Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
Předně nevím, proč film spojovat se SIN CITY. Snad kvůli výtvarné stránce (ale Sin City je pro mne i tímto někde jinde). Spíš bych to přirovnal příběhově k IMMORTAL. Pocity? Asi právě jako u Immortal. Výtvárná stránka velice působivá. Příběh ucházející. Ale nic co by mělo vydržet v mé mysli na věky. Ale je zajímavé vidět, jak se dá černobíle nakreslit černoch. ()
Kvůli Renesanci budu muset nejspíš přehodnotit svůj postoj k Sin City (které se mi hodně líbilo). Kdyby totiž bylo zpracováno stejnou technikou (a bez těch otravných monologů), jednalo by se o dokonalý film. Renesanci chybí originálnější a emocionálnější příběh, ale je nadmíru příjemné ztratit se v tak krásných obrazech. Navíc tu na rozdíl od SC nechybí dynamika a mnohem detailnější vykreslení světa, ve kterém se příběh odehrává. Pro patřičné vychutnání NUTNÉ vidět v kině. Tohle je skutečně comicsový film! ()
Scénář: Alexandre de La Patellière, Mathieu Delaporte, Jean-Bernard Pouy, Patrick Raynal .. Tak předně, tohle chtělo každopádně kino! (pozn. psáno v době, kdy uvedení do CZ kin nebylo ještě plánováno) Velké plátno by stylově zvolené vizuální stránce slušelo mnohem více - velká televize sice byla lepší než display u PC, ale ani to nebylo dostačující. Právě zvolená forma dovoluje ukázat některá obrazová kouzla, bohužel ani to nestačí na dostatečné zamaskování slabé dějové linky. Ta se zaobírá vyšetřováním únosu jedné dívky, v pozadí za osudové nitky tahá velká korporace a vším prostupuje temný stín minulosti. Jednoduše se dá říct, že jde o jakýsi sci-fi noir, jenže hlavně v závěru bez patřičného dopadu na diváka. To zamrzí hlavně proto, že si budu spíše pamatovat formální detaily než dumat nad podstatou příběhu. ()
Příběh plochý jak omalovánky, atmosféra výtečná jak černobílé kresby. Žádné explicitní násilí zdůrazněné barvou krve, i když... Nálada pod psa, noirové dusno, cigareta v koutku, hudba jak z bijáku čtyřicátých let... A ke všemu tomu evropský opar, protipól zámořských rozhýbaných komixů. Věru povedený, ba přímo čelící nařčení lepší a možná i s duší. 60%. ()
Tradičně nalinkovanou story o svéhlavém policajtovi, tajemné ženě a zlé korporaci drží v diváckém zájmu svižné vyprávění a skvostné výtvarné provedení, které pokukuje po dávných dobách noiru. Od nejvyššího hodnocení odrazuje předvídatelnost děje (i když ten poslední výstřel je relativně nečekaný) a schematické charaktery (byť díky hlasům velmi sympatické). Celkově ale velmi pohlcující atmosférická záležitost. 4 a ½. ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
![Renesance - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/000/166/166869_14e69d.jpg)
Zajímavosti (11)
- Renesance bývá často přirovnávána k filmu Sin City - Město hříchu (2005), tvůrci se ale hlásí spíš k filmu Metropolis (1927). (vesper001)
- Co se týče dabování postav známými herci, tak hlavní podmínkou štábu bylo, aby oni sami fyzicky odpovídali určeným postavám. (Siriuss)
- Christian Volckman prohlásil, že kdyby natočil Renesanci tradičním způsobem, rozpočet by se vyšplhal na tři sta milionů dolarů. Scénář totiž představuje devadesát lokací, stovku postav a také automobilovou honičku napříč Paříží. (Siriuss)
Reklama