Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdinou dodnes svěží filmové komedie Zdeňka Podskalského z roku 1959 je svobodný muž v nejlepších letech, úspěšný lékař a vědec, kolegy trochu zlomyslně přezdívaný doktor Faust. Zahleděný do své práce si nevšímá zájmu žen o svou osobu, nevidí úpornou snahu černovlasé ctitelky získat jeho přízeň. Psychické vyčerpání, shoda náhod a narážky na faustovskou minulost jeho pracovny jej dostanou až na pokraj zhroucení. Všude kolem sebe vidí ne mladou a žádostivou dívku, ale prohnanou Mefistofelu s jediným cílem – získat právo na jeho duši. S Mefistofelou se vydá na tajný výlet… (Česká televize)

(více)

Recenze (125)

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Když si takhle doktor psychiatr v klidu žije ve Faustově domě a najednou se mu začne všude zjevovat ženská, je to důvod k zamyšlení. Asi Faustův syndrom, řekli bychom. Náš hrdina se taky začne domnívat, že ho pokouší ďábel. Postupně nad sebou ztrácí kontrolu až se o něj začne jeho kamarád taky psychiatr bát. To už se ale spustí řetěz událostí, zlomová noc, během níž se to celé rozuzlí. Ráno už je ve znamení čistého šílenství. Tomu už vévodí především Sovák s Brodským. Miroslav Horníček si ve filmech moc nezahrál, tak musíme být vděčni jen za to málo, co nám po tomto velkém klaunovi zůstalo. 70% ()

subic 

všechny recenze uživatele

Rok 1959 v barvě. Hrušínský, Sovák, Horníček, Brodský a mladinká Hlaváčová na jedné scéně. Mladá Hlaváčová motá hlavu lékaři Horníčkovi až tak, že si on myslí, že ona je jen jeho přelud, Do toho se musí vložit kastelán Brodský jako její otec, Sovák jako předseda družstva a Hrušínský, jako ten kolega doktor realista, který nakonec má bludy sám. Já to viděl už několikrát a vlastně až teď naposledy se mi to líbilo nejvíc (2019), protože Sovák, Brodský a Hrušínský excelují v těch vedlejších rolích. ()

Reklama

lemonova 

všechny recenze uživatele

Dokonalá a rozkošná Jana Hlaváčová. Škoda, že sa film žánrovo príliš lacno zlomil na "venkovskou veselohru." Ona totiž dodala príbehu správnu dávku šmrncu aj záhady. Zvyšné herecké osadenstvo tiež skvelé, ale práve prítomnosť týchto postavičiek rozbila tú faustovskú atmosféru. Aj tak však ide o podarený film. ()

topi80 

všechny recenze uživatele

Zatímco v současné době se tvůrci milionkrát vytěženého a přežvýkaného žánru "romantická komedie" snaží vymyslet, čím ho ještě okořenit, aby získal na zajímavosti, u nás popustili uzdu své fantazii už v roce 1959 svým neotřelým a skvěle fungujícím nápadem. Ano, skutečně jde o film, který lze do žánru "romantická komedie" zařadit zcela bez zaváhání, a to aniž by to mělo jakýkoli negativní nádech. Na rozdíl od ostatních spoludiskutujících mě to však maximálně bavilo ve chvílích, kdy nevrlého Horníčka začala ona čertice uhánět a pomalu ho zaplétat do svých her, zatímco Horníček se musí neustále ujišťovat, jestli si zachovává zdravý rozum. Ve chvíli, kdy se to překlopilo do frašky, už mě to stoprocentní nadšení opustilo. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

A to si představte, že žijete koncem padesátých let, v kinech doznívá éra budovatelských nebo moralizujících dramat a teď vám někdo naservíruje barevnou a zcela apolitickou nadčasovou komedii osvěženou duchařinou. I když se Miroslav Horníček jako ortodoxní divadelník filmu spíš vyhýbal, tohle zvládl dobře, sympatické Janě Hlaváčové by ovšem slušel jinej účes. K tomu nádherné dialogy Sováka s Brodským. Slušná podívaná i po půl století. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (14)

  • Ještě před samým začátkem natáčení nebyla obsazená hlavní ženská role. Zdeněk Podskalský st. se jel podívat za svými přáteli filmaři na natáčení filmu Smrt v sedle (1958), kde objevil Janu Hlaváčovou, studentku AMU, a po konkurzu ji do role Mefistofely obsadil. Podle vzpomínek Hlaváčové byl vztah ostříleného herce Miroslava Horníčka k hereckému kandrdasovi zpočátku spíše ostražitý. (sator)

Reklama

Reklama