Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Audrey (Halle Berryová) se vzpamatovává z šoku způsobeného tragickou zprávou, kterou jí přišla domů sdělit místní policie – její vřelý a milující manžel Brian, otec jejích dvou dětí, byl zavražděn při náhodném násilném činu. Audrey, jíž její láskyplné jedenáctileté manželství skýtalo pocit jistoty a bezpečí, náhle ztrácí pevnou půdu pod nohama. Bez rozmyslu se proto obrátí na Jerryho (Benicio Del Toro), zkrachovance závislého na drogách, který byl manželovým nejlepším přítelem už od dětství. Audrey, která se zoufale snaží vyplnit bolestnou prázdnotu způsobenou smrtí manžela, navrhne Jerrymu, aby se nastěhoval do volného pokoje sousedícího s jejich garáží v naději, že pomůže jí i jejím dětem překonat náhlou ztrátu. Jerry svádí svůj každodenní boj s drogami, ale nečekaná role náhradního rodiče a přítele Audreyina syna a dcery mu dodá vnitřní sílu. Zatímco se Jerry a Audrey potýkají se zármutkem a odpíráním, jejich křehké pouto je neustále podrobováno zkoušce. Společně ale nakonec najdou sílu jít dál. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (222)

Boss321 

všechny recenze uživatele

Vynikající drama s excelentními hereckými výkony. Hlavně charismatický Benicio Del Toro je opravdu skvělý. Čokoládová kráska Halle Berry nezůstala o moc pozadu a perfektně Del Torovi sekunduje. Příběh není moc originální a přeskakování z jedné časové roviny do druhé také filmu moc neprospělo, ale způsob jakým je zahrán a zrežírován vše plně vynahrazuje. Susanne Bier se její americký debut vydařil a moc se těším na její další snímek. Líbilo se mi to hodně, takže nevidím důvod proč nedát pět hvězdiček, i když jsou trochu slabší........ ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Na podobném typu takyfilmů mě ani tak neirituje jejich existence, ale převážně kladné divácké přijetí, které je způsobeno kýčovitým dojímáním se sám nad sebou a zdáním zážitku z uměleckého díla. Není to dílo samotné, ale jeho percepce, která mě nutí k napsání komentáře a demonstrativnímu hodnocení (uznávám, že pokud přistoupím na zdejší škálu a nebudu se ohlížet na červené zabarvení a extatické ohlasy, je to za jednu hvězdičku). Chvíli jsem přemýšlel, jestli se v případě amerického debutu dánské režisérky Susanne Bierové nejedná o počin, ve kterém je vše - od castingu až po zvolené formální prostředky (nechronologické vyprávění s netradičními úhly kamery, významotvorným nasvícením a montáž) - motivováno transtextuálně, ale spíše než o film o festivalovém kýči jde o überkýč hrající si na umění; ukázkový midcult. (Ve zkratce: transtextuální motivace je taková, kdy rozumíme konvencím a rozpoznáme jejich odchylky dle obeznámenosti s daným žánrem, typem filmů či rolí atd.) Vše zde má své opodstatnění jenom proto, že se jedná o trendy postupy známé z Forsterových, Haggisových či Iňárrituových filmů, ale zatímco v nich má epizodičnost vyprávění a kauzální (vztah příčina-následek) roztříštěnost vzhledem k návaznosti na určitý typ myšlení či zmapování určitého geopoliticko-národnostně-genderově-sexuálního stavu v omezeném časovém úseku své opodstatnění, zde tomu tak není. Stylisticky pak jde o autenticky se tvářící, ale přitom výrazně estetizovaný potěr, který hlavně nechce rozrušovat nebo znepokojovat, nýbrž posílením jemně vybrnkávacího motivu vyvolat emoce a zprostředkovat metafory, které slouží jako eufemismy a které by pochopil snad i Forrest Gump (manžel: zastřelen /nevidíme, pouze slyšíme, kamera se odklání/ manželka: pád hrnku a rozlití nápoje na zem). A kdyby byl někdo fakt tak pitomý, že by mu nedošlo, vo čem že to jako hele je, tak nám to pro jistotu ještě příšerně nehrající herci (Halle je hysterka i v reálu, u Del Tora pochybuji, že je ono mučednictví pouze součástí role) řeknou... a zopakují, jako kdyby byl divák úplné ťululum. Ale výrobci a prodejci endiaronu a zvracících pytlíků z takových snímků musí mít rádost. ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak ja nevim no, drama to je sice prvotridni, ale tak nak o nicem. Tvurci se nemuzou rozhodnout, jesli budou vypravet o vyrovnavani se se smrti otce, o navazovani vztahu jeho manzelky s jeho pritelem a nebo o drogovy zavislosti, takze kazdou chvily skacou od jednoho k druhymu a ve vysledku mi prislo, ze nemeli moc co rict ani k jednomu tematu. Nicmene natoceny je to hodne slusne, Berry sice ztratila neco na krase, ale zas ji to pridalo na hereckejch schopnostech a Benicio je tradicne skvelej, hlavne pri scenach, kdy je na drogach, to je genialni. Skoda, ze film nema nejakou poradnou pointu nebo nakej poradnej vyvoj postav, takle to je jen nadprumerny drama, ale nic vic. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

"Acceet the good". Ano, pozitivně smutný příběh plný emocí, které se mně ale tentokrát opravdu jen lehce dotkly. Celou dobu jsem měla stále pocit, že na něco čekám, tolik tam toho bylo nevysloveného a tolik jsem se chtěla něčeho chytit, ale nebylo čeho. Ale když pominu svoje pocity, tak Spálené vzpomínky demonstrují, jak by měly fungovat mezilidské vztahy ve vyhrocených životních situacích. Opravdu silné momenty se střídaly s těmi slabšími, ale rozhodně se nejedná o nic průměrného a bravurní roli Jerryho v podání Benicia Del Tora jsem si vysloveně vychutnávala, jak byl přesvědčivý. V každém případě se jedná o snímek, který stojí za zhlédnutí. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Allan Loeb .. Někdo tady vaří z A.G. Ińárritu a koření to Plesem příšer od Forstera. Jelikož jsem se k filmu dostal doporučením, takže bez zkoumání, kdo psal scénář a režíruje, tápal jsem. Ještě když k tomu všemu hraje hudba dle vybrnkaných šablon Gustavo Santaolalla, člověk se pochybnostem neubrání. ___ Ale k filmu. Je tu prakticky všechno - přátelství, rodina, drogy, úmrtí otce - co by vystačilo na poctivé drama až k slzám, ale skutečnost je jiná. Ač má scénář i režie několik světlých momentů, dohromady si spíše navzájem škodí. Nejenže je všechno přitažené za vlasy, ale těch pár silných momentů z papíru se nedaří přenést v plné intenzivně na plátno a nějaké emoce aby divák pohledal (byť je obsah neustále servírován jako něco neskonale smutného). Herci jsou v tom nevině, přestože se vracejí ke známým rolím - zfetovaný právník Del Toro (Strach a hnus v Las Vegas), ovdovělá kráska Halle Berry (Ples příšer), které to tentokrát upřímně sluší nebo milující otec David Duchovny (Californication) - takže typově sedí bezvadně a role zvládají s přehledem. Problémové zůstávají konkrétní situace v příběhu, který začíná jako chronologicky nesouvislá mozaika, aby se po pohřbu ustálil do jednoho směru, aniž by dostala nějaký hlubší tvar, uniká z reality, přičemž jede po šablonovitých kolejích drogových a rodinných problémů. Až bych si dovolil říct, že narůžovělé hollywoodské kramflíky pro doposud slibnou dánskou režisérku Susanne Bier nebudou! ()

Galerie (42)

Zajímavosti (2)

  • Scénář k filmu byl v roce 2005 nejlepší, resp. nejvíce zmiňovaný scénář dle „černé listiny“ Franklina Leonarda (seznamu scénářů zamítnutých filmovými studii). Film se své realizace nakonec paradoxně dočkal právě kvůli své rekordní úvodní smůle. (kriplozoik)
  • Film bol do niektorých kín dopravený pod fiktívnym názvom "Water". (matt6)

Reklama

Reklama