poster

Renesance

  • Česko

    Renaissance

    (festivalový název)
  • Francie

    Renaissance

  • Francie

    Renaissance

  • Slovensko

    Renesancia

Animovaný / Akční / Sci-Fi / Thriller

Francie / Velká Británie / Lucembursko, 2006, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • HAL
    ****

    Myslel jsem si že dospělý počítačově animovaný film nemůže vzniknout nikde jinde než v japonsku... a jsem velice rád že jsem se mýlil. Rainessance je velmi dobrá sci-fi detektivka které k dokonalosti chybí jen trochu propracovanější děj, více rozvedená hlavní myšlenka (která opravdu stojí za zamyšlení) a hutnější atmosféra která by dokázala diváka naplno pohltit. Autoři se evidentně shlédli v takových klasikách jako je Blade Runner nebo Ghost in the Shell na které je ve filmu velké množství odkazů. Jeho příběh nás zavádí do Paříže roku 2054 kde sledujeme detektiva Karase jak hledá tajemně unesenou vědkyni pracující v nadnárodní korporaci Avalon. Detektivní zápletka už od začátku mile překvapí svou oldschoolovostí, Karas je správně DirtyHarryovská postava která se ve své práci nezastaví před ničím a před nikým, dokonce dojde i na obligátní "odevzdej mi odznak" a jeho morální pohnutky jsou také velmi diskutabilní (což z něj ale na druhou stranu činí ještě zajímavější postavu, opět škoda že to není ve filmu zpracováno lépe). To co ale jistě každého upoutá každého na první pohled je technické zpracování které je často přirovnáváno k Sin City, ale přitom jde k podobnému cíli, vzhledu, z úplě opačné strany. Zatímco Sin City je hraný film mohutně upravený pomocí počítačů do podoby komiksu, Rainessance je počítačově animovaný film stylizovaný do černobílého hraného filmu. Jeho naprostá stylizace se přitom ani zdaleka nezastavila na hranicích reality a pokračuje mnohem dál - přímo smazává jakékoli šedé přechody a staví vizuální stránku jen na naprostém kontrastu dokonale černé a čistě bílé barvy. To vypadá opravdu fámózně a nebál bych se říct že ještě mnohem lépe a zajímavěji než v Sin City. Bohužel, ani technické zpracování není dokonalé a tak tam kde exceluje obrazová imaginace grafiků, selhává um animátorů. Postavy se často pohybují nepřirozeně a, pokud se o tom dá v jejich případě takto mluvit, hrají velice nepřesvědčivě. Celkově je tedy film pro mě velmi milým překvapením se zajímavým dějem a dokonalým vizuálním zpracováním. 8/10(22.6.2007)

  • Malarkey
    ****

    Po vizuální stránce je to naprostý skvost, který se ve mnoha případech vyrovná filmu Sin City. Ačkoliv chvílemi překvapí hrou stínů a barev. Je zajímavé sledovat, jak se autoři poprali s budoucností a pak s městem, kde se celý příběh odehrává, tedy v Paříži. Příde mi to sice trochu objektivní, ale proč by ne. Sice mi tam chybělo trochu více akce, jelikož průběh vcelku zajímavého příběhu je volný a nikam se nežene a tak chvílemi nutí diváka se nudit, ale věřím tomu, že se tento film mezi ostatními rozhodně bude vyjímat.(4.11.2006)

  • k212
    ***

    Příběh plochý jak omalovánky, atmosféra výtečná jak černobílé kresby. Žádné explicitní násilí zdůrazněné barvou krve, i když... Nálada pod psa, noirové dusno, cigareta v koutku, hudba jak z bijáku čtyřicátých let... A ke všemu tomu evropský opar, protipól zámořských rozhýbaných komixů. Věru povedený, ba přímo čelící nařčení lepší a možná i s duší. 60%.(14.4.2007)

  • predators
    ****

    Chcete vidět něco nového? Něco se zvláštní kamerou a animací? Podívejte se na Renesanci. Škoda, že se filmu nevyhnulo pár hluchých míst a částečná nepřehlednost a zmatenost postav pro diváka. Ale i přez to hlavní stránka filmu a to výtvarné zpracování, vysoko vyčnívá a zaujme nejedno divácké oko.70%(16.9.2007)

  • Faye
    ****

    Sin City po francouzsku, tak tohle přirovnání mě patřičně vyděsilo. Naštěstí zbytečně. „Renaissance“ totiž vypráví napínavý příběh a obrázky se „hýbou“, mají tempo, které jsem tak zoufale postrádala právě u vlekoucího se a pro mě nekonečného Sin City. Místo brutality, tajemná atmosféra se skvělou hudbou a i vizuální zpracování se mi líbilo mnohem víc. Takže jak mi to tak vychází, není to ( naštěstí pro mě) Sin City po francouzsku, protože u něčeho takového bych tentokrát pravděpodobně už zhebla (což by jistě mnoho lidí s povděkem přivítalo), jen styl je podobný. Nicméně, tak či onak, tohle opravdu není žánr pro mě. 3,5*(16.10.2006)

  • - Auta, chodce a další prvky, jež tvoří rušné ulice města, animátoři nemuseli tvořit jeden po druhém, protože se vypomohli softwarem Massive, který vyvinul tým Petera Jacksona během natáčení Pána prstenů. Zalidněná Paříž tedy vznikla na stejném principu jako New York v novém King Kongovi či bitevní scény z Vlajek našich otců. V Renesanci je tímto způsobem animováno osmdesát záběrů a davové scény obsahující až pět set postav. (Siriuss)

  • - Mark Miance jako první se svým týmem animátorů vytvořil emoce projevované očima na plátně. (Geriel)

  • - Hrdina jezdí v „autě budoucnosti“, novém typu Citroënu, který pro snímek vymysleli sami designéři této firmy. Režisér chtěl původně použít jen vylepšený model Citroën DS. [Zdroj: Premiere] (vesper001)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace