Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kdo ví, co hledá americký novinář Jake Geismer (George Clooney) v poválečném Berlíně? Možná klid, možná příběh, ale určitě ne svou dávnou lásku Lenu (Cate Blanchett). Ani stopu tajemství a podvodů, které vedou od Leny k jejímu milenci - mladému ambicióznímu desátníkovi (Tobey Maguire). Stopa pokračuje až k vraždě, o kterou se nikdo nezajímá. Nikdo kromě Jakea. Tři herecké talenty pod vedením Stevena Soderbergha v thrilleru, který vzdává hold filmové atmosféře 40. let a zároveň působí svižným, moderním dojmem filmu noir. „Děsivý i fascinující, skutečná filmová lahůdka“ (Peter Travers, ROLLING STONE). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (119)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Emocionálne do značnej miery chladné (ale príde mi to ako režijný zámer) a trošku viac prekombinované, než by bolo treba (záverečné priznanie na letisku už bolo fakt navyše), ale určite by som to nenazval sklamaním či nevydareným experimentom. Zápletka je zaujímavá od začiatku do konca, vo filme je isté vnútorné napätie, vizuálna stránka je do-ko-na-lá a herci aj napriek tomu zvláštnemu chladu, ktorí z nich všetkých robí do istej miery nesympatické postavy, veľmi dobrí. Hlavne Tobey by sa mal vykašľať na poletovanie medzi mrakodrapmi a odteraz hrať už len takéto vrcholne odporné, slizké postavy. ;-) ()

Foma 

všechny recenze uživatele

Takovej mix Třetího muže, Casablanky, ale i Roselliniho Německa v roce nula. Asi spíš 3 a půl hvězdičky, ovšem film mi přišel od ostatních dost podhodnocenej, takže za snahu 4 hvězdy. Není moc dotaženej a ani moc nevíme o co jde, ale přesto má něco do sebe. Clooney je fajn, Blanchett má trochu moc tragickou postavu, ale takových bylo asi v Německu v roce nula více. Přesto nás překvapí svojí oddanou pomocí manželovi a o její snaze žít a přežít se dá taky hodně přemejšlet. ()

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

Tohle byla docela slabota. Soderberghovi tento pokus nevyšel a je to docela nuda. Příběh střídá krimi linii s romantikou a ani jedno nefunguje. V té kriminální se ani dost neseznámíme se všemi postavami, abychom přesně zjistili jejich motiv. A v té romantické už nefunguje vůbec nic, protože zde vůbec nejsou náznaky jakýkoliv emocí a pocitů. Aspoň že ti herci hrají dobře, ale to se očekávalo. Bohužel očekávaný dobrý film se nedostavil ()

Damiel 

všechny recenze uživatele

68 % - Soderbergh se pokusil odcestovat v čase a natočit film přesně tak, jako by se psal rok 1945. ČB obraz noirového pojetí, jemňoučký "opar" okolo siluet, dokonce na kameru použil i tehdejší objektivy. Ve střihu jedna stíračka stíhá druhou, je tu typická zadní projekce u jedoucího automobilu atd. Přesto to ale zůstalo na půl cesty, některé kamerové techniky i kompozice jsou prostě dnešní, tak dokonale se rekonstrukci provést nepovedlo. To by asi musel resuscitovat některého slavného kameramana tehdejší éry a ne sedět na kameramanské sesli sám :-) A příběh? Ten zůstal ve druhém plánu za posedlostí udělat technicky film jako vystřižený ze 40. let. Inspirace slavnými kusy je nepopiratelná, a to zejména Casablankou (závěrečná scéna je toho naprosto výmluvným důkazem), mixu krimi a melodramatu jsem ovšem za celou dobu nedokázal přijít na chuť. Ani jedna z postav - s občasnými výjimkami u Cate Blanchett - mě nedokázala strhnout, abych její osud vnitřně prožíval. Soderbergh zkrátka natočil vizuálně velmi zajímavý pokus o rekonstrukci toho, jak se točilo před 60 lety, s velmi chladným příběhem. Ale koneckonců, tak na mě působí i řada tehdejších snímků :-) ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Steven Soderbergh je pro mě zvláštní hlavně tím, že dokáže natočit vynikající a neskutečně působivé filmy, tak i příšerně nudné slátaniny. A Berlínské spiknutí je pro mě v té druhé kategorii. Spíš než plnohodnotný film, jsem v něm viděl takový menší soukromý projekt, kterým chtěl režisér vzdát hold starým černobílým filmům a to převážně legendární Cassablance. Film tak působí zastaralým dojmem a to nejen díky černobílé kameře ale i díky postupům, které si režisér vybral, ať už to je podivný střih, záběry kamer a vše ostatní. Bohužel pro mě se jednalo o nudný snímek, který neměl čím zaujmout. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (6)

  • Režisér Steven Soderbergh natáčal film v snahe priblížiť sa čo najviac dobovým postupom a vybaveniu Hollywoodu v roku 1945. Zakázal napríklad použitie zložitých šošoviek, ktoré sa využívajú v súčasnosti, takže sa natáčalo pomocou tradičných prime lenses, teda objektívov vybavených fixnou ohniskovou vzdialenosťou. Ďalej boli na osvetlenie využívané len štandardné žiarovky, ktoré zabezpečovali na dnešné pomery neprirodzene prenikavé svetlo. Na scéne neboli na účely komunikácie povolené ani bezdrôtové telové mikrofóny. Zvuk bol zaznamenávaný pomocou ručne rozmiestňovaných mikrofónov nad hlavami hercov, čo ich nútilo rozprávať hlasnou a ráznou angličtinou. (0verseer)
  • Tvůrci čekali od snímku pozitivnější hodnocení od diváků i větší počet ocenění. Bohužel byl ale kasovním propadákem a krom nominace na zlatého Medvěda v Berlíně a nominace na Oscara za nejlepší hudbu se jinou nominací nebo oceněním pyšnit nemůže. (Terva)

Související novinky

Šanghajské spiknutí

Šanghajské spiknutí

03.12.2007

...nebude pokračováním dvoudílné šanghajské série Jackieho Chana a Owena Wilsona, to jen narážíme na jistou podobnost námětu válečného thrilleru Shanghai s noirovým experimentem Stevena Soderbergha… (více)

57. ročník Německého Berlinale odtajněn!

57. ročník Německého Berlinale odtajněn!

01.02.2007

Už před několika týdny proběhla médii zpráva o účasti českého filmového hitu Obsluhoval jsem anglického krále v hlavní soutěži německého Berlinale. Ovšem až včera byl konečně odtajněn officiální… (více)

Reklama

Reklama