poster

Renesance

  • Česko

    Renaissance

    (festivalový název)
  • Francie

    Renaissance

  • Francie

    Renaissance

  • Velká Británie

    Renaissance

  • Slovensko

    Renesancia

Animovaný / Akční / Sci-Fi / Thriller

Francie / Velká Británie / Lucembursko, 2006, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • k212
    ***

    Příběh plochý jak omalovánky, atmosféra výtečná jak černobílé kresby. Žádné explicitní násilí zdůrazněné barvou krve, i když... Nálada pod psa, noirové dusno, cigareta v koutku, hudba jak z bijáku čtyřicátých let... A ke všemu tomu evropský opar, protipól zámořských rozhýbaných komixů. Věru povedený, ba přímo čelící nařčení lepší a možná i s duší. 60%.(14.4.2007)

  • Gemini
    ***

    Nadupaný vizuál, ale bohužel je to celé poněkud 2D. Pardon, chtěl jsem říct ploché...až sterilní. Neříkám, že některá políčka bych si nedal zarámovat a některé scény nepoužíval jako spořič. A že bych si s radostí netrsnul v takovém klubu, na takovou muziku a s takovými roštěnkami;) Ale říkám, že originalitu nebo alespoň režijní talent nelze rovnocenně nahradit pouhými pěknými obrázky. Bylo to jako sledovat celovečerní Animatrix: Detective Story, ale bez jeho poutavosti, síly a hlavně bez film-noir:P Zato se sem nějak přimíchalo pár vychytávek z I, Robot a GITS...nejlépe asi citovat Cimrmana - nápad jistě dobrý...výsledky nebyly dobré. Škoda, potenciál rozhodně byl, aspoň do chvíle než se kluci z kdysi mocné franské říše rozhodli pro tak nanicovatý scénář. Otázkou je, zda bychom Renesanci takhle shazovali, kdyby senor Rodriguez nezfilmoval Sin City. Možná bychom odpustili to slabší, tedy prakticky všechno kromě obrazové kvality a stylu, podobně jako u Final Fantasy: Essence Of Life. Jenže jenže je pořád jen jenže...takže ode mě 60% a poznámka, že Daniel Craig je naprostá nula a že někdo, kdo neumí hrát ani když může uplatnit všechny výrazové prostředky (a tím nemyslím sval tady a pekáč buchet tamhle, dámy), by se neměl pokoušet hrát, když má k dispozici jen hlas. Moment, on vlastně neodehrál vůbec nic, tak na co si stěžuju?:)(13.7.2007)

  • petero
    ***

    Po vizuálnej stránke je to pozoruhodné dielko, tá plynulosť pohybov postáv je krásna ale keďže sa to po väčšinu času odohráva v tme je trošku problém v orientácii postáv pretože sú nonstop zpola zahalené v tme. Zaujímavé sú niektoré technické riešenia sveta budúcnosti. Ďej by som povedal, že nie je až tak vyhrotený ako by sa patrilo a v podstate tu nie je žiadny nový nápad ktorý by film vyzdvihol z priemeru. Celkove to však bolo zaujímavejšie ako Sin City.(9.7.2007)

  • Djkoma
    ***

    Ouuuu. Syndrom Sin city a jeho stylu se tu ukázal s velmi podobnými důsledky. Renaissance trochu nezvládá cit pro postavy a všechno ve filmu je ušité na míru stylu, ale ne divákovi. Divák je postaven do role naprosto zbytečného pozorovatele, který si ve filmu nemá najít oblíbence, který nemá nic cítit, jen chytat hlavní myšlenku filmu. Bohužel na tento odstup od diváka film rozhodně dojíždí a zklamává. I přes své poslání zůstává spíš takovou počítačovou animací bez života a bez citu.(28.10.2006)

  • darkrobyk
    ****

    Poměrně dlouhou dobu jsem byl přesvědčen, že forma zcela zvítězí nad obsahem. Někde za polovinou se konečně příběh rozjel a začal šlapat. Po vizuální stránce je uhrančivý a jistě vyvolá vzpomínky na ve stejném roce vzniklý Temný obraz, na tvůrci zmiňovaný Blade Runner, Sin City, Metropolis, Predátora, japonské animované sci-fi filmy....a samozřejmě i klasické noir comicsy. Vcelku nenápaditý příběh má v závěru velké dilema - jakým způsobem zachránit unesenou dívku? Jestliže divák má brzy jasno, pak zachraňující kapitán váhá až do poslední chvíle... Na evropský film jsem čekal více sexu, kterým však snímek zbytečně šetřil. Nemám na mysli prvoplánové prasárny, ale vysoce estetickou erotiku tak, jak ji Francouzi umí. Dokonce se šetřilo i s krví, takže žádné zpomalené kulky doprovázené temnými gejzíry - to mně ale kupodivu vadilo nejméně. Jako celek jsem si film užil, a tak místo zasloužených 3* dávám 4*.(12.10.2013)

  • - Co se týče dabování postav známými herci, tak hlavní podmínkou štábu bylo, aby oni sami fyzicky odpovídali určeným postavám. (Siriuss)

  • - Při tvorbě filmu byla mj. využita i technika motion capture – proces záznamu pohybu herců ověšených senzory, které snímají jejich pohyby, jenž jsou posléze přeneseny na digitální model. [Zdroj: Premiere] (vesper001)

  • - Auta, chodce a další prvky, jež tvoří rušné ulice města, animátoři nemuseli tvořit jeden po druhém, protože se vypomohli softwarem Massive, který vyvinul tým Petera Jacksona během natáčení Pána prstenů. Zalidněná Paříž tedy vznikla na stejném principu jako New York v novém King Kongovi či bitevní scény z Vlajek našich otců. V Renesanci je tímto způsobem animováno osmdesát záběrů a davové scény obsahující až pět set postav. (Siriuss)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace