Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Děj se odehrává v Itálii někdy během 19. století, kdy existuje mnoho tajných spolků, které mají za cíl „velkou revoluci“. Fulvio Imriania (Marcello Mastroianni) je členem jednoho z nich, ale stárne, opouští ho přesvědčení a začíná se vzdalovat svým ideálům. Po propuštění z vězení touží uniknout názorům a přívržencům z minulosti, prahne po odpočinku. Navrací se ke své rodině, ale nic není tak jednoduché. Zvláště, když vám v patách stojí odhodlaní muži a věčné pochybnosti o správnosti svého jednání. (Petrushka5)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (11)

kitano 

všechny recenze uživatele

Pribeh cloveka, ktory uviazol v sieti svojho osudu a vtedajsej doby. FIlm je vlastne takou exkurziou, pocas ktorej celu dobu nazerame do mysle a citenia hlavnej postavy. Jej mysllienky, uvahy, halucinacie a postupne rozpadavanie sa nielen idealov minulych, ale aj tych novych. Neriesi sa tu, ci su tie ci one ciny / rozhodnutia spravne, je to skor zaujimavy portret vtedajsej doby v Taliansku. (8/10) ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Bratia Tavianovci nakrútili veľmi precízny film, ktorý však ráta s tým, že niečo viete o jeho referenčnom pozadí. V tomto smere nie je príliš informačne bohatý, takže vám nikdy polopate nepredkladá, o čo presne v historickom kontexte v tej-ktorej scéne ide. Ale napriek dištancii od diváka ponúka skvelé herecké výkony, nielen pri Mastroiannim cítiť, že svojej postave dobre rozumie a vďaka tomu o chvíľu zabudnete, že sledujete megastar, budete sledovať iba osudy Fulcia - vo svojom jadre veľmi tragickej postavy.  A určite z pamäte dlho nevymažete niektoré silné scény, ako plavba na loďke, neskôr aj plavba na lodi, či pohreb. Objektívne niet čo vyčítať, subjektívne ale určite pod Gepardom, čiže 70% ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Rezisersky namakany film o revolucionarovi , ktory opustil revolucne idealy Italie 19> stoleti, a tuzi po rodinnom a kludnom zivote. Ovsem nic nie je take ako sa zda, a za patami ma tlupu chlapov, ktori mu pripomenu idealy revolucie, naviac este ho vo vnutri zozieraju pochybnosti. V Hlavnej roli Marcello Mastroianni /Manzelstvi po Italsku., La Notte/ a riesi sa italske risorgimiento - znovuzjednotenie Italie, prvy pleny a pociatky risorgimenta spadaju do roku 1815 - a o tomto je tento film. Jo a viem aj o roku 1860, kedy sa Dzuzeppe Garibaldi vylodil na Sicilii. Slusny film, rezisersky na urovni, kulisy vyborne, spokojnost, Taviani je pravom maestrom filmu, a to nielen talianskeho, ale i Europskeho. Skoda len ze vacsina mainstreamovych divakov ich nepozna - tym xpokojnosti staci, ze ulietavaju na dementalnych picozach ako je Spajdrdement ci men ci jaxa to vola, Kapitan Banglades ci Amerika - a potom su v kurze e este vsetky tie Tchory, Ant Many, nasrane blikajuce turbokonzervy /teda zase pardon, chcel som napisat Iron meni/ .......atd atd atd . 86 % ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Sedmdesátá léta minulého století se stala počátkem odlivu klasických levicových paradigmat. Šlo o počátek vývoje, který vyvrcholil na přelomu osmdesátých a devadesátých let zánikem komunismu v Evropě a jeho postupnou vývojovou přeměnou v těch zemích, kde se udržel při moci. Pohled na revoluci zevnitř, na zmarnění kdysi tak působivých ideálů, jejich ztroskotání o skutečnost, byl přenesen do zdánlivě historicky odlehlé doby, v níž své ideály měli také první liberálové. Carbonieri se zde z planoucích bojovníků za pravdu mění v karikatury rutinérů revoluce mimo čas a prostor. A z marseillské písně, revolučního hymnu, se stává ona zpotvořenina několika nicneříkajících poloslabik, náznaku slova, nedokonané vyvřeniny hlásek. Znělých i neznělých. Zněle i nezněle. V zobrazení nevyhnutelného zmaru hodnot i života, který se tomuto nesmyslnému schématu (připomíná Guevarův žalostný, tehdy nedávný konec v Bolívii) pokusil vzepřít svou revoltou proti revoltě, silně a přesvědčivě. Určitě i dnes, téměř čtyřicet let po svém natočení. ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Alonzanfán. Příběh o tom, jak je těžké odpoutat se od minulosti, od ideje života, kterou si člověk jednou zvolí. Cesta je to těžká a mnohdy musí vést přes mrtvoly, ať ty duševní nebo opravdové. O tom, jak taková situace může dohnat jedince ke strachu, zoufalství, ke zradě...ke zradě i těch, které jsme kdysi tak milovali a uctívali. Složitý příbeh, kde se jen těžko rozeznává hranice mezi zlem, dobrem, zlem, které přinese snad dobro. O tom, jestli jedinec může být soudcem nad ostatními a jejich pravdou. Historické souvislosti bych zde ani nezmiňoval, protože ty jsou pro příběh jen okrajvým prvkem, který slouží k určitému dobovému ukotvéní a snad větší přehlednosti. Po herecké i režijní stránce bravurně natočený film, navíc podkreslený vynikající a naprosto padnoucí hudbou Ennia Morriconeho. V mých očích má tento filmek velmi blízko k páté hvězdičce, která zatím všakjen poletuje kolem a nedá se říct, zda-li vůbe dosedne. ()

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama