poster

Lantana

  • Austrálie

    Lantana

  • Německo

    Lantana

  • Slovensko

    Lantana

Drama / Thriller / Psychologický

Austrálie / Německo, 2001, 121 min

Režie:

Ray Lawrence

Scénář:

Andrew Bovell (scénář, divadelní hra)

Kamera:

Mandy Walker

Producenti:

Jan Chapman

Kostýmy:

Margot Wilson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    *****

    Nádherná umírněná, komorní, pomalu plynoucí psychologická detektivka s tak úžasně promyšlenou drobnokresbou vztahů (i náhod, které rozhodují o jejich osudech) a jejich vyhoření, které snad k dlouhodobému vztahu patří z podstaty věci. Tenhle australský snímek se nádherně pomalu rozjíždí, aby složitým předivem příběhových linií pomalu, ale skutečně velmi pomalu zamířil v kolejiště téměř až osudového vyvrcholení, kdy kauzální řetězec příběhu pracuje naplno (nutno vyzdvihnout vynikající scénář). Za povšimnutí jistě stojí ta přesná studie drobných spouštěčů nakumulovaného stresu, zklamání, dlouhodobých frustrací, které tvůrci promyšleně umístili do příběhu, přičemž ten vrcholný, pláč policisty, má i pro diváka katarzní účinky. Jak ve svém komentáři zmínil zputnik, film svou příběhovou strukturou připomene Magnolii, ale mně ještě asocioval filmy Mexičana Alejandro Gonzáleze Ińárrita, zvláště jeho 21 gramů (možná právě v Lantaně objevil jeden z inspiračních zdrojů)... Tenhle poklidný, uměřený, skoro až televizní film má skutečně nosný dějový rámec a hluboké poselství o prázdnotě, která je skryta uvnitř vyhořelého vztahu (což ovšem ocení jen divák, který nějaký dlouhodobý vztah již zažil...). Lantana je skutečně opakem hollywoodských okázale velkovýpravných dramat, bez velkých hvězd (vyjma Geoffrey Rushe) - a přitom s velkými hereckými výkony, bez velkých gest a grandiózního finále, plný malých, drobných okamžiků, všednosti života, obyčejných lidí...(5.1.2008)

  • Radyo
    ****

    Měl jsem tady připravený poměrně rozsáhlý a dozajista i zajímavý komentář, ale teď vidím, že mi ho zputnik vyfoukl. Nevím, jak se k němu ten darebák dostal, ale až to zjistím, zažaluju ho za porušení autorských práv. Ten chlap mi snad normálně leze do mozku, a já o tom ani nevím. No to je hnus, velebnosti, todleto. O čem jsem to mluvil? A jóó, Lantana. Dobrej film, fakt dobrej film. Ne na 100%, ale zase na víc než na 80%. A má takové realistické vyznění. Sakra, jako bych todleto už někde... a jóóó, zputnikův komentář. Ten chlap ale píše dobrý komenty, co? A někdy jako by mi bral doslova slova, ééé, chci říct myšlenky z hlavy. Tak mě napadá, jestli on mi je fakt nečte. Ale nemluvil jsem už o tom? Ta hlava, ta moje hlava. A ty hlasy, co mi v ní pořád zní... O čem jsem to mluvil?... Lantana? A co že to má jako být?...(10.9.2005)

  • eLeR
    ****

    Lantana je vlastne rozhádzaná skladačka, ktorej skladanie ma na začiatku vlastne ani nebavilo, potom to ale okorenilo policajné vyšetrovanie a ukladanie dielikov začalo byť zaujímavejšie. Ako povedala Leonova žena o nevere: Odísť a nájsť si niečo iné je ľahké, ťažké je zostať ... ja som zostala a na konci filmu som bola celkom spokojná. (filmová výzva 2017 - ambron) a Videné v rámci 30 dní so svetovou kinematografiou (marec 2017)(6.4.2017)

  • LeoH
    ***

    Obrázky ze života přezrálých lásek, mikroeseje o tom, jak těžké je někdy pro nedokonalou lidskou bytost udělat správnou věc (a hlavně vůbec přijít na to, co je správné), a výtečné herecké výkony by byly za silné čtyři, nebýt vyumělkované struktury plné chtěného oddalování, příliš okatých symbolů v čele s tím titulním, smrti, násilí a sexu jako ozdobných ornamentů neprorostlých s jádrem filmu. Vychází mi ***1/2.(7.1.2017)

  • Tomco
    ****

    Typologicky by som Lantanu najradšej prirovnal a zaradil k ďalším podobným snímkom tohto razenia: Ľadová búrka, Už tu nežijeme a trebárs aj The Last kiss. Výborná tematika životnej filozofie a problémov spojených s normálnym prežívaním ľudského jedinca. Láska, nevera, rodina, starosti, strata dôvery atď. Na toto sa ja veľmi rád pozerám a dokážem sa aj dosť dobre s podobnými látkami stotožniť. V tomto prípade ma zaujal aj bočný krimi motív, ktorý nepopierateľne dopomohol k ešte silnejšiemu výslednému zážitku. Samotnú položku by som však najradšej venoval bravúrnemu výkonu Anthonyho LaPagliu, ktorý ma svojím hereckým výkonom nesmierne bavil. 90% a len tesne pod hranicou plného hodnotenia.(9.6.2008)

  • - Anthony LaPaglia si musel připomenout svůj australský přízvuk, který ztratil během let při práci na amerických filmech. (Cheeker)