Reklama

Reklama

Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (574)

Matty 

všechny recenze uživatele

Subjektivně na mne Uvnitř zapojením těhotné hrdinky působil jako nejbrutálnější z dosud viděných hororů. Ne pár, ale celou řadu scén budu z hlavy dostávat ještě mnoho dnů (soustům, jež vyvolávala největší dávivý efekt, vévodí nůžky). Fyzické znechucení tedy přítomno bylo, nikoliv strach. Vlastně ani není o koho se bát: Sarah nemáme šanci pořádně poznat, chová se divně, nevíme jestli dopravní nehodu nezavinila ona… . A potom se zjeví ta paní v černém a z dalšího francouzského pseudoartu jsou rázem orgie krutosti (pro někoho „torture porn“). Nedokážu posoudit, na jaké úrovni jsou zdejší splatterové scény v porovnání s jinými splatterovými scénami, mi přišly výborné (protože vážně nechutné), ač svou přehnanou brutalitou občas úsměvné. Bez „domyšlení“ černého humoru (maminka) by to vážně nešlo. Po celý film jsem si však kladl otázku svědčící nejspíš o mé neznalosti daného žánru: „proč k tomu všemu krucinál dochází?“. Ve finále, dementnějším než dosavadní chování všech postav dohromady (kobercovka forever!), jsem dostal odpověď, definitivně pohříbající jakoukoli věrohodnost zápletky. 60% Zajímavé komentáře: tombac, Subjektiv, castor, slasher, Mahalik, Aquarius ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Francouzi poslední dobou horory opravdu umí. A l'Interieur je podle mne jedním z nejlepších hororů roku 2007, nervy drásající podívaná vzniklá skloubením krvavosti Haute Tension (ještě několikrát umocněné) a atmosféry Ils. Vypráví o těhotné ženě, která před čtyřmi měsíci přišla při autonehodě o manžela a k níž se na Štědrý den vloupe psychopatka, která rozpoutá pravé peklo. Důrazně upozorňuju, že toto není film pro ty, kteří nesnesou pohled na krev, neboť té zde je opravdu požehnaně. Bohužel nepodruhé už vás tak neodrovná krvavost snímku, takže si můžete více všímat opravdu výrazných chyb v chování postav, které v závěru nabírají vskutku gigantických rozměrů. Proto snižuju hodnocení na 85%. Horror movie of the year ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Vynikající instruktážní video pro nastávající maminky, které se zcela mylně domnívají, že porod bolí! Než se svěřit těm řezníkům v nemocnici, je rozhodně pohodlnější rodit doma. Matka jednak není stresována cizím, anonymním prostředím a navíc empatická a zkušená porodní asistentka nepochybně dokáže individuálním a pečlivým přístupem prvorodičku natolik motivovat, že miminko přijde na svět dříve, než by jste řekli "krejčovské nůžky". Zajisté by se teď dalo sáhodlouze polemizovat o vhodnosti takovéhoto prostředí a to zejména v situaci, kdy se miminko správně neotočí a je nutná chirurgická asistence, nicméně erudovaný domácí porodník si dokáže s takovou situací hravě poradit, a to jen za pomocí běžného kuchyňského vybavení! Doufám, že už se chystá dvojka, která se bude jmenovat Outside a bude stejně citlivě a hravě pojednávat o problematice postnatální péče! ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Over-the-top finále zatieni všetky neduhy scenáristických klišé a predvídateľnej pointy. A s ňou sa film úspešne preladí z béčkového slasheru v tragickú drámu. Finále, ktoré sa Jacksonovmu Braindead priblíži ako nič iné, hoci bez zombíkov, v reálnom svete v baráku v susednej ulici. Ultra brutálny exploatačny splatter, ktorý sa nebojí gradovať na pulzujúcom elektronickom podkrese, pretože vie, že o to lepšie vyznie v pravom momente s osudovým piánom. Pre fandov subžánru lahôdka, pre radového diváka nedopozerateľná hrôza. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Výstavka explicitního násilí se úžasně prolíná s nekompromisně zlým napětím a vytváří neopakovatelnou atmosféru, ze které si budete v lepším případě kousat jenom nehty. Je až s podivem, že vzhledem k zachování pravidel žánru se snímek stále drží v rovině relativní věrohodnosti, jak v chování postav, tak i celém vršení zmasakrovaných těl, a tím dostává ještě zvrácenější a brutálnější rozměr. V některých kinematografických disciplínách se holt Francouzi začínají jevit jako bezkonkurenční borci. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)
  • V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)
  • Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)

Reklama

Reklama