poster

Spálené vzpomínky

  • USA

    Things We Lost in the Fire

  • Slovensko

    Spálené spomienky

Drama

USA / Velká Británie, 2007, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gogo76
    ****

    Ej, veru dlho nebolo Benicia Del Tora. Veľa som o tom filme nepočul, kinám sa vyhol, ale Benicio je fakt sympatický, zaujímavý a hlavne dobrý herec, takže kvôli nemu som bol ochotný risknúť aj to, že film bude katastrofa. Našťastie nie. Celkom vydarená dráma, so slušne hrajúcou H.Berry /vadil mi iba jej krikoplač/, D.Duchovnym, ktorý sa mihol filmom na pár minút a perfektný Benicio, ktorému úloha odvykajúceho narkomana výborne sadla. Veril som mu každé slovo. Film doprevádza dobre počúvateľná hudba, ktorá pripomenie Gladiátora, hlavne hudobným nástrojom arménsky kuduk. Ale zaznejú aj pekné gitarové motívy. Film 70%.(1.2.2009)

  • k212
    ***

    Nadějné scénaristické okamžiky brutálně strhavá směsa banalitek, čímž filmu způsobuje hlavní újmu a-lá vysokorozpočtová růžově-rodinná knihovnička. Ač herecky podařené, režijně pevné v kramflecích, hudebně příjemné a v několika málo okažicích i emocionálně silné, příběh je nevyvážený a sdělení jsou rozporuplná (to mě obvykle příliš nevadí, ale sic) až rozplizlá vniveč, nicméně výsledek je pouze lehkým průměrem… 65%.(26.2.2008)

  • viperblade
    *****

    Film, který by mohl být učebnicovým příkladem toho, jak se dělá drama. Totiž, kdo už pár opravdu silných dramat viděl, tak pro něj nebude v tomto filmu žádné překvapení, vše jede podle zažitých (ale funkčních, nutno dodat) kolejí. To je věc, kterou u jiných filmových žánrů (komedií, například) nesnáším. Ale u Things We Lost in the Fire mi to nejenže nevadilo, ale žral jsem každé slovo, které pronesli úžasná Halle Berry a démonický Benicio Del Toro. Minimálně tihle dva by si (alespoň) tu oscarovou nominaci zasloužili, protože oba byli famózní. Navíc ta práce s kamerou, ten cit pro detaily (snímání očí, úst, k tomu ta úžasná hudba) to jsou věci, které speciálně u dramat dokážu (i když jen jako laik) (d)ocenit. Dnes už víme, že Susanne Bier nemusí být nešťastná, že tento film nebyl nominován, když si to vynahradila v roce 2011 snímkem In a Better World (který si musím sehnat). A vy, co tu mluvíte o citovém vydírání a podobně… copak tohle nedělají všechna dramata? Některá to možná dělají méně okázale, ale dělají to. Mně jenom přijde, že někteří lidé na tomhle chtějí zoufale moc najít chyby… ale to je jen můj názor. 100 %. P. S. Někdo by měl Halle říct, ať přestane pít ten nápoj mládí, už to (fakt, že nestárne) začíná být moc nápadné… :-)(30.6.2011)

  • zette
    ****

    Nevim, proc se zrovna u tohoto filmu podle komentaru hodne z Vas nudila... Mne film utekl velice. Moc se mi libi styl Susanne Bier a jeji smysl pro detail, jak jiz nekdo napsal, jde vycist, ze film tocila zena. Scenar sice neresi nejake velke obraty, i tak se ale jedna o celkem jasny a uceleny pocin. Vsechny s vyjimkou Berry bych pochvalil za herecky vykon, zvlaste pak Del Tora. Neubranim se vsak mirnemu zklamani, protoze si myslim, ze je to zatim nejslabsi film teto reziserky a mam pocit, ze ji americka produkce moc neprospela.(6.10.2008)

  • Tommassi3
    *

    "A teď mě chyť za ucho a masíruj mi lalůček !!" ;) Nejzajímavější, nejosobitější a především lidsky nejvěrohodnější sdělení Spálených vzpomínek alespoň pro mě tkví právě v této replice.. Neboť ženy nacházejí zalíbení v různých obsesivních bizarnostech, stejně tak i Berryina vdova Audrey, ač to tvrdohlavě popírá, si vytvořila závislost na dost podivném mechanismu..;) Po vizuální, byť ty úmysly s trapně esteticky plochými motivy v podobě velmi podivných úhlů kamery či prvoplánovitého nasvícení jsem poněkud nepochopil, a hudební stránce se dánské režisérce podařilo natočit velmi zvláštní film, který však jako drama s prvotním cílem vyvolat v divákovi potřebné emoce kulhá jako stará chromá kobyla.. Del Toro a David Duchovny se opravdu moc snaží, přičemž oba dva byli víceméně do svých rolí vybráni naprosto prvoplánovitě bez jakéhokoliv prostoru pro vývoj postav, bohužel za vlasy tak mocně přitažený kýčovitý scénář plný klišé, až to bolí, i neschopnost tvůrců se rozhodnout, kterým směrem se vlastně vydat, jim nedává příliš prostoru, nehledě na naprosto nechronologické vyprávění příběhu, který se nakonec stává tak myšlenkově roztříštěným, až ve výsledku nedokáže sdělit vůbec nic, natož vyvolat nějaké hlubší emoce, přičemž téma drogy, smrt a hledání se by jistě mělo vyvolávat přinejmenším znepokojení či úzkost.. Tragická kýčařka Susanne Bier pro mě osobně platí za nesmírně přeceňovanou tvůrkyni, která si hraje na umění a jen tupě stylisticky opisuje od jiných skutečných režisérů, kteří mají naopak svá formální ozvláštnění žánru velmi dobře promyšlená.. [ Dabing 7/10 ] Velmi zdařilá záležitost Tvůrčí skupiny Josefa Petráska s dialogy a režií Filipa Jančíka. Potěší i tradiční spojení Duchovny, Cigánek.(11.8.2013)

  • - Film bol do niektorých kín dopravený pod fiktívnym názvom "Water". (matt6)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace