Režie:
Georges LautnerKamera:
Edmond SéchanHudba:
Philippe SardeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Sophie Marceau, Marie Laforêt, Rosy Varte, Michel Beaune, Marie-Christine Descouard, Maurice Auzel, Laurent Natrella (více)Obsahy(1)
Řekne-li se francouzská komedie, nemůže ve výčtu herců ze země galského kohouta chybět jméno Jeana-Paula Belmonda. Ve filmu Veselé velikonoce ztvárňuje populární Bebel postavu nenapravitelného sukničkáře, který neustále tajně podvádí svou manželku. Ta právě hodlá navštívit svou matku a Stefan se hned na letišti poohlíží po nové oběti. Do cesty mu vstoupí mladá hezká dívka Julie - Sophie Marceauová, která se právě rozešla se svým ženatým milencem a hledá místo na přespání. To je voda na mlýn Stefana. Nejdříve Julii pozve do restaurace a nakonec ji odváží k sobě domů. Ještě než může k něčemu dojít, objeví se znenadání ve dveřích Stefanova manželka. Sukničkář se pokouší situaci zachránit, a tak o Julii prohlásí, že je jeho dcerou... (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (292)
Povedená taškařice a nemilé faux pas. Posadíte manželku do letadla, v prázdném bytě se těšíte na sechsuální radovánky s mladou, šikovnou Francouzkou a ona se vám nečekaně vrátí ženuška zpět. TRAPAS, řeknete si: do prd..e - rychle - co teď?! Odmyslím si, že na obrazovce vidím velkou ikonu francouzského filmu a pomyslím si jak je ten chlápek, jako načapaný nevěrník, pohotový. Vymyšlené výmluvy sype z rukávu jako barový kouzelník na poslední štaci svého turné, jen aby si zachránil záletnou kůži před přirozeně zvídavýma otázkama své ženy Sofie. Nepřestanu se mnohdy obdivovat, že možná i v reálu existují ženy, které dokáží být ženiálně rafinované, velice chytré, a veliké ve svém charakteru, aby nakonec byly ony těmi vítězi. ()
„On je pilot... válečný. Teda v případě války. Ovšem teďka je v civilu, zatracený darebák!“ Na skvělé dialogové přestřelky a hlášky je tahle komedie opravdu bohatá a to nejen zásluhou Jeana Poireta coby autora původních dialogů, ale pro našince i dabingových tvůrců, kteří v některých případech (např. i ve druhé části výše citované repliky) ještě dokázali původní vtip posunout o něco dál. Možná bych ještě více ocenil, kdyby konverzační duch původní hry byl plně zachován a Lautner s Belmondem by neměli potřebu jí obohacovat o sérii akčních scén. Belmondo, byť hodně proslaven mj. kaskadérskými kousky, tady i za pomocí skvělých partnerek dokazuje svou komediální všestrannost a schopnost naplno odtáhnout tentokrát i konverzační hříčku dle divadelní hry, která by určitě dokázala i fungovat bez několika akčních eskapád. Přiznám se, že v rámci situační komedie zasazené z velké části do prostoru jedné vily mi občas všechny ty bláznivé akční nápady (včetně akce pozpátku) přišly jaksi navíc. Lautnerovi budiž k dobru přičteno, že zvládá jako režisér unést svižné tempo a jistou dynamiku i během dlouhých vztahových propletencích v jedném domě, takže případná pěst na oko z automobilové honičky byla v závěru již o něco menší a následné spojení akce s humorem ve scéně ze slavnostního ceremoniálu mi nakonec přišlo povedené. Překvapivé a vtipné vyústění celého filmu v poslední scéně také a nemohu říct, že by mě tato klasika, která mě dlouho míjela, nějakým způsobem zklamala. Ačkoliv z Belmondových 80-tek bych měl za sebe určitě i silnější favority (Eso es, Mrchožrouti). [75%] ()
Či chcem alebo nie, aj po rokoch ma to bavilo rovnako, čo sa rozhodne nedá povedať o väčšine starých, a dokonca ani Belmondových filmov. Brilantná konverzačka plná zabijáckych hlášok, výborného Belmondovho herectva, ktorému zdatne sekundujú elegantná manželka a rozkošná Sophie na zožratie. Film má síce slabší záver, ale to je u belmondoviek celkom časté, tá bitka je vlastne úplne zbytočná a hlavne nefunkčná v deji. Inak lahôdkové vytrestanie namachrovaného zvodcu, ktorého nechajú ženské krútiť sa ako červa. Je to skoro až také zosmiešnenie tej jeho mýtickej podoby z iných filmov. A on aj v takejto dekonštrukcií svojho vlastného mýtu ide bomby, vo chvíli keď nabehne na tú neuroticko-cholericko-hysterickú polohu, kde improvizačne chrlí klamstvá, zostáva vo mne aj po skončení filmu energie ako po litri kávy. Tak otec alebo milenec ? Ani jedno! ()
Meloun a ústřice? :)...Další z mých oblíbených Belmondovek, kterou už sice znám nazpaměť, ale vždycky se ráda podívám a zasměju. Oceňuji zejména dialogy, které jsou prostě geniální (skvělý je i český dabing) a samozřejmě herce. Jean Paul je pro mě prostě mistr, jak se zoufale, ale neodolatelně zamotává do jedné lži za druhou, aby nějak zachránil situaci s vymyšlenou dcerou. Vlastně se prakticky celý film nezastaví. Proto je taky film zdrojem kupy hlášek. Sophie Marceau i Marie Laforet jsou rovněž výborné, krásné a okouzlující. Hudba - Philippe Sarde:). Julie, upozorňuji tě, upozorňuji tě, Julie!....Důrazně tě upozorňuji!....Myslím, že je upozorněná až dost.--Pořád ji slyším jak říká papa, papa...padá mi vanilka...Víš jak pálí slunce v Limoges.--Pořád mi zpívá, o mein papa, o mein papa.--Její rodina je no...samí námořníci. Tam v Limoges? Noo, na Kanárech....a tak dále :). ()
Kedysi som tento film videl. A pamätám si z neho iba to, že som ho nedokázal dopozerať. Aj dnes to bolo náročné. Mám dosť rezervovaný vzťah k J.P. Belmondovi a v tomto nepodarku nemal šancu zachrániť ani priemerné hodnotenie. Aj keď mal poruke sviežu Sophie. Je možné, že sa na takýchto filmoch diváci kedysi zabávali. Dokonca pripúšťam, že nejaká ich malá časť sa dokáže na tom baviť i dnes. Ale je to fuška. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (8)
- Kritici často Jean-Paulu Belmondovi (Stephane Margelle) vyčítali, že ve snímku strhává všechnu pozornost na sebe. (Olík)
- Margellova vila je skutečně v St. Paul du Vence, GPS - 43°42'24.134"N 7°6'9.705"E. Margellův byt je na pláži v Nice - GPS - 43°41'37.328"N 7°15'15.770"E. (Haniczka)
- Ráno při snídani přibouchne dveře Stephanovi (Jean-Paul Belmondo) nejen manželka Sophie (Marie Laforêt), ale také dcera Julie (Sophie Marceau). Velmi podobná scéna je ve filmu Policajt nebo rošťák (1979), kdy večer jsou Belmondovi také přibouchnuty dveře Marie Laforêt. (marcel5)
Reklama