Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nejprve vybouchla mina v marocké poušti. Pak se mu po letech strefila do hlavy zbloudilá střela…Bazil prostě nemá na zbraně štěstí. Ta první zkušenost z něj udělala sirotka, druhá ho drží na pokraji náhlé a rychlé smrti. Tenhle optimistický snílek se však nedá ničím zastrašit a společně se svým „jedinečným“ týmem zoufalců se rozhodne pomstít celému zbrojnímu průmyslu. (Festival francouzského filmu)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (200)

mysiak 

všechny recenze uživatele

Je otázka či francúzsky humor je tak vynikajúci, že tomu viacmenej každý nechápe alebo je proste tento Galimatiáš jedná veľká blbosť?...odpoveď je na Vás..u mňa režisér kúzelnej Amélie z Montmartu sklamal a preto sa prikláňam k druhej možnosti...nesympatickí hrdinovia, nesympatický film a proste tie filtre..podľa mňa sa to nepodarilo celé... ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jean-Pierre Jeunet natočil Galimatyáš. Jeho recyklovaní Dannyho parťáci si kouzelně podali Obchodníky se smrtí. Nápady, detaily, Galimatyáš. Jeunetovo typické panoptikum postav. Jako by všichni byli tak trochu z cirkusu. Mim, hadí žena, živý dělový náboj, žena se zázračnými matematickými schopnostmi... Jeunet rafinovaně rozehrává jakousi hodně osobitou variaci v žánru ,,heist movie", tady ovšem skupina Bazilovýh ,,parťáků" podle perfekcionistického plánu nevyloupí banku, ale použije ho coby nástroj své (hodně iracionální) pomsty. Zvláštní je Jeunetův přístup ke věcem, vždy je vytrhuje z kontextu a ze svého přirozeného prostředí. Nejenom zde je pro jeho tvorbu typický motiv recyklace. Novodobá groteska (a zjevná pocta groteskám klasickým), kterou tu režisér tak osobitě rozehrává, je silně výtvarně stylizovaná a nese se přesně v duchu Jeunetových předešlých snímků, pro které byla vždy typická hravost, posedlost (často obskurními) detaily, vizuální exkluzivita, výjimečně zdařilá kamera a nádherná hudba... Jean-Pierre Jeunet je jednoznačně silný humanista, snílek a tak trochu dětina, což možná části diváků může vadit, jeho zaujetí obyčejně neobyčejnými lidmi, spontánním přátelstvím, kouzlem lásky prozrazuje romantickou duši a dobré srdce. Jeho svět je více pohádkový než skutečný, ale přesně tam chceme přece skrze přítmí kinosálů utíkat... Podobné filmy: Delikatesy ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Pane, nejlepší polévky se dělají ve starých hrncích !!" Jak taková polévka chutná, naházíte-li do hrnce ty nejroztodivnější přísady, jaké si jen umíte představit ?? To si opravdu Jean-Peirre Jaunet myslel, že mu na tu jeho groteskně nevšední báchorku skočím znovu ?? Skočím !! A rád !! ;) Jak je pro veškeré snímky tohoto režisérského Picassa typické, s Galimatyášem si dal opravdu velkou práci a vymazlil jej do toho nejposlednějšího detailu, v tom nejvýraznějším smyslu slova originální, ponurý a přesto svěží příběh divákovi s ukázkovým nadhledem a timingem servíruje postavy, jednu bizarnější než druhou, s parádně propracovanými charaktery i velmi vtipné scénky zapadající do konečného soukolí s maximální přesností, jako by nic nescházelo, ani nepřebývalo.. Leckdy šokuje výbuchy, které však spolu se samotným názvem rozmetají i jakékoli úvahy, zda se tento film bere opravdu vážně.. Musím vyzdvihnout i herecké obsazení, z něhož se mi nejvíce zamlouval spisovatel Omara Sya, který mě naprosto odrovnal v Nedotknutelných, a především parádní soundtrack, který neodmyslitelně dokresluje celkovou atmosféru Jeunetových snímků.. Ten komiksově přežlucený filtr se dá celkem klidně přežít, navíc tentokrát mi vizuál velmi silně asocioval styl animáků typu Trio z Belleville, což beru také jako velmi příjemné zjištění.. Nicméně se přiznám, že tentokrát mi přišla jeho snaha o neotřelost natolik přehnaná, až perverzní, že mě svojí brutální jinakostí prostě nechytila za srdce, jednoduše řečeno Audrey Tautou bandou bezdomovců, byť velmi jedinečných, nenahradíš.. [ Dabing 6/10 ] Poctivá práce Tvůrčí skupiny Josefa Petráska. ()

fmash 

všechny recenze uživatele

Nijak výrazná, ale milá míchanice stylů, motivů a charakterů. Pro Jeuneta typický způsob barevného (doslova i obrazně) vidění světa a lidí může v divákovi na chvíli vyvolat dojem, že nic nového neuvidí. Je to svým způsobem i pravda, jenže Jeunet má zkrátka originální pohled, takže to ve výsledku není na škodu. Příjemné jsou narážky na dřívější autorovy filmy (například hraní na pilu z Delikates v domě, kde se zvuk šíří komíny), naopak mi jako mírně rušivé a křečovitě zapracované přišlo roubování na moderní fenomén sociálních sítí. Váhám mezi 3 a 4, ale Jeunet je jen jeden… ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Dost dlouhou dobu jsem neviděl bláznivě úchylnou komedii, která by ale nebyla natolik bláznivá, až by byla blbá, a pořád by dokázala pobavit. Teda, přesně ten typ komedií, který se tehdá rodil hlavně z Francie. Galimatyáš je ale přesně ten typ filmu, který jsem dlouho neviděl a hrozně jsem ho potřeboval. Perfektně jsem se pobavil...Jediný problém byl akorát v samotným režisérovi. Kolikrát to totiž s těmi všemi nápady přeháněl tak, že už ani nešlo o komedii, ale spíš o nějaké umělecké dílo. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (6)

  • Ve scéně okolo 14. minuty, kdy jede Bazil (Dany Boon) a Placard (Jean Pierre Marielle) na motorce podél věží na elektřinu, je možné v levém rohu vidět bilboard z poutačem na tento film, navíc s právě probíhající scénou. (Terva)
  • Natáčení probíhalo v Paříži, konkrétně na letišti Charlese de Gaulla. (Terva)
  • Jeana-Pierra Jeuneta inspirovala ke vzniku filmu návštěva restaurace, kde mezi stálé štamgasty patřili známí obchodníci se zbraněmi. Jeuneta zaujaly zejména jejich příjemné tváře. (Avalon820)

Reklama

Reklama