poster

Red Road

  • Velká Británie

    Red Road

  • Slovensko

    Red Road

Drama / Thriller / Mysteriózní / Psychologický

Velká Británie / Dánsko, 2006, 113 min

Režie:

Andrea Arnold

Scénář:

Andrea Arnold

Kamera:

Robbie Ryan

Producenti:

Paul Trijbits

Scénografie:

Helen Scott
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • danliofer
    *****

    Syrové a realistické až na dřeň. Způsob podání celého příběhu mi sedl takřka dokonale. Skoro bych se nebála říct "dokument duše". Postupně se člověk noří do nitra dvou rozpadlých existencí, které si po jednom nešťastném incidentu k sobě hledají cestu, aby si mohly navzájem odpustit... a možná začít i lepší život...(22.5.2011)

  • MA.KI
    *****

    Celovečerní debut nadějné režisérky Andrey Arnold, jež svou pozici obhájila v následujícím neméně podařeném snímku Fish Tank, se zabývá stěžejním tématem pomsty a odpuštění, přičemž notnou část stopáže divák absolutně netuší, jakým směrem se děj bude dále ubírat. Sledujeme konání osamělé a zahořklé protagonistky Jackie, aniž známe její úmysly, motivaci jednání, její minulost. Nevíme o ní nic. ~ Někomu se mohou zdát tyto pasáže poněkud zdlouhavé, ale dle mého soudu právě ona záhadnost hlavní představitelky udržuje divákovo napětí a zaručuje očekávání, jakým směrem se vše vyvine. Dokumentární kamera v kombinaci se špinavými záběry bezpečnostního kamerového systému města Glasgow, na jehož předměstí je děj situován, monitoruje též místní sociální poměry, kriminalitu, šeď panelových bloků s množstvím odpadků v ulicích. Vypíchnu zajímavou hru barev v bytě. ~ Red Road si jede svou (pěkně syrovou, naturalistickou) písničku a divákovi rozhodně nepodlézá, naopak ho sofistikovaně mučí svým pomalým tempem dodávání informací. Kvalitní podívaná pro nemasového diváka s pro mě přijatelným, ba dokonce vítaným koncem.(18.12.2011)

  • jojinecko
    ****

    Pomalé až hypnotické tempo a postupné dávkovanie informácií, jedna nevyriešená trauma a jeden záber na obrazovke, ktorý všetko zmení. Film ktorého bezútešnosť a napätie podčiarkuje sídliskové špinavé prostredie okrajovej štvrti Glasgowa. Kate Dickie zvládla svoju ťažkú rolu bravúrne, hoci motivácia konania jej postavy (zdanlivo prehnanej) postupom času dostáva zmysel. Film o vine, treste a očistci opäť trochu inak a určite pútavo.(14.11.2011)

  • berusche
    ****

    Red Road je snímek, který vás rozhodně nezaujme svou dynamičností. Zato je ale schopen vám ukázat jiné možnosti. Námět bohužel nešel evidentně tak daleko, neb pointa je tušitelná již brzy. Chování hrdinky tak tušitelné už není, a proto celkem oprávněně divák čeká, co udělá. Nevím, jestli je to mnou nebo postavou, ale její stalkerství mi lezlo chvílemi trochu na nervy. Stejně jako její opěvovaná krása, neb herečka rozhodně nepatří mezi ženy, na které by se dalo koukat déle (né, že by ti ostatní jimi byli). Vůbec mi nevadilo, že se to podle některých "vleče", o nudě nemůže být ani řeč, když přemýšlíte, čeho je ještě člověk schopen kromě masochismu, který tady přebývá. Závěr je odzbrojující a má takový správný styl "zadostiučinění".(12.9.2011)

  • misterz
    ****

    Vnútorná bolesť môže niekedy človeka dohnať až k šialeným činom. Red Road je prototypom naturalistickej a civilnej drámy s ešte pozvoľnejším plynutím deja ako bol napr. vo Fish Tank. Možno by sa o nej dalo povedať, že je mierne kontroverzná, hlavne kvôli až do soft porna ladiacim erotickým scénam a i celkovo témou voyerizmu. Aj napriek tomu si však myslím, že je výnimočná, hlavne svojimi štylistickými a technickými prostriedkami dotvárajúcimi príbeh, ktoré dokázali upútať moju pozornosť na sto percent (žiadna nuda) a tiež i koncepciou samotného príbehu. Totiž len veľmi pomaly a až po dlhých minútach v priebehu deja sa tu divák dozvedá o príčinách konfrontácie medzi oboma hlavnými hrdinami - Jackie (operátorka kamerových systémov) a Clydea (práve na slobodu prepustený trestanec). Na začiatku snímku sa tu len prirodzene nadstavia sympatie a antipatie k hrdinom a potom už jednotlivé dieliky tragédie réžia uvoľňuje len po častiach, je tu teda i veľký priestor na fantáziu a hru pre diváka, v ktorej si najskôr skúsi poskladať celú skladačku sám. Niekoho to môže nudiť, pocitový divák a divák zakladajúci si na atmosfére si však snímok vychutná, tá je tu vôbec veľkým pozitívom - depresívne a surové, ako stvorené pre Glasgowské sídlisko. 85/100 Videné v rámci - Project 52 Films by Woman.(8.2.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace