Kamera:
Laurent BarèsHudba:
François-Eudes ChanfraultHrají:
Béatrice Dalle, Alysson Paradis, Nicolas Duvauchelle, Tahar Rahim, Aymen Saïdi, Ludovic Berthillot, Dominique Frot, Nathalie Roussel (více)Obsahy(2)
Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (585)
Byla jsem popravdě natěšená na pořádný horor ale konečný výsledek je zcela rozpačitý. Co bych nejprve vyzdvihla, je že si absolutně z ničeho nebere servítky- nekompromisně reálné nebo spíš naturalistické pojetí, masky a stupňující se zlověstné napětí. Co mě naopak zklamalo a docela naštvalo, byly nelogičnosti a přehnanosti v ději a demence hlavní hrdinky. Tenhle hororový subžánr mi nebude asi nikdy blízký,ale tohle byla jedna z mála čistě hororových vyvražďovaček,kterou dokážu nějak ocenit. ()
Zajímavý námět utopený v hektolitrech krve a bezúčelné brutalitě, která má snad zamaskovat nulovou psychologii a nevýrazné charaktery obou hlavních aktérek. Snaha skloubit dohromady exploitation, giallo, slasher a francouzskou úchylnost možná na pozadí krvavých jatek a nepříjemné atmosféry pěkně splývá a nenechává diváka vydechnout, ale žádná ze složek sama o sobě negunguje tak, aby se mohl konat opravdu silný zážitek. Sarah je od pohledu divná a nesympatická a zabití jí nepřejeme opravdu jen proto, že je těhotná. Její postava je navíc ve filmu asi pouze proto, aby si s jejím tělem mohli pořádně pohrát maskéři, a nějaký pokus o sblížení nebo bližší seznámení s její minulostí naprosto neexistuje. To samé platí i o vyšinuté návštěvnici, která má sice jasný motiv, ale její jednání je nepochopitelné a přehnaná brutalita působí chvílemi až směšně. Přitom filmařská kvalita tu je, zvraty přichází neočekávaně a několik záběrů mělo skutečný hororový nádech. Bohužel ve výsledku je to šíleně přepísknutý a samoúčelný snímek, který, jak bývá v poslední době u Francouzů zvykem, zůstane v paměti jen díky své šokující brutalitě. 45% ()
Výstavka explicitního násilí se úžasně prolíná s nekompromisně zlým napětím a vytváří neopakovatelnou atmosféru, ze které si budete v lepším případě kousat jenom nehty. Je až s podivem, že vzhledem k zachování pravidel žánru se snímek stále drží v rovině relativní věrohodnosti, jak v chování postav, tak i celém vršení zmasakrovaných těl, a tím dostává ještě zvrácenější a brutálnější rozměr. V některých kinematografických disciplínách se holt Francouzi začínají jevit jako bezkonkurenční borci. ()
Z první řady dabing úplně nehorázně trapnej, jak kdyby to dabovali lidi co k tomu přišli poprvé. Za druhé je to nechutný a zase takovouhle blbost nemusím, prostě to šlo hodně mimo můj vkus. Jistý strach z filmu je cítit a neodrazuji od sledování, ale je mnohem povedenějších hororů. S bídou za jednu hvězdu, div jsem se nepřiklonil k odpadu. ( Hodnocení: 1/10 ) ()
Prvych dvadsat minut ako taky naznak napatia, zbytok je uz len prehliadka prace maskerov. Ich talent je nepopieratelny, co sa vsak zial o zvysku stabu povedat neda... . Zaroven subjektivnych 5* za to, ze vo mne film vyvolat to co (ne)mal - (seba)znechutenie a definitivne presvedcenie, ze tento subzaner je uz dlhsi cas pre mna nezaujimavy. ()
Galerie (20)
Photo © La Fabrique de Films
![Uvnitř - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/000/207/207805_c4aa50.jpg)
Zajímavosti (5)
- Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)
- V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)
- Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)
Reklama