poster

Přestřelka v Palermu

  • Německo

    Palermo Shooting

  • Německo

    Palermo Shooting

  • Francie

    Rendez-vous à Palerme

  • Slovensko

    Palermo Shooting

    (festivalový název)

Drama / Mysteriózní

Německo / Francie / Itálie, 2008, 108 min (SE: 124 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mylouch
    ****

    Wendersův pokračující dialog se zásvětím. Města, ženy a muži, jazyky, pocity, umělecká prostředí, pronásledování, posedlosti, předkové, fotoaparáty a šípy, cena života. To všechno ztvárněné invenčním filmovým jazykem těžícím z různých tradic, kameramanský Lustigův talent, občasná trivialita dialogických scén (která celku neslouží stejně mysticky jako u Lynche). Vizuální kvality jsou umocněny kontrapunktickými předěly současné hudby. Příjemně wendersovsky transcendentní, moderní FILM pro diváky mimo střední proud. "Smrt je šíp, vystřelený na vás z budoucnosti". Sc. + Norman Ohler(3.10.2017)

  • Jordan
    ****

    filmy wima wendersa majú podivnú atmosféru, no Palermo Shooting svojou podivnosťou čnie aj nad svojich súkmeňovcov, no vyzerá to veľmi dobre a aj keď to možno celé nevstrebete naraz a úplne, tak rozhodne - ak budete pozorní, bdelí a vnímaví, sa spolu s hlavným hrdinom dopracujete k poznaniu právd o smrti a o tom, ako ju vnímame, ako sa vníma sama a ako ju vníma wenders. pre tých "formalistickejšie" založených sa servírujú pekné obrazy sprevádzané výnimočným soundtrackom.(23.8.2009)

  • italka63
    ***

    Jakožto žena musím uznat, že Campino dokáže hrát očima a má na chlapa pěkný, dlouhý nohy.Vlastně to byl zajímavý film s krásnou kamerou, překrásnou Sicilií, kde se čas jakoby zastavil, ale přitom stále plyne a vy si najednou uvědomíte svoji smrtelnost, ale možná je to vysvobození. Pro fotografa Finna určitě byla vykoupením z jeho povrchního života.Slyšíte ten ptačí zpěv, co se line s rozbřeskem otevřeným oknem do starého domu po babičče...rozvláčný, snový film o depresi života, ovšem s nadějí na vykoupení.(5.9.2019)

  • Rosomak
    ***

    Přiznaná pocta Bergmanovi, která je natočena s typickým Wendersovským rukopisem. Místy mě sice iritovala prvoplánovitá symbolika, když jsem však přistoupil na pravidla hry, podlehnul jsem pomalému dávkování napětí, na kterém je výborně film postaven. No a skvělá je téměř závěrečná scéna, kdy vám personifikovaná smrt ujasňuje, jaká je digitál vlastně prasárna :)(11.4.2009)

  • 3497299
    ****

    Formálně je „Palermo Shooting“ velmi povedené (nechápu český překlad názvu „Přestřelka v Palermu“ – přestřelku si představuji jinak, slovo „shoot“ znamená jednak „střílet“ a jednak „udělat snímek“) – výborná kamera, zvuk (nediegetická hudba přechází na diegetickou), i to ztvárnění duševního rozpoložení hlavního hrdiny skrze změny poměru jeho fyzického těla k interiéru hotelového pokoje by mi nevadilo. Film ovšem zbytečně rozřeďuje jeho přílišné vysvětlování, doslovnost a banalizace zajímavě vytvořeného příběhu a atmosféry, když se hrdinovy existenciální úzkosti začnou v druhé půly filmu přelévat v banální a jaksi „wendersovsky neuchopitelné“ filosofické úvahy na téma smrti, které už bohužel mnohem lépe a méně banálně vyjádřili jiní (Wendersem vzpomínaní). Wenders by chtěl ve svých filmech vyjádřit tak mnoho ... Mnohem víc by se mi líbilo, kdyby film zůstal u rozehráté hríčky snového proplétání pravděpodobnostních linií příběhu, spuštěné „osudovou fotografií“. Ovšem už jenom kvůli té formě je „Palermo Shooting“ film, který stojí za to vidět. (Věnováno M. Antonioniovi a I. Bergmanovi.)(8.4.2009)

  • - Film byl věnován dvěma režisérům, kteří zemřeli ve stejný den v době jeho vzniku: Michelangelo AntonioniIngmar Bergman (30. července 2007). (urzug)

  • - Původní verze filmu, uvedená v květnu 2008 na festivalu v Cannes, měla 124 minut. Wenders později film pro širší distribuci znovu sestříhal, přičemž výsledná verze je dlouhá 108 minut. (urzug)

  • - Režisér Wim Wenders natočil snímek ve svém rodném Düsseldorfu. (Caelos)