Režie:
Robert ParrishScénář:
Judd BernardKamera:
Douglas SlocombeHudba:
Roy BuddHrají:
Michael Caine, Anthony Quinn, James Mason, Maurice Ronet, Catherine Rouvel, Alexandra Stewart, Marcel Bozzuffi, André Oumansky, Martine Kelly (více)Obsahy(1)
Dva muži na dvou stranách zákona – jeden cíl... Jsou jistá pravidla, která by se neměla porušovat. Jedním z nich určitě je, že policie by se neměla spolčovat se zločinci. Šéf amerického protinarkotického úřadu v Paříži si však zřejmě myslí něco jiného, nebo je přesvědčen, že účel světí prostředky. Lidé jistého velkého bosse, obchodujícího s drogami, totiž právě zabili jeho kolegu. A on ví, že běžnými úředními postupy na tohoto „řádného občana“ nemůže, přitom je ovšem odhodlán společnost této škodné jednou provždy zbavit. Sáhne tedy k řešení v policejní praxi ne tak zcela běžnému. V hlavních rolích dvě hvězdy stříbrného plátna: Anthony Quinn a Michael Caine. (Česká televize)
(více)Recenze (37)
Kriminální filmy ze 70. let mám hodně rád, ale tenhle typ filmů prostě v USA uměli tak nějak líp. Když něco podobnýho vzniklo v Evropě, tak mi to vždycky přišlo spíš jako jenom taková snaha kopírovat Američany. Tady se vyloženě nabízí srovnání s Francouzskou spojkou od Friedkina. Mě na filmu asi nejvíc zaujala akční jízda s poměrně vzácnou Alfou Romeo Montreal. Jinak tady koukám, že v tom hrála Martine Kelly, ale asi měla nějakou nepatrnou roličku, protože jsem si jí nevšimnul. Celkovej dojem z filmu - nenadchne, neurazí, znovu to vidět nemusim. ()
Michael Caine, Anthony Quinn a James Mason, tri velka herecka esa, clovek by cekal bombu, ale obavam se, ze jejichz potencial tentokrat nebyl na 100% vyuzit. Jedna se o decentni thriller s fajn zapletkou, solidnim provedenim a jednou paradni automobilovou honickou. Lide zde to v komentarich prirovnavaji ke kultovni Francouzske spojce, neco na tom mozna bude... Figuruje tam narkobaron, najemny vrah, poldove s moralnim dilema, tajni agenti, spravedlnost ve vlastnich rukou, honicky, ukladne vrazdy, bla bla... ale bohuzel imho o level nize ve srovnani se spojkou... I tak jako oddechovka pro nedelni vecer prima, libila se mi moc finalni scena... ()
Na jednu stranu obyčejné béčko s dost špatnou režií, podivnou hudbou, a zmateným střihem, na druhou stranu Caine s Quinnem dokázali dát jednoduchému scénáři punc něčeho lepšího a zajišťují tah na bránu. Škoda, že to vytáhli jen na průměr. Caine by byl skvělý Bond, přesně jak si ho představoval Ian Fleming - všehoschopný naprosto amorální šarmantní zabiják. ()
Jedna z hlavních postav v podání Anthony Quinna se jmenuje Ventura a asi to bude trefné jméno, neboť Quinn svým herectvím občas toho Lina Venturu i trochu připomíná. Dívat se na Quinna dalo, na rozdíl od snímku jako takového. Caineovi to určitě sluší v konverzačních scénách, v těch akčních už jeho kreace tentokrát vyznívají rozpačitěji a občasné zastoupení kaskadérem provedli tvůrci až příliš okatě. Dějově mě Marseillská smlouva jaksi ničím neoslovila, neupoutala, nestrhla a nabízí více méně jen variaci na ve své době mnohokrát (i mnohokrát lépe) zpracována témata nájemných zabijáků či pašeráků drog (moje osobní asociace Marseille = město drog mi byla zase jen potvrzena dalším filmem :D ). Za mě podprůměrný, režijně odbitý thriller bez špetky atmosféry, který ukázkovým příkladem kvalitní oldschoolové žánrovky fakt není. Jestli se tu objevilo něco k zapamatování, tak jedině ta WTF automobilová honička v doprovodu groteskní pouťové hudby. [30%] ()
Solídny policajný triler so zaujímavým obsadením troch ostrieľaných klasikov. Napätie je v tomto prípade nahradené akciou. Miestami je síce nedotiahnutý a nevyvážený - uprostred deja strieda jednu hlavnú postava druhú, ale zase má svižné tempo a vyústenie zápletky je ťažko predvídať. Tiež vraždy, ktoré sa neustále kopia, sú celkom originálne. Možno ten absolútny záver bol až príliš jednoducho napísaný, ale celkovo spokojnosť. ()
Galerie (9)
Photo © Kettledrum Films
Zajímavosti (6)
- Športové auto, na ktorom jazdil John Deray (Michael Caine), bolo Alfa-Romeo Montreal z roku 1971 a žlté športové auto, na ktorom jazdila Lucienne (Maureen Kerwin), bolo Porsche 911 S Targa z roku 1972. (Arsenal83)
- Film bol veľkým finančným prepadákom. (Arsenal83)
- Michael Caine v rozhovore povedal, že dôvodom, prečo tento film bez váhania prijal, bolo dostať sa na zimu z Anglicka, pretože bolo veľmi chladno a päť týždňov natáčania na juhu Francúzska znelo ako oveľa lepšia vyhliadka. (Arsenal83)
Reklama