Reklama

Reklama

Ahoj, mami!

Trailer

Obsahy(1)

V návaznosti na svůj film Greetings (1968) si režisér Brian De Palma v tomto snímku bere na mušku mediální kulturu konce 60. let. Vietnamský veterán John Rubin se snaží nějakým způsobem uchytit v bouřlivém životě New Yorku, a tak si pronajme malý pokoj naproti novému obytnému bloku a doufá, že se stane režisérem pro pornokrále a producenta Joea Bannera. Chce se totiž prosadit s voyerským nápadem filmovaní šťavnatých akcí v oknech naproti. Naplánuje svést jednu z obyvatelek protějšího domu jménem Judy a vše automaticky natočit na kameru. Jeho plán však selže, a tak John vymění svou kameru za televizi a přidá se k radikálnímu divadelnímu souboru, který nacvičuje představení s názvem "Be Black, Baby". Inspirován výstředními a politicky orientovanými umělci se i John později rozhodne (ač už je ženatý s Judy a má normální práci) pro vlastní násilnou politickou akci. Otázkou však je, zda jen nechce být v televizi... Smícháním pasáží z divadelního představení a Johnových krkolomných dobrodružství na Manhattanu si film dělá legraci z politického extremismu, liberální viny a mantry protestujících z Chicaga roku 1968 ("celý svět se dívá"), protože vše je vlastně jen jedním velkým představením pro kamery. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (21)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Brian De Palma natočil podivnej slepenec komedie a jakýsi anti-rasistický agitky. Ta komediální část je docela dobrá a už jenom kvůli tomu, že tam hraje Robert De Niro v jedný z jeho prvních rolí, to stojí za vidění. Jsou tam docela vtipný scény, když si třeba pronajímá úplně strašnej byt, nebo jeho snaha natočit porno. Jenže pak přijde dementní část o nějakym anti-rasistickym hnutí. Navíc je to natočený rozklepanou ruční kamerou a ještě k tomu na černobílej film. Na konci se film ještě na chvilku vrátí k postavě De Nira, ale to už je úplnej závěr. První půlka s De Nirem za 3 hvězdy, zbytek odpad. Obdivuhodný je, že se De Niro z takovejch polo-amatérskejch blbostí propracoval až do tý nejvyšší herecký ligy. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Brian de Palma /Vybuch 1981, Zjizvena Tvar/ natocil tentokrat len priemernu komediu s Robertom de Nirom v hlavnej ulohe. No ako vidno, De Niro kedysi tocil fakt kvalitne veci, a len obcas sa priplietol nejaky priemer ako tento film, najma teda v porovnani s tou hrozou, co toci teraz /nasiel som odvahu na par jeho novych filmov, ale do ostatnych sa neopovazim/. No a teda aj par slov k tomuto : priemerna komedia, na ktorej sa obcas da zasmiat, obcas zase jej humor ide mimo mna. Co vsak az tak nevadi, lebo stu tu dobre herecke vykony a zrucna rezia samotneho De Palmu : 60 % ()

Reklama

Snake.Charmer 

všechny recenze uživatele

Film který není vůbec špatný, ale doplácí na to že ve skutečnosti sám neví, čím chce být. V prvních minutách se tváří jako čistokrevná (velice solidní) komedie aby postupem času sklouznul k absurdně pojaté společenské kritice. Přišlo mi, že sleduji kusy dvou odlišných filmů, které jsou sice určitým způsobem propojeny, ale celé spojení působí jaksi nepřirozeně a účelově. Velkou pochvalu však musím udělit za výběr hudby. Rozhodně neurazilo, docela pobavilo, ale jednou stačilo. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

De Palma & De Niro potřetí spolu, de kadentní, de bužírující, de monstrující, de struující... %-] . . . I po více jak čtyřiceti letech formou pseudoaktivisticky nezávislá, myšlenkově stále svěží satira na téma médií, >filmové< tvorby, kultury a života vůbec tehdejší velkoměstské Ameriky, plná jízlivého bílo-černého (doslova!;-) humoru, absurdity běžnodenního bytí (pozor - spoilerek!: ...úžasná scénka hádajících se aktivistů, kde kdesi na pozadí naprosto bez zájmu aktérů probíhá hádka zákazníka se stánkařem a následná vražda nejapného obchodníčka, do krve hájícího jakýsi kus svršku, které si vlastně nikdo ani nevšimne(te)...%-), uměleckého pnutí černého hnutí, pomatených městských geril a nízkostavovského domácího štěstí, které musí přece každej normální chlápek - co se právě vrátil z Vietnamu - s tou svou sladkou hnedle naprcanou (že by ten růžový vibrátorek v praxi...?!...;o) hysterkou a špinavým prádlem spláchnout kamsi někam do ruin jejího newyorksky pěkně jednobarevně panelového >družstevního< ráje... . . . Scénáristicky vskutku vypointováno, ryze filmařsky pak brilantní Brian v rozletu, k tomu skvělá jazzrocková hudba >jakéhosi< Erica Kaze ( http://www.imdb.com/name/nm0443523/ ) a komu není shůry dáno... . . . D.m.s.n. velmi nedoceněný film! Musíte se víc soustředit lidi, k tomu zase jednou trošku znát a vnímat ty kontexty (aspoň té doby a místa, že...) a být v nadhledu... A buďte černí!!! - - - P.S. A víte, kdo vynalezl "peep-art"? ... ;o] - - - P.P.S. Nazdar andre...! - - - P.P.P.S. Zase mě pobavila zdejší nízká hodnocení a bláboly místních (post)pubertálních cinefilcků... ;o))) - - - - - (Poprvé viděno 21.5.2011 na dvd /v originálním formátu obrazu, s původní zvukovou stopou a č. titulky/, hodnocení 81., komentář neaktivisticky nadšený zde jako osmý - 21.5.2011) ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Reflexe společenské situace v USA a morálně rozvolněných možností nastupujících 70.let - voyerismu a raného pornografického průmyslu - v osvobozeném stylu s prvky home videa a s povedenými groteskovitými zkratkami. Především ale oslava moderního konzumního stylu před televizí, plnící všechny perverzní sny. Lehké experimentální cvičení De Palmy s dvěma konvergujícími a prolnutými liniemi (po vzoru sbližování bílých s černými podle scénáře The Urban Guerrilla) se spoustou dialogových hrátek, s nadsázkou vytříbenější než u Coenů a zvládnutější než u Monty Pythonů. De Nirova policejní přípravka (a několik dalších mistrovsky zvládnutých rolí), rozkošně středostavovsky vášnivá J.Salt, milá domovnická miniatura Ch.Durninga, krásná (woodyallenovská) rolička Allena Garfielda coby pornoproducenta a moderní zážitkové představení "Baby, be black" pro vděčné publikum ! 3-4* ()

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

  • Ve scéně, kde John Rubin (Robert DeNiro) telefonuje do agentury ABC, je možné v dolní části záběru vidět vykukovat část mikrofonu. Ten je částečně vidět i za pohovkou ve scéně, kde se John snaží svést Judy Bishopovou (Jennifer Salt). (ČSFD.cz)

Reklama

Reklama