poster

Red Road

  • Velká Británie

    Red Road

  • Slovensko

    Red Road

Drama / Thriller / Mysteriózní / Psychologický

Velká Británie / Dánsko, 2006, 113 min

Režie:

Andrea Arnold

Scénář:

Andrea Arnold

Kamera:

Robbie Ryan

Hudba:

Glenn Gregory

Producenti:

Paul Trijbits

Scénografie:

Helen Scott
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Výřezy reality, které Jackie sleduje, vlastně o realitě samé nic moc neprozrazují. Chybí klíčový kontext, čeho si je hrdinka vědoma a čeho po sestoupení zpět do světa, s nimž před lety ztratila kontakt, poměrně šokujícím způsobem zneužije. Velmi pomalý film dlouho ani nenaznačuje, jakým směrem míří. Stejně jako Jackie neznáme souvislosti a těžko můžeme o postavách vytvářet nějaké soudy, chápat je, či odsuzovat. Red Road je tím velmi odtažitý, zároveň syrově realistický, což se překvapivě nebije s jeho kontemplativním tónem (Arnoldová přiznává svou inspiraci Tarkovským). Koho neosloví na minimu zredukovaný příběh, může přemítat třeba nad ontologickým poutem mezi filmem (videem) a skutečností. 75% Zajímavé komentáře: Radko, dezorz, Cushing(26.4.2011)

  • Flakotaso
    ***

    První polovina, kdy ještě divák netuší o co jde a udržuje ho v očekávání věcí příštích, byla velmi dobrá a v určitém smyslu zábavná. Její poutavost spočívala v zobrazení prosté každodennosti v kombinaci s odhalováním minulosti a zvyšující se posedlostí hlavní hrdinky. Samotný nápad s kamerami a tím, že hrdinka dění na kameře vlastně sama ovlivnuje je výborný. Bohužel, ve druhé vysvětlovací polovině už vidíme jenom křeč a stokrát použitou pointu a veškerá originalita či scénáristická nápaditost mizí do háje. A rádoby smířlivý konec, který ještě podbarvuje jakýsi nechutně sladký song, dává nezvládnuté druhé část filmu korunu. Tři a půl hvězdy.(26.4.2011)

  • Tomco
    ****

    lars von trier + zentropa = zaujimave projekty. tento toboz.. realisticky nahlad do zivota policajtky obsluhujucej mestske kamery vyrovnavajucej sa s krutou minulostou.. smutne, velmi realne, skvelo zahrate a hlavne autenticke.. netradicny typ filmu, ktory mohol dopadnut ovela horsie, ako dopadol.. silnych 70%(28.4.2007)

  • MA.KI
    *****

    Celovečerní debut nadějné režisérky Andrey Arnold, jež svou pozici obhájila v následujícím neméně podařeném snímku Fish Tank, se zabývá stěžejním tématem pomsty a odpuštění, přičemž notnou část stopáže divák absolutně netuší, jakým směrem se děj bude dále ubírat. Sledujeme konání osamělé a zahořklé protagonistky Jackie, aniž známe její úmysly, motivaci jednání, její minulost. Nevíme o ní nic. ~ Někomu se mohou zdát tyto pasáže poněkud zdlouhavé, ale dle mého soudu právě ona záhadnost hlavní představitelky udržuje divákovo napětí a zaručuje očekávání, jakým směrem se vše vyvine. Dokumentární kamera v kombinaci se špinavými záběry bezpečnostního kamerového systému města Glasgow, na jehož předměstí je děj situován, monitoruje též místní sociální poměry, kriminalitu, šeď panelových bloků s množstvím odpadků v ulicích. Vypíchnu zajímavou hru barev v bytě. ~ Red Road si jede svou (pěkně syrovou, naturalistickou) písničku a divákovi rozhodně nepodlézá, naopak ho sofistikovaně mučí svým pomalým tempem dodávání informací. Kvalitní podívaná pro nemasového diváka s pro mě přijatelným, ba dokonce vítaným koncem.(18.12.2011)

  • misterz
    ****

    Vnútorná bolesť môže niekedy človeka dohnať až k šialeným činom. Red Road je prototypom naturalistickej a civilnej drámy s ešte pozvoľnejším plynutím deja ako bol napr. vo Fish Tank. Možno by sa o nej dalo povedať, že je mierne kontroverzná, hlavne kvôli až do soft porna ladiacim erotickým scénam a i celkovo témou voyerizmu. Aj napriek tomu si však myslím, že je výnimočná, hlavne svojimi štylistickými a technickými prostriedkami dotvárajúcimi príbeh, ktoré dokázali upútať moju pozornosť na sto percent (žiadna nuda) a tiež i koncepciou samotného príbehu. Totiž len veľmi pomaly a až po dlhých minútach v priebehu deja sa tu divák dozvedá o príčinách konfrontácie medzi oboma hlavnými hrdinami - Jackie (operátorka kamerových systémov) a Clydea (práve na slobodu prepustený trestanec). Na začiatku snímku sa tu len prirodzene nadstavia sympatie a antipatie k hrdinom a potom už jednotlivé dieliky tragédie réžia uvoľňuje len po častiach, je tu teda i veľký priestor na fantáziu a hru pre diváka, v ktorej si najskôr skúsi poskladať celú skladačku sám. Niekoho to môže nudiť, pocitový divák a divák zakladajúci si na atmosfére si však snímok vychutná, tá je tu vôbec veľkým pozitívom - depresívne a surové, ako stvorené pre Glasgowské sídlisko. 85/100 Videné v rámci - Project 52 Films by Woman.(8.2.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace