Režie:
Luc BessonScénář:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Anja GarbarekHrají:
Jamel Debbouze, Rie Rasmussen, Serge Riaboukine, Gilbert Melki, Franck-Olivier Bonnet, Tonio Descanvelle, Grigori Manoukov, Akim Chir, Laurent Jumeaucourt (více)Obsahy(1)
Každý máme svého Anděla. Gangster pařížského podsvětí André má dluhy, vymahači jsou mu v patách, a tak se rozhodne skoncovat se životem. Na mostě, odhodlaný ke skoku, však není sám. Spatří krásnou dívku Angelu, která se chystá udělat to samé. Jejich pohledy se letmo setkají a nádherná neznámá se vrhne dolů. André neváhá, skočí za ní a zachrání ji. Vděčná Angela je pro něj ochotna udělat cokoliv. Když se jí André svěří se svým trápením, kráska ho zbaví všech dluhů. Proč to ale udělala? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (265)
MFF KV .. Scénář: Luc Besson .. ,,Lidi už nevěří na zázraky!" _ AngelA je překrásná, dokonalá, dech i kulervoucí. Dialogy jsou sice dlouhé, takřka všudypřítomné, ale srší minimálně humorem s nádechem lehké romantiky. Stačí se přenést přes nadpozemskou tématiku a jste v ráji. Navíc režie dobrá, kamera výtečná.. Doporučuji. 85%. ()
Luc Besson dokázal svým černobílým snímkem, že krása filmu nespočívá v barevnosti, ale v příběhu a naopak krása života spočívá v jeho barevnosti. O pět hvězdiček se Luc Besson musí podělit s kameramanem Thierrym Arbogastem, který dokázal, že Paříž můžeme vidět různě, ale vždy bude nádherná a svůdná. Luc Besson a Thierry Arbogast se musí podělit o pět hvězdiček ještě s Rie Rasmussen. Ta dokázala, ale ne, ona nic nedokázala. To já se jen zamiloval do jednoho filmového anděla stražného a moc si přeji, aby ten můj anděl strážný vypadal, mluvil a choval se tak, jak Rie Rasmussen. ()
Sú tri faktory, ktoré ( ako ináč ) pozitívne ovplyvňujú moje rozhodnutie. Herecké výkony ( v oboch prípadoch som bol príjemne prekvapený ), myšlienka ( nenávisť, strata dôvery, sebaúcta, láska ... ) a spracovanie ( čierobiela forma je ozaj vydarená vec ). Zajtra budem premýšľať, prečo som dal filmu priemerné hodnotenie, ale niečo mi hovorí, že to nebol len bezduchý príbeh. Vlastne by si zaslúžil lepšie hodnotenie... ()
Chytla mě silně melancholická nálada, mám chuť jít ven a dívat se na hvězdy. Přesně tenhle příběh jsem dnes potřebovala. Jen tak lehce a jemně pohladit po duši a poslouchat tu báječnou hudbu, pak jít před zrcadlo a snažit se vidět alespoň trochu očima anděla. Upozorňuju ale, že na takového Angela-A je asi zapotřebí mít tu správnou náladu, jinak vás úplně mine. ()
Nějak asi začínám Bessonovi pořádně přicházet na chuť. Opět neměl potřebu vytasit na diváky nic složitého. Naservíroval divákům jednoduchý a milý pohádkový příběh o čmoudovi, kterého odevšud vyhazují (dokonce ani ve vězení si ho zamknout nechtějí) a kterému tikají poslední hodiny života, načež do jeho života na poslední chvíli vstoupí anděl - žena, která dá jeho životu smysl. Trošku cítím ve filmu připodobňování našich drahých poloviček právě k andělům. Těžko říct, zda je to jen můj pocit, nebo režisérský záměr. Náš čmoud se tedy postupně učí žít, všímat si všech těch krás kolem sebe a vyplout z materiálního vězení a být konečně volný a svobodný. Na oplátku něco málo naučí i svého andílka. Sledujeme tedy přerod permanentně napjatého člověka, který je věčně nespokojený, neboť se stále za něčím žene a nedovede cítit radost z dílčích úspěchů, protože stále před sebou vidí nějaký problém. Tahle celková myšlenka je opravdu krásná. Film nádherně obsáhl řešení existenčních otázek a všechno proložil jemnou romantikou. Besson umí dokonale pracovat s mými emocemi a ani tato pohádka mě nenechala chladným. Krásná byla i čmoudova průvodkyně Rie Rasmussen, na kterou se mi moc hezky dívalo. Líbilo se mi i zdravě rasistické zvolení černobílého formátu, které dokonale zdůraznilo ústřední černobílou dvojici. Pochvalu si zaslouží i naprosto vynikající hudba. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (4)
- Natáčení probíhalo v Paříži, převážně v lokalitách Montmarte a Seine River a také ve studiu Eclair. (Terva)
- Film obsahuje odkazy na snímky Nebe nad Berlínem (1987) režiséra Wima Wenderse a Život je krásný (1946) Franka Capra. (Terva)
- Jamel Debbouze je ve skutečnosti jen o 13 cm menší než 178centimetrová Rie Rasmussen. Scéna pod mostem, kde je možné výškový rozdíl zaznamenat, je umocněna schodem, na kterém Rie Rasmussen stojí. Svo roli hrají i hereččiny lodičky s podpadkem. (smith22)
Reklama