Režie:
Alexandre ArcadyKamera:
Richard CiupkaHudba:
Serge FranklinHrají:
Jean-Paul Belmondo, Kim Cattrall, Guy Marchand, Jean-Pierre Marielle, Jacques Villeret, Jean-Claude de Goros, Tex Konig, Georges Carrère, Yvan Ponton (více)Obsahy(2)
Červený nos, kostým klauna a hlava plná překvapivých nápadů a gagů. Jediný, kdo se nesměje, jsou policisté. Jean-Paul Belmondo totiž geniálním způsobem vykrádá jednu z největších montrealských bank. Jako klaun se v doprovodu dětí dostane dovnitř, ale sotva je pošle pryč, vytáhne na překvapeného strážného zbraň. Nechá zavřít jediný východ a spustí poplašné zařízení. Drží v šachu strážného, zaměstnance i zákazníky. Teď už jen dostat se ven a vyvést prachy ze země. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (357)
No tak k tomuhle filmu nemám moc co bych na to řekl. Asi jen tohle: Supr, supr, dobrý. Dobrý sem volil z toho důvodu, protože ta druhá polovina už není tak dobrá. Ta první je fakt supr a supr... ale ta druhá polovina. jednak nuda, a příjde mi to zdlouhavý. Ale každopdáně film jako celek nemůžu ohodnotit míň než plným počtem :-) ()
Bezva finta je tak vtipné vyloupení banky, že je až s podivem, že se tento nápad už neobjevil ve filmu mnohem dříve. Pravda, pracuje s předpokladem, že jsou policajti úplní pitomci, s tímto však Francouzi nikdy neměli problém. Efektní je to hlavně na první zhlédnutí, protože jak to člověk jen trochu domyslí, tak jde efekt do kytek. Stále ale zůstane (s jistou výhradou) výborný Veberův scénář založený na románu od amerického spisovatele, který Veber adaptoval na návrh Belmonda, no a samozřejmě Bebel sám a zdatně mu sekundujcí Guy Marchand. Americké prostředí románu Rychlá Změna je právě ten důvod proč se i film odehrává v Americe. Je otázkou zda-li to byl dobrý nápad. A pak je tu jistá analogie problému, který jsem zaznamenal už u Grand restaurantu pana Septima - dvě poněkud rozdílné části filmu. První polovina je groteskní parodie na bankovní loupež a druhá polovina je bezcílný úprk Montrealem. Zkloubit dvě poloviny filmu je vždy problém, protože člověk podléhá dojmu že se v druhé polovině přenesl do jiného filmu a ptá se scénáristy proč - když první část v bance byla tak zábavná. Takže celkem slušnej film tu narazí na ten prokletý lidský faktor. Produkce: Cerito Films ()
Tohle bohužel není úplně klasický film s Belmondem, Kanada je v něm příliš znát, v tom špatném. Ale Belmondo je zkrátka Belmondo, takže i když se nejedná o snímek s evropským šarmem, dokáže ho dodat sám. Způsob vyloupení banky je velmi vtipný, policejní šéf je úžasná figura. Nebýt velkého vousatého pitomce a roztahaného závěru, byl by film mnohem lepší. ()
Jedna z mých oblíbených Belmondovek, navíc hodně novějšího data. Belmondo se s tím rozhodně nepáře a jako klaun si to nakráčí do banky, aby ji jak jinak než vyloupil. Jeho plán je výborný, ale jak později zjistí, osud mu pod nohy začne klást různé překážky, z nichž jedna se jmenuje Jeremy. Tento taxikář je prostě parádně zahraný. Zkrátka příjemně nostalgický film z dob mého mládí, kdy tohle v televizi běželo, nebudu psát do omrzení. To by rozhodně nebyla pravda. 80% ()
Jean-Pavel zas o něco starší a ošklivější, pořád ale ve formě, jakou kdyby měl třeba takový Kreuziger na příští Tour de France, museli by mu za kolo přivazovat sběrný kontejner na železo, aby neprojel cílem dřív než tam stihne dojet ředitel závodu Oktávkou. Banky všech zemí se z tohohle filmu očividně poučily, protože ať už dneska vejdu do jakékoli kdekoli, šašků je tam jak naseto... Bravo, Bebele, mám tě rád. Ty klaune jeden. ()
Galerie (38)
Zajímavosti (16)
- Muzika, kterou hraje Grimm (Jean-Paul Belmondo) v Římě, je od Nina Roty a poprvé zazněla už ve filmu Silnice (1954), kde také hrál hlavní roli klaun. (Poker_Face)
- Šestnáctý nejvýdělečnější film v roce 1985 ve Francii. (Poker_Face)
- Belmondo ve filmu předvádí 24 kaskadérských čísel, nejvíce ze všech svých filmů. (Sifaka)
Reklama