• andrii
    ***

    "Těší mě,.... Moliére." K vašim službám múzy spanilé. Tak pravila krev "harlekýnského" ražení, dvora komediálního dvoření, smíchu zdvořilého tvoření. Talent umělcův nechť rozprostřen je do všech stran, ve kterých nechávám promlouvat skupenství svého já, zasazuji myšlenky chápavé, brkem fraškovitě veseloherním sahám na pomyslné "zlato" obhajobou mas z charakterových pavučin složených.(27.2.2015)

  • Sofia
    ****

    Molière je kostýmní historický film, který v sobě spojuje prvky frašky a tragédie, tak jako Molièrovy divadelní hry. Oslovil mě svým humorem, nádhernou hudbou a také skvělými hereckými výkony (zvláště některé mimické kreace Fabrice Luchiniho v roli Jourdaina, u kterých jsem se doslova prohýbala smíchy). Film byl nominován v několika kategoriích (nejlepší kostýmy, originální scénář, herec ve vedlejší roli – Luchini) na francouzského Césara.(26.6.2008)

  • Terva
    ***

    Rok 1658 a jeho " okolí " je nejlepším časem pro potulné divadlo. Komedie a frašky, to lidé milují. Jean - Baptista Poquelin zvaný Moliér chce však nějakou tragédii, leč jeho potulný spolek Illustre Théatre http://www.bookfayre.cz/books/item/9781104429867.html.cs s tím moc nesouhlasí. Děj filmu se přesune o třináct let dozadu a začne sledovat Moliéra v soukromém životě, který předcházel zrodu divadla potulného. Celý film je jedno velké divadlo bez dramatických scén. Jednu scénu však musím pozvednout. V 51 minutě proběhne mezi Moliérem ( Romain Duris ) a Jourdainovou ženou ( Laura Morante ) rozhovor " skrze zrcadla " , velice povedené a poutavé. CITÁT : Ať žije divadlo !!!!!(3.4.2010)

  • DePompon
    *****

    Výborne zvládnutý historický film na motívy života najslávnejšieho francúzskeho dvorného komika Moliera. Každá postava má svoj zmysel, film nenudí a naopak, tak, ako rozosmeje, dokáže i dojať. Hlavný predstaviteľ Romain Duris je charizmatický a na zoznam mojich nesplniteľných želaní som si jednoznačne pripísala barokovú divadelnú hru v podaní originálneho Jean-Baptiste Poquelina. Oceňujem nápaditú žánrovú líniu filmu, ktorá evokuje Molierove hry a to platí aj o milom divadelnom konci spred záverečných titulkov. Nedocenený počin, len toľko. P.S. Ach, opäť tá láska.. :)(24.9.2013)

  • mortak
    **

    Tak po Shakespearovi přišel na řadu další mistr divadelního pera, Moliere, přičemž jsme se dozvěděli znovu to samé. Jak Shakespeare, tak Moliere, byli mladíčci hlupáčci, a teprve láska k osudové ženě jim dodala tu genialitu. Ta láska musela trvat jen pár dní (z manželského pekla vzejde tak Homer Simpson), takže zde máme vdanou ženu (u Shakespeara máme málem vdanou ženu), a díky ní vytvořili nějaké to známé dílo - u Moliera Tartuffe, u Shakespeara Twelfth night. Tak konečně víme, že bez žen by žádní géniové nebyli, že všechno, co muž napíše, má od ženy - sám by na to nikdy nepříšel. Při sledování této slátaniny jsem vzpomínal na Bulgakovův Spolek Hipokritů (Moliere u dvora) či na Sartrova Keana. Ti popsali stav herců, kteří žili na úrovni prostitutek, zábavně a přesto přesně.(7.3.2010)

  • - Snímek byl volně natočen podle divadelních her Jean-Baptiste Poquelina "Le Bourgeois Gentilhomme" z roku 1670 a "Tartuffe" z roku 1664. (Terva)

  • - Natáčení probíhalo ve francouzských lokalitách Le Mans, Senlis nebo Paříž. (Terva)