• DePompon
    *****

    Výborne zvládnutý historický film na motívy života najslávnejšieho francúzskeho dvorného komika Moliera. Každá postava má svoj zmysel, film nenudí a naopak, tak, ako rozosmeje, dokáže i dojať. Hlavný predstaviteľ Romain Duris je charizmatický a na zoznam mojich nesplniteľných želaní som si jednoznačne pripísala barokovú divadelnú hru v podaní originálneho Jean-Baptiste Poquelina. Oceňujem nápaditú žánrovú líniu filmu, ktorá evokuje Molierove hry a to platí aj o milom divadelnom konci spred záverečných titulkov. Nedocenený počin, len toľko. P.S. Ach, opäť tá láska.. :)(24.9.2013)

  • Jeanne
    ***

    Krásné interiéry i exteriéry ze zámku a parku Vaux-le-Vicomte, nádherně naaranžované scény na pozadí příjemné hudby, jen samotný scénář zrovna nepřekypoval invencí. Není náhodou, že DVD se prodává se sloganem "Shakespeare in Love French Style". Ve srovnání se Zamilovaným Shakespearem tu prezentované milostné příběhy mají větší nadhled, který evokuje nedávné zfilmování Jak důležité je míti Filipa, což je jistě dobře, ale zasamála jsem se asi dvakrát. Taky si nejsem úplně jistá Romainem Durisem coby Molierem. Bezpochyby je skvělý herec, jakým byl i Moliere, ale jeho figura příliš upozorňuje na naprostou fikci.(23.5.2008)

  • pakobylka
    ****

    O muži, který poznal, jakou cenu má smích ... když svůj úspěch vykoupil slzami. Fiktivní příběh o nefiktivním herci a dramatikovi mně učaroval. Má v sobě něco ryzího a opravdového - stejně jako jeho hrdina ... dokonce i v těch chvílích, kdy klame své okolí - což je skoro pořád. Vyprávění někdy jen s obtížemi překonává nástrahy scénáře i režie, přesto vítězí na celé čáře svým přístupem k námětu. Hlídá si, aby jeho vtípky nadměrně neshazovaly ústřední postavy, tudíž neztrapňuje ani samo sebe - když podle vzoru Jeana-Baptiste Poquelina zdánlivě bez přípravy spojuje prvky pokleslé frašky, trefné satiry i velkého dramatu.(14.3.2014)

  • mortak
    **

    Tak po Shakespearovi přišel na řadu další mistr divadelního pera, Moliere, přičemž jsme se dozvěděli znovu to samé. Jak Shakespeare, tak Moliere, byli mladíčci hlupáčci, a teprve láska k osudové ženě jim dodala tu genialitu. Ta láska musela trvat jen pár dní (z manželského pekla vzejde tak Homer Simpson), takže zde máme vdanou ženu (u Shakespeara máme málem vdanou ženu), a díky ní vytvořili nějaké to známé dílo - u Moliera Tartuffe, u Shakespeara Twelfth night. Tak konečně víme, že bez žen by žádní géniové nebyli, že všechno, co muž napíše, má od ženy - sám by na to nikdy nepříšel. Při sledování této slátaniny jsem vzpomínal na Bulgakovův Spolek Hipokritů (Moliere u dvora) či na Sartrova Keana. Ti popsali stav herců, kteří žili na úrovni prostitutek, zábavně a přesto přesně.(7.3.2010)

  • m.krudenc
    *****

    Molière je vynikající kostýmní historický film, který v sobě spojuje prvky frašky a tragédie, tak jako Molièrovy divadelní hry. Oslovil mě svým humorem, nádhernou hudbou a také skvělými hereckými výkony (zvláště některé mimické kreace Fabrice Luchiniho v roli Jourdaina, u kterých jsem se doslova prohýbala smíchy). Konec frašky a tragédie Molièrovy divadelní hry končí na konec filmu, kdy se Molièr setkává z bývalou umírající milenkou která ho do konce svého života milovala. Vynikající film.(10.5.2015)

  • - Natáčení probíhalo ve francouzských lokalitách Le Mans, Senlis nebo Paříž. (Terva)

  • - Snímek byl volně natočen podle divadelních her Jean-Baptiste Poquelina "Le Bourgeois Gentilhomme" z roku 1670 a "Tartuffe" z roku 1664. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace