřekvapí, že znovuvstání Grety z mrtvých není tak jednoduché, jak zde popisuje jeden z obsahů. Je na divákovi, jak to s Gretou ve skutečnosti bylo a možností se nabízí hned několik. Skvělá hudba dokáže příjemně lahodit i ostře řezat. A aby došlo k napětí netřeba tmy, protože i za slunného dne se dějí hrůzy - taková brokovnice umí nadělat pěknou paseku. A dojde i na nahotu, kdy herečky jsou zde opravdu půvabné. Dnes asi především pro žánrové příznivce, jak jinak... ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Velmi milé překvapení. To že brakový režisér "céčkových" porno filmů Joe D'Amato začínal s atmosferickými horory, bylo pro mě zajímavým zjištěním. Vůbec nic jsem od gotického gialla La Morte ha sorriso all'assassino nečekal a byl jsem přitom odměněn solidním kouskem. Určitě ne každému divákovi tenhle film sedne, jde totiž místy o psychadelické až halucinogenní giallo, které má pomalejší tempo. K tomu je hlavní příběh v celku zamotaný a může vyznít že místy nedává úplný smysl. Vše není doslovně řečeno a je nutné si některé věci domyslet. Kamera mi navozovala místy tvorbu L. Fulciho (a nešlo jen o detailní snímání očí) a to beru rozhodně za velký klad. Co dodat, snad jen zkusite tenhle zajímavý atmosferický kousek a třeba si trochu narovnáte optiku nad odepisovaným Joe D'Amatem.... ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Překvapivě poměrně kvalitní gotický horor s půvabnou švédskou herečkou v roli záhadné dívky a Klausem Kinskim v roli šíleného lékaře. Příběh velmi pomalý, ale místy až hypnotická estetika, co se týče hudby a výtvarného pojetí. Prvky E. A. Poea a Sheridena le Fanu. Přesněji 3,5. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Zúfalá nuda. Tento blud sa sakramentsky snaží o atmosféru, tajemno a napätie, ale je pri tom suchý a nevýrazný. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Prvá vec ktorú som si všimol je vynikajúca kamera a že bude až tak dokonalá som nečakal.U Damata som zvyknutý na jednoduchý príbeh ale tu nie,tu je zložitejší a môžem povedať aj prepracovanejší ako som u tohoto režiséra zvykom.Dočkal som sa voyerizmu,halucinácii,vášnivých erotických scén a vraha ktorý veľmi rád morduje svoje obete a to všetko zabalené v gotickom šate.Niektoré gore efekty boli veľmi nepodarené a zas niektoré boli parádne efektné.Kto videl ako prvý film tohoto režiséra práve tento,nebude sa mu páčiť ale keď najprv videl niektoré jeho braky tak myslím,že s týmto bude spokojný.Ale zas režisér stavil na viacero nezáživných i nudných scén a niektoré do príbehu vôbec nezapadali a tak boli zbytočné.Ani hudba sa moc nepreviedla v dobrom svetle lebo mala uspávacie tony.Je tu veľa nezmyselností tak nemožem dať viac ako silné 3*. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Italský snímek „La morte ha sorriso all'assassino“ se místy snaží také o určitou formu explicitnosti, která není nad míru vkusu a je snesitelná i slabším povahám. Dobové zasazení, vhodné kulisy a dobře netočené hororové scény s Ewou Aulin jsou skutečně povedené. I v současné době dovede snímek na diváka zapůsobit, což je dle mého ukázka kvalitní produkce. ()

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Zvláštny, dreamlike, veľmi pekne nakrútený film, kdesi medzi gotickým hororom, giallo zamotanou zápletkou, ktorý je asi kepšie nepokúšať sa pochopiť, ale nechať ho na seba pôsobiť tak, ako je. Užiť si tú zvláštnosť, poetiku, krásne gotické prostredie a krásu žien. Zopár gore scén je na svoju dobu prekvapivo drsných, hudba alá Morricone krásna. Tajný tip pre eurofans, a tak trochu iný Amato, i keď ja milujem aj jeho "serióznou kritikou" zavrhované filmy. ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Od tohoto snímku jsem moc neočekával a nakonec jsem nebyl zklamán. Překonal jsem počáteční zdlouhavé a pomalé tempo, což mi vynahradila druhá část filmu. Od té doby ce Angela Bo (Eva) zazdila Ewu Aulin (Greta) ve sklepení, má film výbronou atmosféru, líbila se mi i kamera. Mimochodem je role Evy v tomto snímku vrcholem herecké kariéry Angely Bo. Klaus Kinski jako vždy od pohledu nesympatický, ale byl na tyhle role opravdu třída. Doporučuji asi jen příznivcům hororů a gialla, ale není to špatné. Opět chválím uživatele pepua za skvělé titulky. :-) ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Michanice gotiky, horroru, gialla, lehke erotiky atd. Divna hudba, a na muj vkus trosku zmatene zpracovani. Potesily pro me zcela nezname puvabne damy Ewa Aulin a Angela Bo. 3- ()

kkarx 

všechny recenze uživatele

Hvězdičku za vtipný souboj s kočkou z plakátu! Tak jsem se dlouho nezasmál. :-D Jinak kvalita filmu plně odpovídá reputaci režiséra. ()

Tormentor665 

všechny recenze uživatele

Lascivní, nadýchaná erotika, taková nafukovací atmosféra s efektně stylizovaným prostředím. Jedno z nejlepších uchopení Poea, jaké jsem kdy viděl. Od lehce surreálného úvodu po nejdřevnější duchařskou klasiku, okořeněnou několika vkusnými gore-efekty, nese se to lehce a umí potahat za genitálie, když je potřeba. Itálie, jak má být! ()

Reklama

Reklama