poster

4 měsíce, 3 týdny a 2 dny

  • rumunský

    4 luni, 3 săptămâni și 2 zile

  • slovenský

    4 mesiace, 3 týždne a 2 dni

  • anglický

    4 Months, 3 Weeks & 2 Days

Drama

Rumunsko, 2007, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dobytek
    ***

    Vzpomněl jsem si na film Vesničko má středisková, jak tam naběhnul Jan Hartl za Otíkem a oznámil mu, že v kině dávaj výbornej film, kterej musí vidět a zdůraznil, že je RUMUNSKEJ. Já jsem snad žádnej rumunskej film ještě neviděl, takže jsem moc nevěděl, co od rumunskýho filmu čekat. Film se odehrává v období, kdy Rumunsku vládnul pošetilej diktátor Nikolae Posraldescu, kterej si vzal do hlavy, že Rumunů je málo, takže zaved dost šílený zákony, který měly přimět rumunskej lid k tomu, aby se víc rozmnožoval. Jít tenkrát na potrat byl horší zločin, než kdybyste třeba sousedovi ukradli novou Dacii. Dnešní propopulační demagogové by asi hýkali nadšenim. Příběh je o jednom takovym tajnym potratu, odehrává se během jednoho dne a převážně v jednom hotelovym pokoji. Je to dost minimalistický dílo, který spíš vypadá jako nějakej dokument a je znát, že vznikalo ve skromnejch podmínkách. Musim ocenit opravdu hnusnou až depresivní atmosféru, ale celkově to je trochu nuda. Příběh o nějaký rumunský pipce, která si zaplatila potrat, mě prostě nedokáže připoutat k obrazovce. Teď má film hodnocení 82%, což moc nechápu. Pro mě je to průměr.(1.6.2011)

  • Vitex
    ****

    (trochu spoiler : ) To, co by mě na příběhu zajímalo nejvíc, (fáze rozhodování se k oné věci; Otiliino rozhodování se, jestli Bebemu "zaplatí"; a fáze, kdy si dívky poprvé všechno pořádně uvědoví) ve filmu není - nebo není zrovna v záběru. Ve chvíli, kdy jsem čekal, že to začne být koněčně opravdu zajímavé (a půjde do hlubky), film končí. Jediná myšlenka, která mi z toho vyplynula, byla, že ta brunetka je kráva a Otitie trochu taky. Ani těch emocí moc nepřišlo. Přitom jsem o ději nevěděl předem zas tak moc.. -------------------- 5. 6. 2011 : Napodruhé to funguje o poznání míň. Technicky, herecky, scénáristicky dokonalé, ale.. přecejen spíš biák sázející víc na povrchové napětí než na ucelenější výpověď o čemkoli.(29.4.2008)

  • Rosomak
    *****

    Ve filmu nejde ani tak o rovinu totalitního života, ve kterém se obě hlavní protagonistky zmítají. Jde spíše o realistické vykreslení a zachycení průběhu jednoho dne ať už se děje cokoliv. Důležitá je stejně tak samotná událost potratu, tak i bezcestný rozhovor při oslavě. Především je však snímek geniálním zobrazením vnitřních pocitů dívek a tvrdé konfrontace s realitou. Pokud jsem zmínil slovo REALISTICKÝ, tak mluvím opravdu o pojetí filmu, jako věrném zachycení reality - všechny technické aspekty tomu odpovídají: kamera tiše sleduje beze střihů co se děje (platí, co jeden obraz - to jeden záběr) a dopomáhá tím celému vyznění filmu; světlo je téměř přirozené - když má být tma, je opravdu tma... Dodávají tím filmu onu vypovídající hodnotu a intenzivní divácký zážitek.(27.1.2008)

  • Jinny
    ****

    Jeden den prožitý společně s (příliš ochotnou) Otilií a (neschopnou) Gabitzou v bizarních kulisách socialistického realismu. Hodně deailů přijde českým divákům důvěrně známých, ať už z vlastní zkušenosti nebo v případě mojí generace už jen ze starších filmů - otrávená recepční, veksláci, šedé sídliště... Popravdě řečeno byl ale život v tehdejším Rumunsku o dost těžší než v socialistickém, ale relativně blahobytném Československu. Mungiu je až nezvykle sebevědomý režisér, který má jasnou vizi toho, co chce říct, a ví i jak. Přesto bych jeho filmu vytknula úvod, který na nezasvěceného diváka nutně musí působit zmatečně - je jasné, že se ony dvě kamarádky pokoušejí o něco nelegálního, ale příliš dlouho čekáme na potvrzení toho, co si jen domýšlíme. Jakmile se ovšem děj přesune do hotelu, divákovi se zvyšuje tep. Etická rovina týkající se potratů je ponechaná spíš na divákovi, ačkoliv režisér posledním záběrem morálku jednání obou hrdinek zpochybňuje ("Nebudeme už o tom mluvit"). Každému divákovi se srdcem z tohohle filmu zkrátka bude těžko na duši.(10.3.2010)

  • Mononoke.
    ****

    Achjo, když takhle velice občasně sleduji současnou kinematografii bývalého východního bloku tak je mi tak líto, že u nás se točej samý Pelíšky a Samotáři (ne že by zrovna tyhle dva filmy byly špatný, ale opakovat stejné postupy se stejnými herci musí prostě jasně za ne dlouhou dobu vyčpět). Tady byl podaný komunismus uplně jinak, byl upozaděn, ale stále přítomen (s-s nemáš Kenty? anebo skoro výsleh při rezervaci hotelového pokoje) a děj se soustředil na jeden den vysokoškolačky, která pomáhá své kamarádce a současně musí řešit svůj vztah s přítelem. Tak trochu mi chyběla nějaká tečka na konci, postrádala jsem alespon malý souboj myšlenek, zda je potrat vražda nebo ne, trochu zaváhání ale to je asi jediné minus. Lepší 4(28.3.2008)

  • - Natočeno na podzim roku 2005. (D3VIL)

  • - Původní název filmu byl Tales from the Golden Age. (D3VIL)

  • - Založeno na skutečném příběhu, který režisérovi popsal jeho starý známý. (D3VIL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace