poster

Red Road

  • Velká Británie

    Red Road

  • Slovensko

    Red Road

Drama / Thriller / Mysteriózní / Psychologický

Velká Británie / Dánsko, 2006, 113 min

Režie:

Andrea Arnold

Scénář:

Andrea Arnold

Kamera:

Robbie Ryan

Hudba:

Glenn Gregory

Producenti:

Paul Trijbits

Scénografie:

Helen Scott
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rogue
    **

    Poměrně dobře vystavěné a postupně odkrývající informace, což ale funguje jen, když je člověk chce vědět, žeano. Dogma styl sedne, anglický buranov mě opět vytáčí víc, než ten americký, nuda mě nenechává vzhůru a předkopulační mudrování o kusu dřeva tomu dává korunu. Závěrečné štěně a cover jsou pak vyloženě na facku.(4.1.2013)

  • misterz
    ****

    Vnútorná bolesť môže niekedy človeka dohnať až k šialeným činom. Red Road je prototypom naturalistickej a civilnej drámy s ešte pozvoľnejším plynutím deja ako bol napr. vo Fish Tank. Možno by sa o nej dalo povedať, že je mierne kontroverzná, hlavne kvôli až do soft porna ladiacim erotickým scénam a i celkovo témou voyerizmu. Aj napriek tomu si však myslím, že je výnimočná, hlavne svojimi štylistickými a technickými prostriedkami dotvárajúcimi príbeh, ktoré dokázali upútať moju pozornosť na sto percent (žiadna nuda) a tiež i koncepciou samotného príbehu. Totiž len veľmi pomaly a až po dlhých minútach v priebehu deja sa tu divák dozvedá o príčinách konfrontácie medzi oboma hlavnými hrdinami - Jackie (operátorka kamerových systémov) a Clydea (práve na slobodu prepustený trestanec). Na začiatku snímku sa tu len prirodzene nadstavia sympatie a antipatie k hrdinom a potom už jednotlivé dieliky tragédie réžia uvoľňuje len po častiach, je tu teda i veľký priestor na fantáziu a hru pre diváka, v ktorej si najskôr skúsi poskladať celú skladačku sám. Niekoho to môže nudiť, pocitový divák a divák zakladajúci si na atmosfére si však snímok vychutná, tá je tu vôbec veľkým pozitívom - depresívne a surové, ako stvorené pre Glasgowské sídlisko. 85/100 Videné v rámci - Project 52 Films by Woman.(8.2.2016)

  • igi B.
    *****

    Trýznivě komorní drama, bolestně intimní obsah zpracovaný maximalisticky civilní formou až na dřeň. - - - P.S. Chápu, že pro leckoho nesnesitelné... Filmově molekulární kuchyni holt nelze servírovat tukem oplácaným mezimozkům, libujícím si v popkultuní krmi typu MacBůček ve vymaštěném papíru... - - - P.P.S. To jigizlivé P.S. jsem prosím musel, po nahlédnutí nízkých hodnocení a pročtení některých zdejších komentářů zas... %-[.. ...A teď si kluci utíkejte užít nějakýho toho manickýho bankomana Hřebejka či vejdělečně plytkého Vejdělka, strašnosti pana Stracha nevyjímaje... °-/ - - - - - (Poprvé viděno 25.4.2011 na >prorezle minimalistickém prostoru< , hodnocení 305., komentář zde jako šestadvacátý - 26.4.2011)(26.4.2011)

  • JitkaCardova
    ****

    Vím, že jsem na ni v hodnoceních tvrdá, ale taky vím proč. Od jejího prvního filmu (Vosa), ví, co chce natočit, ví, jaké budou její fascinace tématické, motivické i nástrojové, a hlavně z toho opravdu křičí talent rozené filmařky. Její nesmírná, lačná chuť naštvaně a surově pracovat s ruční kamerou, krutým, až brutálním střihem, sevřeným rámováním a ne-kompozicí, až to chvílemi málem vypadá jako nešikovnost. Je tím až roztomilá, dojemná, jako kousavé kotě, jako její hrdinky, ale pořád je to zatím tak, že ona sama ještě nedospěla, nesmířila se a nevyrovnala, a její jediné téma, s nímž se pasuje od prvního záběru v prvním filmu, zatím pořád beznadějně pohlcuje ji. Je patetická, sama příliš touží po katarzi, než aby ji mohla filmem poskytnout druhým. Zatím je to ještě volání o pomoc. Ale přijde čas, a ona se oprostí, vyzraje a vyzraje nad vším - viděla jsem už, co dokázala dál, takže vím, o čem mluvím. Tady je to ještě pískle, zranitelná cácorka. Ale pere se s tím a získá navrch. Tahle režisérka a vůbec ženská je vážně třída. *~~(12.10.2016)

  • liuk
    ***

    Red Road je zábavnou nudou, něco jako když si na přednášce začnu číst deník Metro, ve kterém nic ke čtení není. A nebo právě, když se hlavní hrdinka filmu, která pracuje jako sledovatelka pouličních kamer rozmístěných po Glasgow, a pokud vidí něco podezřelého, zavolá na místo policii. Ona ovšem také trpí paranoiou, a tak si jistého chlápka, kterého na kamerách vídá, chce zkontrolovat sama. Mně je jasné, že dosáhnout podobného rozpoležení filmového obecenstva a hlavní hrdinky byl účel, a v podstatě se nálada filmu dá považovat úspěch. Jenže Warholovo sedmihodinové Sleep o spícím chlápkovi, které nakonec také musí každého posílat aspoň do mikrospánků, také neberu jako filmařský úspěch, i když svého poslání dosáhl. Proč tedy dávám Red Road 3*? Když se objevila půl hodiny před koncem slušná a rajcující softporno scéna, napadlo mě, že toto bude tak jediné, co si budu z filmu pamatovat. Jenže když ona skončí, nabere film takové grády, začne konečně odhalovat skvělou pointu, a zanechá ze sebe tedy nakonec skvělý pocit.(12.8.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace