Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pan Huňáček žije se dvěma syny, nezaměstnaným Standou a školákem Venouškem, a švagrovou Klotyldou, která jediná z rodiny má práci. Uličník Venoušek si na byt přivede kamaráda, ševcovského učedníka Zrzka, který neodevzdal nové boty a bojí se teď mistra. Objeví spolu tetinu skřínku a chtějí zjistit tajemství její dávné lásky. Venoušek se seznámí s hezkou Stázičkou a přes zákaz jejího ovdovělého otce se s ní neustále schází. Teta Klotylda je propuštěna z práce a uspořádá veselý večírek na rozloučenou se svými přítelkyněmi. V noci se Venoušek, maskován jako duch, pokouší spolu se Zrzkem vyzvědět od tety její tajemství. Teta zmožená alkoholem však tvrdě spí. Zato starý Huňáček se vzbudí a oba kluky ztrestá. Zrzek na útěku zdemoluje ve tmě celou kuchyni. Klotylda se domnívá, že to způsobily její kamarádky. Koupí nový nábytek a ujme se domácnosti. Ladislav Vaňous, Stáziččin otec, hledá u Huňáčků svoji dceru. K všeobecnému překvapení v něm Klotylda pozná svou starou lásku a příběh končí jejich svatbou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (20)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Naivita přetékající plnými doušky, a to ve všech směrech, je podtržená těžko pochopitelnou absurditou v podobě mužské role pro Věru Ferbasovou, a také prazvláštní anti-emancipační politikou. Nicméně všudy přítomná pitomost vyznívá velmi mile a jelikož se zde dočkáme i legračního humoru, občas i velmi precizního slohu, na bázi humorné, a hlavně naprosto jedinečného rodinného spojení (Marvan-otec, Filipovský-syn a Ferbasová bratr :) dá se, jinak i dost ukřičený film, zvládnout celkem lehce. I herectví Z. Baldové je tak nějak uvolněnější. Nejenže se tímto Věra stává možná jedinou herečkou všech dob, která hrála mužskou roli a hrála opravdu bravurně, ale také kde jinde, v prvorepublikové kinematografii, lze vidět dvě líbající se ženy. Naivní rychlovka jen tak pro zasmání. Rozhodně ne v odpadovém provedení, vy dva diblíci. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Je v tom veliký kus pravdy: "Jak je asi dámám?" - "No, asi hezky. Dvě sebou řízly ještě v kuchyni. Tři na schodech. A vostatní dělaly takovej kravál, že nás asi domácí vyhodí." Nicméně budu se muset více do toho Skružného začíst, neb s němou verzí scenario tohoto filmu má pramálo společného. Ve své době ovšem bylo daným faktem, že zde Věra Ferbasová zvítězila (viz poprémiérová Filmová tisková korespondence) a Zdeňka Baldová se rozehrála v obou svých polohách velmi hezky (například Filmové zajímavosti hovořící o vynikajících charakterisačních schopnostech). Leč chybí mi poněkud dobový pohled na kreaci Evy Gerové, která tu vyloženě zdobí, co scéna, to model, skvělý účes, pusa jako malina... což je z dnešního pohledu velmi zajímavé také proto, že šlo neplánovaně o její roli poslední. Za mě tedy ideální film z kolekce "po 15. březnu do kina jedině za zábavou". ()

Reklama

Oskar odpad!

všechny recenze uživatele

Ó hrůzo, tvé jméno je Věra Ferbasová... Nejspíš vás napadlo, že ústřední diblík českého filmu hraje Stázičku. I to by byl nejspíš důvod k dobrovolnému vypíchnutí očí, ale trapas je o to větší, že ten dibel hraje Venouška! Má na hlavě bekovku, ruce vražené do kapes a pokouší se napodobit houpavou chůzi a ležérní mluvu tzv. pražských pepíků. Film, který dává slovu trapno dosud netušený rozměr. 0% ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Tzv. úniková zábava, která přišla vhod především v kritických okamžicích definitivní ztráty naší národní identity, se sice dnes, po více než sedmdesáti letech, jeví snad až příliš banální či dokonce slaboduchou, ale nikoli zbytečnou. Literární tvorba redaktora Humoristických listů Josefa Skružného, jakkoli sporná ve svých obsazích, patřila svého času k zvláště vyhledávanému čtenářskému artiklu. Veselé i vážné příhody Venouše Huňáčka si získaly popularitu určitou bezprostředností či bezelstnou naivitou, s jakou byly napsány, a neexistoval tedy sebemenší důvod, proč by neměla uspět také aktualizovaná filmová adaptace, nabitá slovními gagy a uličnictvím žižkovských chlapců. Věra Ferbasová, fenomenální aranžérka převlekových variací, se tentokrát proměnila v přidrzlého uličníka s neomalenými způsoby a třebaže se nám podobné experimenty příliš nepozdávají, jsou nesmírně zajímavým příspěvkem profilové filmografie titulní představitelky. Jistou vyhraněnost, takřka mimo očekávatelný záběr, nalézáme také u dalších zúčastněných; nedostižný Marvan, Baldová, překvapivě také Filipovský i Eva Gerová balancují své role na hraně komediální pitvořivosti, přesto se znatelným úspěchem. Kdoví, zda ona stylizovaná absurdita skýtala v prvních dnech protektorátního provizoria alespoň toužebně očekávanou jiskřičku zapomění. Bejvávalo, bejvávalo dobře. ()

Karlos80 odpad!

všechny recenze uživatele

Diblík Venoušek Dolejš (Věra Ferbasová) a diblice Stázička (Eva Gérová), tak tyto filmy přesně nemusím, a to považte že Věra Ferbasová jich ve své filmotéce měla hned několik ! Viz.např. filmy "Pozor straší" nebo "Slečna matinka". Tedy těch převlekových, ale vždy víceméně dějově a herecky pokaždé stejných. Prostě ne, neměl jsem z tohoto období tuto herečku moc v oblibě, její pitomé leč roztomilé opičárny, tleskající ručičky, pohopsávání, pípání, její výraz, no vypadala jako pitomoučká loutka a naivní klaun dohromady. Po všech těchto rolích viz. filmy "Uličnice", "Falešná kočička", "Děvčátko z venkova", "Panenka" a "Žabec", to ale jednou stejně muselo přijít, tedy její charakteričtější role jako třeba v "Mravnosti nade vše" kde hrála mladou emancipovanou ženu, nemanželskou dceru prof. Karase (Hugo Haas). Škoda jen že tuto úroveň v těchto filmech překročila jen jednou! Mohlo to bejt ještě určitě zajímavý. Tento film mě doopravdy téměř ničím neoslovil, až tedy na velice solidní výkon tety Klotyldy (Zdena Baldová) a považuji ho za nejslabší filmařský počin z celé Šléglově režijní filmografii. Co se týče převlekových rolí a filmů s nimi spojených, tak vždy radši pustím "Holku nebo kluka" v hlavní roli s Adinou Mandlovou. ()

Galerie (1)

Zajímavosti (3)

  • Seriál inspiroval zvukový remake (1939): Venoušek a Stázička. (NinadeL)

Reklama

Reklama