Reklama

Reklama

Po stopách svého slavného krajana, francouzského tvůrce hororů Alexandra Ajy, a velmi specifických a krvavých italských giallo filmů se vydalo režisérské duo Alexandre Bustillo a Julien Maury. A jejich vynikající hororový thriller z roku 2007, který byl oceněn na mezinárodním filmovém festivalu Sitges, je skutečně určen jen otrlým povahám. Hlavní hrdinkou je zde těhotná fotografka Sarah, které se jednoho deštivého dne po vážné dopravní nehodě zhroutí celý svět. Ona sice ze zkroucených plechů nakonec vyvázne živá, a dokonce i plod, který nosí v těle, je podle doktorů nezraněn, zato její životní partner Matthieu zaplatí tragický incident životem. A ani o čtyři měsíce později, v čas Vánoc, není Sarah s touto životní ztrátou smířena. Během jedné ze svátečních nocí krátce před porodem se ale odehraje událost, která její pohled na svět změní. Jejím poslem je zoufalé zabušení na dveře, za nimiž stojí neznámá žena tvrdící, že sama právě prožila vážnou dopravní nehodu a potřebuje si zavolat. Zakrátko je jasné, že její příchod rozhodně není náhodný. Tato osoba přišla do domu ubližovat a prolévat krev. Je to ďábel v lidském těle a vyčerpaná Sarah nemůže doufat, že někdo uslyší její volání o pomoc. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (585)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,Chci dítě. Otevři Sáro, neboj se!“..... Byl pozdní večer, vánoční čas. ,,Tma jako v hrobě, mráz v okna duje, v světnici teplo u kamen; v krbu se svítí, stará podřimuje“ .... Aby bylo jasno – ta stará je dost mladá na to, aby byla těhotná, a kdo by čekal (nějakýho) Ducha vánoc, šeredně se plete. Spíš ,,pod plachetkou osoba“..... Jeden Štědrej den, jeden dům, jedny nůžky a 8 lidí. A TEN UVNITŘ VŠECHNO CÍTÍ! Hodně dobrý napětí, uvěřitelný zlo. Bejt zpropadenej vraždící bastard se taky musí umět. Stejně jako se bránit. A TEN UVNITŘ TO CÍTÍ! Jasan, i tu najdeme zkratovité (podivné) jednání. Ale dá se to ,,kousnout“. K dobru jim přičtu, že jsem párkrát vyprskl smíchy (ne, krev to nebyla!) KDE JSI TY KURVO! Každopádně jsem měl po dlouhý době v noci strach. Brutalita se stupňuje a i když zrovna žánr exploit nemusím, vím, že Sára by mámu volat neměla (zvlášť, když ji sama sejmula). CO CÍTÍ TEN VENKU nevím, každopádně u Sáry se bude muset malovat. Jednoduché a funkční! Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Hledám film na Štědrý večer (v Popelce je málo popela). 2.) Zdálo se mi o nůžkách v rozkroku (a taky v noze, v oku....). 3.) Chci vidět nejpodivnější porodní asistentku a nevšední porod. PŘÍBĚH *** HUMOR ne (i když...) AKCE ** NAPĚTÍ **** ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Téma krize rodiny a svobodných matek zřejmě nikdy nebylo zpracováno brutálněji. Postava Sarah je klasickým případem dítěte, vyrůstajícího v neúplné rodině (setkáváme se pouze s její matkou, o otci nepadá zmínka) a následně kopírujícího tento model. Pro vyznění příběhu není podstatné, jakým způsobem její přítel zmizí z jejího života; důležitá je fatalita, se kterou k tomu dochází - jako by dětem z nefunkčních rodin bylo předurčeno, že se později v roli rodičů nevyhnutelně ocitnou v totožné situaci. Vzhledem ke zklamání, jakým pro Sarah zjevně její dosavadní rodinný život byl, je logické, že se k vlastní matce staví až odmítavě (odvoz do nemocnice si zařídí raději u kolegy z práce, kterému svěří i klíče od svého domu = chová k němu větší důvěru a pravděpodobně v něm nachází absentujícího otce). Sama má sklony k izolaci, film opět toto žene do extrému a nechává Sarah doma samotnou na Štědrý večer (kdy jindy by měla být rodina pohromadě, ať už jsou vztahy jakékoli), kde jí dělá společnost jen místní policejní patrola. ____ V úvodní scéně na lavičce míří hrdinka fotoaparátem na šťastnou, kompletní rodinku a opakovaně tiskne spoušť. Foťák je v tuto chvíli zbraní/pistolí, skrze kterou si Sarah vybíjí svoji frustraci a zároveň ikonizuje něco, o čem ví, že sama nikdy nebude mít. V průběhu filmu využívá fotoaparátu ještě dvakrát a pokaždé znovu jinak. Nejprve jako detektivní nástroj, nakonec jako baterku. ____ Těhotenství Sarah děsí především na tělesné úrovni; dítě vnímá jako vetřelčí zárodek. Ve chvíli, kdy se ona/její dítě dostává do ohrožení, není jasné, do jaké míry se brání, protože je v nebezpečí i ona sama. Je to ale až fyzická bolest, která aktivuje ochranitelskou, pudovou reakci. ____ Na svého bývalého partnera vzpomíná v čistě erotické rovině; chybí jí mužské fyzično, nikoli postava konkrétního otce. Muž v její fantasii je nahý a nemá tvář, je tedy zaměnitelný. ____ Inside ku své škodě obsahuje i velké množství samoúčelné řezničiny, která vyplňuje valnou většinu snímku. Alespoň že se jedná o vydařený gorefest v artovém stylu. ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Právě jsem viděl ten nejbrutálnější a nejdrsnější film ve svým životě. Tomuhle se prostě nevyrovná absolutně nic, všechno neskutečně realistický a neuvěřitelně krutý násilý, častokrát sem ani nemoh uvěřit co se to tam děje za neuvěřitelný věci a to mam za sebou fakt pěknejch pár ultrabrutálních filmů, ale tohle je přímo rozdrtilo na krvavou kaši a to všechno ještě zabalený do vynikajícího a hodně napínavýho příběhu s výbornou hudbou. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Mateřské inferno. Atmosféra funkční na 666% - stará se o to kombinace bezkonkurenčně démonického zjevu Béatrice Dalle, dlouho nejasné příčiny všeho zla a extrémně nepříjemné brutality. Několik vizuáních nápadů je vyloženě lahůdkových (žena objevující se a zase mizící v temném prostoru dveří). Jediná škoda, že finální pointa na vysoko nastavenou laťku úplně nestačí, nemluvě o narůstající debilitě v závěru ("respawn" policajta). ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Tak tohle musím nejdřív rozdejchat a pak se uvidí. Jedno je ale jistý Francouzi pořádně přitvrdili, jejich začátky nebyli vždycky gore, ale tohle je pořádně krvavá, brutální jízda. Prozatím 4,5*... Přibližně po 24 hodinách... nakonec jsem to rozdejchala na 5*... a co z načatým večerem, že bych si pustila À l'intérieur. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení začalo 2. října 2006 a probíhalo v Paříži. (bianci)
  • Fotoaparát, který má Sarah, je kinofilmový Canon EOS 3. (Trainspotter)
  • V záběru, kdy Sarah (Alysson Paradis) otevírá dveře policistům, je možné všimnout si, že její dům má přiznačné číslo 666. (K.I.N.G.)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Remake Hellraisera bude krvák

Remake Hellraisera bude krvák

30.10.2008

A zřejmě pořádný. Díky alespoň za to. Nemá smysl sténat nad przněním další hororové klasiky. Poslední sequely už ji zprznily tak, že alespoň pokus o návrat k duchu původního filmu může Pinheadovi a… (více)

Reklama

Reklama